SEOUL
seorang lelaki berjalan masuk ke sebuah bilik milik kerjanya dengan senyuman yang penuh makna.siapa lagi kalau bukan Jeon Jungkook.
''Malam ni saya amik awak dekat apartmant awak sebagai tanda kenalan kita''kata Taehyung.''tak apala encik saya tak boleh keluar malam''kata staf perempuan itu.segan kot nak keluar dengan taehyung dah la hemsem nak bandingkan dengan dia jauh sekali.
''ala yuri jomla bukan selalu selain itu kita boleh berkenalan lebih mendalam kata taehyung.''but encik saya..katanya dipotong oleh taehyung.''pukul 8 aku amik kau kat apartmant kau titik kata taehyung lalu berlalu ke bilik jungkook.''aduhhh dia ni keluh yuri.
Toktok!!!
pintu bilik pejabat jungkook diketuk oleh taehyung...tanpa menunggu balasan jungkook taehyung masuk..sabor sahaja jungkook dengan anak kim ni.''woi kook asal senyum2 ni?kata taehyung.pelik dengan anak jeon selalunya bibirnya tu bukan nk senyum asyik monyok je and hari ni lain.
''aku dah jumpa anak aku hyung kata jungkook.taehyung tersenyum turut gembira dengan apa yang dihadapi oleh rakanya.''eunki mcm mana?soal taehyung.jungkook mengeluh kuat.''aku bukan apa aku takut nak jumpa dia hyung kata jungkook.''habis sampai bila kook kau tu kena tanggungjawab atas apa kau buat kat dia aku tahu dia tidak akan terima kau setelah apa yang kau dah buat kat dia tapi percayala anak tu boleh merapatkan hubungan korang kata taehyung.
''aku buntu hyung aku tak tahu nak jumpa cia mcm mana?kata jungkook.''jumpa je and terangkan semua kat dia mintak peluang kedua aku tahu kau boleh kook kata taehyung.''baikla hyung kata jungkook.sedikit ada semangat jungkook untuk jumpa dengan eunki setelah taehyung berkata sebegitu.
''kaau tadi pancing sape hyung kau jgn kacau PA aku hyung kata jungkook.sempat dia jeling ketika dia dlm perjalanan ke bilik taehyung tengah bercakap dengan yuri macam serius je.''ala kau ni aku bukan kacau aku nak berkenalan dengan dia jee kata taehyung.''mcm ada udang disebalik mee je kau cakap jela kau nak dia kan?teka jungkook.''memang pon doakan aku ye kata taehyung.
DI TEMPAT PENGASUHAN
Jungkook mendekati yoonkook dengan berhati-hati.''yoonkook panggil jungkook.yoonkook pandang dan dia tersenyum.''abang!!katanya lalu pergi ke jungkook dan memeluk jungkook.''yoonkook sihat kata jungkook.''sihat katanya.
''nak mkn ais krim tak kata jungkook.''nak!!tapi....ibu cakap tak boleh jumpa dengan abg lagi kata yoonkook dengan nada sayu.''kenapa?kata jungkook.
''ohh jadi awakla yang culik yoonkook kata cik suzy.''eh cik bukan saya saya tak ada niat nak culik yoonkook pun langsung tak ada kata jungkook.''habis!!awak dekat2 dengan dia kenapa kata cik suzy.''aku nak jenguk anak aku tak boleh ke?balas jungkook geram pulak dengan minah ni sukahati mak dia tuduh jungkook.
''anak awak?kata cik suzy.''yela habis apa kau fikir aku saja2 nak jumpa dia ke?kata jungkook.''maaf saya tak tahu pulak yang encik ni ayah anak ni kata cik suzy.''lain kali tanya bukan tuduh mcm tu je kata jungkook.''okla yoonkook ayah pergi dulu ye lain kali kita keluar sama2 ok kata jungkook.
''ayah??kata yoonkook.jungkook tersenyum lalu cangkungkan badanya.''yes ayah..mulai sekarang panggil ayah kata jungkook.''ayah...ayah...ye!!!ayah!!kata yoonkook lalu memeluk jungkook.''ye yoonkook ayah kata jungkook.
''yoonkook boleh janji dengan ayah?kata jungkook.''apa ayah kata yoonkook.''jgn bagitahu ibu yang ayah jumpa yoonkook kata jungkook.''nape ayah??soal yoonkook.''ayah nak buat kejutan untuk ibu kata jungkook.''baik ayah yoonkook tak akan bagitahu ibu kata yoonkook.
''kau jgn bagitahu eunki yang aku jumpa yoonkook kata jungkook.''kenapa pulak kata suzy.''jgn cakap apa2 kata jungkook.''bailkla akur suzy.
DI KAFE
''ye encik nak beli apa?soal eunki ramah kepada lelaki yang baru dtg.''emmm...eunki!!kata lelaki itu.''ye saya encik kenal saya??soal eunki.''aku taehyung kau tak ingat kata taehyung.''omo!!taehyung kata eunki.''dh cpt ambil oder aku and jom berbual kejap.''baikla kata eunki.
''so kau mcm mana sekarang soal taehyung.''saya kerja kat sini kata eunki.''anak kau dengan jungkook mcm mana kata taehyung.''emm dia saya letak kat tempat pengasuhan kata eunki.''aku nak tanya kau sesuatu boleh kata taehyung.''apa tanya je kata eunki.''kalaula jungkook dtg jumpa kau and mintak peluang kedua kau nak terima tak?soal taehyung.
eunki terdiam lama dia pernah berfikir macam tu tapi dia tahu lelaki tu tak akan cari dia mana tahu dia dah ada teman hidup lebih baik dari dirinya.tapi persoalan lelaki ni tanya dia nak bagi ke tak peluang kedua tapi...bila difikirkan balik kalau diberi peluang kedua takut jungkook sia-siakan.
''aku bukan suruh kau berangan aku nak jawapan kau kata taehyung.''sa...saya tak pasti lagi tae saya takut kalau saya dah bagi peluang kedua dia sia-sia kan dia kalau berlaku salah faham antara kami dia susah nak bwk bincang tapi dia tinggikan ego dia..awak tahukan dia mcm mana kita terangkan mcm mana pon dia susah nak percaya tu semua sebab ego dia...lpstu bila dah menyesal sebab tak percaya punya rakla nak mintak maaf tu semua...saya ni bukan patung yang tak ada perasaan saya ada..tak boleh ke dia percaya cakap says waktu tu kalaula dia percaya semua ni tak akan berlaku kata eunki panjang air mata jgn cakap mengalir deras.
''aku simpati dengan kau kata teahyung.eunki tersenyum kecil.''awak tak payah nak simpati dengan saya tu simpati dengan kwn awak tu ego dia tinggi sgt jadi tolongla turunkan ego dia ye kata eunki.''itu pasti kata taehyung.''baikla saya sambung kerja dulu kata eunki lalu bangun dari tempat duduknya dan pergi menyambung kerjanya.
taehyung mengambil hpnya dan diletakan ketelinga.''kau dengar tak kata taehyung.''dengar hyung suara dia menunjukkan dia cukup derita setelah apa yang aku buat kat dia hyung kata jungkook.''so peluang nak mintak peluang kedua sangat tipis so kau kena pandai-pandaila kau nak pikat hati dia ye kata taehyung.''but hyung aku..kata2 jungkook dipotong oleh taehyung.''pandai buat pandai tanggung kira bagus aku tolong kau kata taehyung.lalu menamatkan panggilanya.
jungkook dipejabat mengaru kepala yang tidak gatal buntu..''macam mana nak pikat hati dia ni dhla susah kata jungkook.gambar eunki yang elok dimeja pejabatnya ditenung .''bagi aku cara nak pikat kau balik..aku nak kau balik aku tak boleh hidup tanpa kau aku sayang kau ,sayang kata jungkook sambil menatap muka eunki.
tbc
amik anak jeon kena pikat cik eunki kita haduh pandai2 la kau anak jeon
vote and komen plss
komen anda dpt memberi semangat kepa saya untuk menyambung cerita ini!!love you alls!!!
YOU ARE READING
ANAK LELAKI JEON: --Enough--(JEON JUNGKOOK)
Romansa''Cukupla sampai sini awak mainkan perasaan saya...saya penat''Eunki ''aku tak akan jaga hati kau sebab bagi aku hati kau tu tak ada nila pada diri aku langsung!''Jungkook. ,,,,, ''tolong maafkan aku...aku ego maaf''jungkook ''cukup awak boleh pergi...