Esokkan hari di Sekolah(10 A.M)
Nayeon tgh mengulang kaji mata pelajaran math di mejanya dan pada masa yg sama bunyi bising kat luar kelas hingga menyebabkan Nayeon tidak blh focus. Momo dan JooE berlari masuk ke kelas dan bagitahu dekat semua student dlm Kelasnya.
"Korang!! Korang!! Ada bad news" kata JooE dgn mencungap2 letih
"Bad news apa?" tanya Dahyun
Tak sempat JooE nak cakap sbb bunyi pengumuman.
Ting! Ting! Ting!
"Nayeon, Luda and the geng sila datang ke bilik pengetua sekarang"Nayeon lalu bangun dari tempat duduk dan berjalan keluar dari kelas dengan riak mukanya yg ceria.
"Nayeon! Kenapa pengetua panggil?" tanya JooE dgn risaunya
"takde pape lah, nanti kau akan tahu" balas Nayeon dgn suara cutenya.
Didepan bilik pengetua
Nayeon, Luda n the geng smpai di bilik pengetua lalu masuk tanpa brkata apa2. Dan pengetua suruh berdiri kat depan.
"siapa yg buli anak lembaga pengarah," kata principal dgn suara garaunya.
Diorng senyap
"dari awak semua nih siapa yg suka buli anak saya?" tanya Encik Park dgn riak muka macam marah
"si.. Si.. Siapa anak Tuan" tanya Luda dgn suara gagak.
"tuh anak manja saya, Nayeon!! Baby come" kata Encik Park smbil panggil Nayeon.
Nayeon lalu pergi ke arah Appa dan Ommanya dan duduk di sofa smbil Puan Kim bertanya kepada Nayeon
"baby, diorng semua tuh ke yg selalu kacau kamu?" tanya Puan Kim.
"haah, diornglah yg selalu kacau Baby dan student lain dan kat tengah tuh leader dia" balas Nayeon.
"kenapa awak buli anak saya dn student lain,?" tanya Puan Kim dgn perasaan marah.
"jawablah,!!" kata Pengetua.
"Encik Oh ari nih saya ada meeting,saya perlu pergi Dan satu lagi saya taknak benda nih berlaku lagi" kata Encik Park
"baik lah, Tuan Park" balas pengetua
Encik Park dan Puan Kim bangun dari sofa dan beredar dari situ bersama Nayeon dan keluar dari bilik Pengetua dan student dekat situ melihat Nayeon.
"saya akan denda kamu semua dengan berlari 100 pusingan lepastuh saya nak kamu semua tulis 100 surat maaf, faham! Dah awk semua blh keluar, kalau berlaku sekli lagi saya akan buang kamu dari sekolah nih" kata pengetua dgn suara garaunya.
Diorng semua keluar dari bilik pengetua dgn perasaan marah smbil dilihat oleh student lain.
"apa pandang2!!" kata Luda dengan perasaan marah+geram
Di lobi sekolah
Nayeon menghantar omma dan appanya ke kereta smbil dipeluk oleh Puan Kim.
"blajar leklok dan cemerlang, lupakan semua yg berlaku, omma Dan appa akan selalu sokong kamu, omma Dan appa perlu pergi dah nih, kalau ada apa2 kamu bagitahu selalu dekat cikgu disiplin, okay, bye baby" kata Puan Kim dan Encik Park smbil peluk dan kiss pipi Nayeon.
Dengan perasaan happy, Nayeon masuk semula ke kelas slepas hantar omma dn appanya.di dalam kelas Dahyun bertanya kepada Nayeon.
"eh Nayeon, kenapa pengetua panggil?" tanya Dahyun dengan risau ya.
"xde pape, cuma omma dan appa datang" balas Nayeon.
(JooE mencelah)
"wait! Wait!, kau nih anak lembaga pengarah yg banyak menyumbang kat sekolah nih, wahh daebak!! Tapi kenapa tak bagitahu dekat kitaorng?" tanya JooE dgn gembira.
"aq saja je sbb aq tak nak benda nih heboh so sebab tu aq sorok identiti aq sebenar, mian" balas Nayeon dgn suara cutenya smbil senyum nampak bunny teeth
"ohh tapi tak perlu lah senyum mcm tuh, geram tgok!!" kata Dahyun dan Momo smbil tarik pipi Nayeon.
Waktu rehat
Nayeon pegi ke taman smbil bawa air dietnya untk tenangkan fikiran di bangku. Pada masa yg Sama Daniel datang dan duduk disebelah Nayeon smbil bertegur
" hye Nayeon, sorang je ke!? Mana kawan awk yg lain?" tanya Daniel
"hello, haah diorng ari nih ada kelas dance" balas Nayeon smbil minum air dietnya.
"ohh!! Btw kenapa awak kena panggil tadi?" tanya Daniel lagi smbil tgk pokok
"xde pape," balas Nayeon smbil senyum
"oh okay"
Selepas Nayeon dan Daniel bersembang datang namja yg tolong Nayeon.
"hye!!" tegur Namja tuh
Nayeon melihat Namja tuh dan Daniel tanpa brkata apa2. To be continue.
Mesti Korang nak tahu, apa yg akan terjadi pada 3 org tuh so tunggu ep5
Macam karut je crita nih😂😂
YOU ARE READING
SCHOOL 2018
ActionCast Daniel as top student, bf nayeon, famous V as top student but he like nayeon too Nayeon as best student and many student love her