Vi sätter oss i bilen och Noel ger mig hans mobil "sätt igång lite musik och medan du har min mobil kan du ju lägga till ditt nummer" Jag blir förvånad och rodnar lite. Det kan vara den sämsta raggnings replik jag hört. Men jag gör som han säger och ger han mitt nummer. Sedan går jag in på spotify och sätter igång "Hädanefter" av Veronica Maggio. Jag börjar sjunga med och det gör han också. "Gillar du Veronica?" jag ser på honom med en förvånad min. Han skrattar och nickar samtidigt som han fortsätter att sjunga med. Jag trodde inte han gillade den typen av musik.Vi kommer fram och Noel parkerar utanför en sushi resturang. "Hoppas du gillar sushi" han kollar på mig med en fundersam blick men fortfarande med det där otroligt vackra leendet.
Han öppnar dörren till sushi restaurangen. "Damerna förs" han visar med handen att jag ska gå in. " vilken gentleman" skrattar jag och går in.
"jag börjar om en kvart så vi måste dra" Jag ställer mig upp och börjar gå mot dörren. Noel följer efter. Det var jättemysigt att äta lunch med honom. Jag trodde det skulle vara stelt men det är aldrig stelt med Noel.
När vi går in i skolan går vi så nära varandra att våra armar snuddar. Han följer mig till mitt klassrum och sen går han iväg till sin egen lektion. Ella, Linnea och Wilma står utanför klassrummet och de flinar när Noel gått iväg. "Så vad gjorde ni?" Wilma ser nyfiken ut. "Vi käkade sushi och satt och pratade" jag tänker på hur mysigt det var att bara var vi. "Kysstes ni?" Linnea ser på mig med tindrande ögon. "Men nej, vi är ju bara kompisar" jag suckar och himlar med ögonen. "Men man ser du på dig att du gillar han" Ella låter nästan lite sur. "Men vi är bara kompisar" jag betonar bara lite extra. "dessutom gillar han inte mig" Det sista vet jag inte men jag antar det. Man behöver ju inte gilla en person för att äta lunch med den eller?
Vi slutar om 5 minuter. Så skönt. Det plingar till i mobilen, det är ett sms från ett okänt nummer.
Okänt 13.55
Tja Elvira det är Noel
Jag 13.56
Tja Noel
Noel 13.57
Dante har fest ikväll och tänkte ifall du ville komma? Du kan ju så klart ta med dina vänner
För det första vem fan har fest på en onsdag? Men alla börjar ju 12.00 i morgon så det är väll lugnt.
Jag 13.57
Ja det låter kul ska kolla med de andra
"Följer ni på fest ikväll?" Jag viskar lite för att inte läraren ska höra. "Ah visst hos vem?" Linnea ser exalterad ut. "Hos Dante, Noels kompis. Han går också i 3an" Dom andra nickar som svar.
Jag 14.00
De är på, vilken tid och adress?
Noel 14.01
Fan vad najs! 22.00 på Karlagatan 5b
Jag kommer och plockar upp er
Jag 14.02
Okejj, jag bor på Båtvägen 10 <3
Nej varför skrev jag ett hjärta? Nu kanske han tror att jag gillar han. Han tycker säkert jag är jättekonstig nu.
Noel 14.04
<33
Han skicka ett hjärta tillbaka. Vad betyder det? Det betyder säkert inget. Det är säkert ett "kompis hjärta".
YOU ARE READING
Känns som förlåt blev vårt kodord ~ Noel Flike
Fanfiction"Förlåt mig Elvira" Är det allt han har att säga? Tårarna rinner längst mina kinder när jag letar efter närmaste busshållsplats.