Kapitel 6

163 4 1
                                    


Vi sätter oss i Noels bil och åker mot skolan och så klart lyssnar vi på Veronica Maggio. När vi rullar in mot skolan är det en del folk ute. Noel parkerar bilen och går ut. Innan jag hunnit gå ut kommer han och öppnar dörren åt mig. "Så jävla töntig" skrattar jag. Han lägger sin arm om mina axlar och vi går in mot skolan.

Om jag tyckte folk kollade ute på skolgården var det inget jämfört med alla blickar vi får när vi går genom korridoren. Jag viskar till Noel att folk stirrar. "Dom är bara avundsjuka att de inte har en tjej som dig" säger han med ett flin. Sa Noel just att jag var hans tjej? Alltså vi kan ju inte vara något ännu. Vi har ju bara hånglat lite på en fest. Det är inte det att jag inte vill vara Noels tjej men jag vill inte att det ska gå så fort.

Eller jag vet inte, kanske vill jag att det ska gå fort.

Vi går till mitt skåp och jag känner folks blickar i ryggen men jag bryr mig inte. När vi kommit fram till mitt skåp så lutar jag ryggen mot det. Noel står eller mer hänger framför mig. Vi står och pratar en stund tills jag ser att jag börjar på 1 minut. "Jag börjar typ nu så jag måste gå" Noel kollar på mig med ledsna hundögon och putar med underläppen. "Men lägg av vi ses ju snart, vi kan väl ta en cigg på rasten" jag försöka låta så munter jag bara kan men jag vill inte heller gå. "Okej det blir bra" sedan lutar han sig mot mig. Tänker han kyssa mig här på skolan när alla ser?! Först tänker jag att jag ska vända bort ansiktet men nej jag ska inte bry mig om vad alla tycker och tänker. Jag blundar och våra läppar möts. Noel vill fördjupa kyssen men jag puttar bort han. "Måste till lektionen nu" jag blinkar med ena ögat innan jag går iväg.

När jag kollar fram ser jag Linnea, Ella och Wilma stå där med stora ögon. Nu lär det bli polisförhör. Mycket riktigt när jag kommer fram till de så pratar som i mun på varandra. 

"Varför kysste Noel Flike dig?"

"Är ni tillsammans nu eller?"

"Varför har du inte sagt något?"

"Vad hände på festen egentligen?"

"Hallå lugna ner er, jag hör inte vad ni säger om ni pratar i mun på varandra" jag höjer rösten. Som beter sig ju som dagis barn. "Vad var det som hände på festen egentligen?" Linnea kollar på mig ivrigt. "Alltså på festen typ hånglade vi, men inte så mycket mer" jag rycker lätt på axlarna. "Ja men något mer måste ju hänt?" Wilmas blick visar att hon tydligt inte tror på mig. "Ja jo, jag blev väldigt, okej jättefull så Noel tog mig hem till han och vi sov tillsammans" åter igen får jag det att låta som världens mest självklara sak. "SOV DU HOS HONOM?" alla tre ropar ut det samtidigt. "Amen tyst alla hör ju" jag ser hur alla i klassrummet vänder blicken mot oss. Jag skakar på huvudet åt hur dom beter sig. Som att dom är typ 12 år gamla. Det är ju inte en så stor grej.

Vi har precis fått lunch och inte en sekund sent så får jag ett sms av Noel

Noel 11.25

Vill du äta tillsammans och sedan ta en cigg?

Jag 11.25

Låter bra går mot matsalen nu

När jag kommit fram till matsalen så mycket riktigt står Noel där. Hans blick är nere i mobilen så han har inte sett mig. Jag smyger fram bakifrån och skrämmer han. Han hoppar till och vänder sig om. "Vad fan håller du på med, jag höll ju på att dö" han skrattar även fast han försöker låta arg.

Han lägger sin arm om mina axlar och ger mig en snabb kyss på munnen innan vi går iväg till matsalskön. Det var ingen god mat idag men det får duga. Vi sätter oss vid ett litet bord vid fönsterna. När vi ätit klart så går vi ut.

Det är lite kyligt idag. Inte alls en sådan där varm härlig augusti dag. Jag tog inte med någon jacka eller kofta så jag huttrar till. Noel ser det och som den gentleman han är så lägger han sin gråa kofta om mina axlar och sedan drar han mig närmare. Jag lutar mig mot honom och känner att jag genast blir varmare. Han tar fram ciggpaketet och tar ut två cigaretter. Han ger mig den ena och jag sätter den i munnen. Åter igen tänder han den åt mig. Det är som lite gulligt ändå.

"Sist vi var ute och rökte frågade du om jag var Elias syrra. Känner du han?" Noel kollar ut över skolgården. "Nja känner och känner men vi är liksom i olika gäng eller vad man ska säga. Våra gäng är inte riktigt vänner utan det är en del bråk mellan oss."

Jag kollar på Noel med en chockad min. "Alltså det är ingen fara jag är typ inte inblandad. Det är en kille från mitt gäng som låg med en annan killes flickvän som är Elias polare. Då blev det tjafs på en fest om det och då blev det slagsmål. Efter det har det varit en del bråk" Han rycker på axlarna och blåser ut rök. "Men vadå har du och Eilas slagits?" Min blick är orolig. "Nä jag vet inte vad killen jag slogs med heter men det var inte Elias." jag blir arg. Det är så jävla barnsligt att hålla på att slåss. "Lova mig att du inte gör något sådant igen" jag spänner ögonen. Noel lägger sina armar om mig och viskar i mitt öra "Lovar".

Känns som förlåt blev vårt kodord ~ Noel FlikeWhere stories live. Discover now