Episode 1

279 15 3
                                    

Cyberraya at 04.15

"...mmhhh hoaahhhhh"

Suara budak perempuan yang baru sahaja bangun dari tidurnya... Budak tadi pun terus pergi ke bilik air.. Dia basuh muka dia

Nampak muka dia yang suntuk di cermin... Rambut pula tak teratur

Dia pergi dapur dan nak masak..

Dah siap masak.. Teros makan... Mandi and tukar baju seragam Sekolah dia.

Siap dah... Dan tak lupa pula dia pakai cekak... Hehe korang pasti dah tau dah... Ye dia Alicia...

Dia datang ke sekolah macam biasa... Tanpa salam ngan papanya sebab papa dia takda kat rumah.. Alicia berangkat tanpa rasa senang dan sedih... Melainkan hanya semangat yang dipendam. Meskipun dia murid terbaik kat sekolah.. Dia ada jugak kekurangan..

~skip time~

Lonceng tanda rehat dah berbunyi... Semua murid kat SRT Cyberraya 1 tu sangat lah ramai... Alicia pergi ke kantin bersama miya... Ya miya ialah kawan perempuan paling rapat ngan Alicia. Sepanjang perjalanan Alicia nak ke kantin banyak pula lelaki yang pandang dia. Memang banyak pun yang sukakan Alicia, tapi sejauh ini.. Takda satu pun lelaki yang boleh rapat ngan Alicia.

Baru saja nak sampai...

Blammmm!!!!

Semua orang kat situ diam... Suasana sunyi pun terasa... Asap ada kat mana mana... Mereka semua hanya bisa menelan air liur mereka...

Nampak cermin mata berwarna merah terang dari kepulan asap tu... Ada banyak orang dibelakangnya.. Mereka semua bersenjata...

Ada sorang yang memberanikan diri nak lawan mereka... Puan Munah
(ye kan nama dia Puan Munah?)
Satu persatu orang dijatuhkan.. Tapi sia sia Puan munah menyerang... Komplotan pengganas tadi lebih banyak dari pada yang dijangka.. Puan munah pun tak boleh buat ape ape..

Polis pun datang dan memberi peringatan..

Tapi komplotan tadi menangkap semua orang kat sekolah tu dan dijadikannya tebusan. Polis pun tak tau nak buat cam mana..

Hanya tersisa Alicia yang belum ditangkap.. Alicia masih cuba untuk bersembunyi.. Tapi gagal... Alicia yang bersembunyi kat dapur kantin sekolah pun terpaksa ditangkap... Alicia cuba melawan... Tetapi kekuatan seorang pengganas takkan ada apa apanya dibandingkan budak kecik macam Alicia..

TNITTT TITT..... . . . BLAMMM!!!

Seketika pengganas tadi pun terbaring lemas... Alicia terkejut.. Dalam pikiran dia.. *ape yang dah jadi?*

Seorang budak lelaki memakai sut tempur hitam.

?? : "kamu okay?"

Alicia : "ye.. Saya okay. Awak ni siapa?"

?? : "siapa aku tu tak penting... Mari ikut aku."

Alicia : "nak gi mana ni?"

?? : "kamu tak mahu ke.. Kawan kawan kamu selamat..?"

A Love Of MysteryWhere stories live. Discover now