"hahhhahhha.. Polis polis semua.. Jatuhkan senjata korang. Kalau tidak. . . Semua orang ni akan tiada.. .. .. .. Hahhahha"Pihak polis pun tak tahu nak buat cam mana..
"BLOOOMMMMM.....!"
Asap telah merata rata.. Komplotan pengganas pun tak boleh nampak apapun...
"BSINGG!!"
Satu persatu pengganas-pengganas tadi berjatuhan... Alicia boleh nampak semua orang kat asap sebab ATLAS... Ali hanya bertugas untuk selamatkan orang orang kat situ..
Ali : "jom cepat kita kena pergi ke belakang polis.. CEPAT!!"
All : *angguk*
Asap pun mulai hilang.. Nampak orang orang berlari ke arah polis.. Hanya tersisa beberapa pengganas saja.. Polis pun dah mula serang.
Komplotan pengganas tadi cuba larikan diri.
Ali : *conect to Atlas* "Alicia! Jom cepat kita kena kejar Pengganas tadi"
Alicia : *conect to IRIS* "okay.!"
Alicia dah ikut serta ngan pengejaran ni.. Dengan bantuan Atlas dia dengan mudah boleh kejar pengganas tadi.
"BSIINGGG!!"
Peluru PEREKAT di tembakkan. Hanya tersisa ketua pengganas saja yang belum tertangkap..
Ali datang dari depan.
Ali : "nak hi mana ha...!"
Ali : "baik kau menyerah!"
Ketua P. : "ceh.. aku, Menyerah dengan budak macam kau?? Takkan mungkin!!!!!"
Ketua pengganas mula serang.dengan senjata dia, AK-47.
Ali pusing kan yoyo nya.. Dan buat shield untuk menahan serangan musuh.
Ali : " hhh tu je? Sekarang aku pulakk!!!!!"
Ali membaling yoyo dia kearah ketua P. Tanda disedari Ketua P. Tadi pun menangkap yoyo blast Ali.
Ketua P. : "kau ingat yoyo ni bo.. Arghhhh!!!!!"
Ali : "sedap kau makan?"
Ketua pengganas tadi pun mula lemas.. Polis pun tlah tiba. Sesegera mungkin Ali melarikan diri
~skip time~
Alicia : "kau... Taknak tinggal sini ke?"
Ali : "bukannya aku taknak..."
Ali : "cuma ada benda aku nak jaga kat sana.. Oh ye.. Masa kita nak gi markas aku.. Kau nampak tak macam reruntuhan dekat lembah?"
Alicia : "emm ye nampak... Ape tu?"
Ali : "Cybertron,"
Alicia : "hah! Bandar paling maju dulu! Bandar yang dikatakan hilang.."
Ali : "ye, aku dulu tinggal kat situ..kau tahu tak kenapa tiada orang yang boleh nampak bandar tu?"
Alicia : *angkat kedua bahu"
Ali : "sebab ada sebuah pecahan benda yang teramat berbahaya.. Asal kau tahu.. Gadjet gadjet kat markas aku tu.. Dibuat dengan pecahan benda tu"
Alicia : "iye? Ape benda tu?"
Ali : "Azzurium... Ayah aku yang temukan"
Hujan turun
Ali : "ha dah hujan ni baik kau balik"
Alicia : "tapi kau?"
Ali : "aku sukakan hujan"
YOU ARE READING
A Love Of Mystery
De TodoDisuatu ketika. terdapat kota yang teramat maju. Cybertron. ialah kota yang sangat maju dari kota kota yang lain. kota tersebut dikembangkan oleh seorang Yang bernama Dr. Ghazali. Kota tersebut semakin maju maju dan maju. disebabkan kekuatan dari se...