Sudah 8 bulan usia hubungan mereka. Sampai sekarang hubungan mereka kekal utuh. Nampaknya, dia orang berdua ni memang pasangan sejati+secocok.
"Hmm, the game just getting start!" kata satu suara, sinis. Sambil ketawa jahat.
"Weyh, Zan! Asal mata kau sembap weyh?" soal Hakimi pelik.
Amzan meraba-raba bawah matanya.
"Teruk sangat ke?"
Hakimi sekadar mengangguk."Ouh, aku study sampai pukul 12,semalam. Tu yang sembap tu!" terang Amzan.
"Muka aku handsome lagi ann?" sambung Amzan dengan selorohnya. Hakimi tergelak besar.
"Handsome lagi weyh! Jangan risau! Tuh beratur perempuan nak dekat kau,sana!" sokong Hakimi sambil menepuk-nepuk bahu Amzan, sahabatnya.
"Bapak cun weyh... Member dia," puji Amzan apabila ternampak rakan-rakan Talita muncul. Mereka berjumpa lagi buat sekian kalinya, tetapi kali ini bersama Amzan. Yelah, masa jumpa haritu kan, Amzan tak ada.
Mereka berempat melangkah masuk ke dalam cafe seerti yang dijanjikan. Sara yang perasan pandangan Amzan, terus menjeling sekilas. Hahah perempuan kena jual mahal sikit😜
"Ee no... Aku tak suka couple, kayyy,"
"Ala... Bagi chance lah beb!"
"Tah, kau ni! Cuba lah jangan kerek sangat..,"
"I said no! Means no! Okay,"
Mereka pakat memujuk Sara supaya menerima lamaran Amzan.
♥♥♥♥
Mereka rancak berborak. Kedengaran tawa-tawa pecah. Amzan hanya menyepikan diri. Dia sedang merenung seorang bidadari dihadapannya, sambil menongkatkan dagunya.
Lamunan Amzan mati...
"Woi, kau menung apa?"sergah Hakimi."Ermm Sara," panggil Amzan, meleret. Hakimi sekadar memandang sinis rakannya.
'Kita tengok sampai mana kau berjaya keh! Goodluck bro! Haha kau tak tau yang Sara ni jenis 'hard to get' auu,' sinis Hakimi. Jahat juga Hakimi ni ye.😎😂 Lek lek dengan member kan? Apa kesah! Gurau-gurau kasar je bro.Semua mata-mata di meja itu memandang tepat ke arah Amzan. Amzan jadi gugup hendak memulakan bicaranya.
Amzan telan liur."Yes?" tanya Sara.
"Urm.. Actually... I... I think I have fall in love too you! So could you be my girlfriend please?"
Jeda. Mereka terdiam.
Hakimi berdehem kecil lalu menepuk-nepuk belakang Amzan. "Congrates bro. Tapi kau jangan yakin sangat yang dia akan terima macam tu je!" bisik Hakimi seraya memetik jari, sekali. Amzan melemparkan pandangan tajam kepada Hakimi.
'Kau jangan jadi jahat sangat boleh tak? Kau belum kenal lagi aku siapa! Aku luku kau Kang!' desis Amzan dalam hati sambil mendengus perlahan.Sara membetulkan kunci suaranya. Dia cuba meredakan hatinya daripada berdegup pantas.
"Sorry, the answer is No!" Dengan sekali lafaz, Sara menjawab.
Tercengang mereka, kecuali Hakimi. Dia sudah mengagak perkara seperti ini akan terjadi. Cause Sara is very hard to get!
Amzan meraup mukanya sambil mendengus perlahan. Lantas dia terus bangun meninggalkan mereka yang terpinga-pinga.
♥♥♥♥"Babe please! Kesian tho aku tengok dia tu! Hakimi kata dia frust teruk tuh!" pujuk Talita, tak habis-habis.
"Hmm...You guys, know.. Aku baru uji dia sikit je. Dia dah give up! Kau rasa...? Really babe? Kenapa aku masih kena terima dia walaupun dia dah blah cam tu jer! Tak nak usaha lebih pun! Kau tahu kan, yang aku ni jenis suka jual mahal? Why don't he just try again and again. And I'm pretty sure if aku couple dengan dia pun, aku yakin dia akan tinggalkan aku dulu. So please, stop begging me! I have explain to you just now, why I didn't accept him,"
Mereka terus terdiam.
"Urmm so, kau uji dia lah tadi?" soalan Talita memecah kesunyian antara mereka.
Sara sekadar mengangguk lalu tunduk memandang lantai.
"Amzan! Weyh dah lah tu! Kau yang cepat sangat give up. Duh, kau ni benda kacang pun tak boleh handle!" pujuk Hakimi, terselit gurauan dalam katanya.
Amzan menjeling tajam.
Deringan telefon Hakimi mematikan sesi pujuk-memujuk itu. Nama Talita tertera pada skrin telefonnya. Dia menekan punat hijau lalu menekup telefon ke telinga kirinya.
"Ye, sayang?" sapa Hakimi dahulu.
"Hmm waalaikumsalam bae. Wae? Dah murtad ke?" Fuh, pedas babe dia perli! Dengan boyfriend sendiri pun, berani nak kasi pedas telinga.
"Jan.. Janganlah kasar sangat dengan boyfriend awak ni..
As..Assalamualaikum,""Waalaikumsalam ma bae! Haa, macam tu kan bagus.. Tak adalah orang ingat, awak tu dah masuk agama lain!"
"Ya allah! Again? Please lah, pedih sangat dah ni!"
Tawa Talita meletus.
"Ala sian awak yerr... Macam mana nak ubat tu? Nak saya letak plaster tak? Haa kk. This is for you! Mmmuaahh! Dah okay tak? Pedih lagi,hmm?" Talita tertawa kecil."Hehe okay dah! Muah jugak!"
"Eee ngada! Eh, saya call ni bukan nak layan perangai mengada awak tu. Saya nak cakap pasal Sara,"
"Ouh, ingat kan sebab rindu saya! Haa, about Sara! Okay, what is it?"
"Actually Sara tu nak uji Amzan je haritu! Dia tu terlalu cepat mengalah," terang Talita.
"Haa, tulah. Saya dah cakap dekat Amzan dah. He's too easy to give up. Saya pun tahu yang Sara ni, not too easy to get. Right?" sokong Hakimi.
"Wah, macam dah kenal lama je! Ada apa-apa ke ni? Kalau ada jangan simpan buat pekasam. Just tell me the truth," Talita cuba bersahaja.
"Aii! Come on la girl! Just only you are my girlfriend," pujuk Hakimi. Haih, perempuan la katakan! Sikit-sikit fikir yang bukan-bukan.
"Talita!!" Kedengaran laungan Puan Erniy bergema di setiap sudut banglo milik keluarga Talita.
"Urmm Hakimi, I have to end this call! Sorry!" ujarnya lantas mematikan panggilan."Talita! Why? What happen? Are you mad with me? Sayang?" panggil Hakimi, gusar.
"What happen bro? Awek kau marah kau ke?" sinis Amzan.
"Hmm well! Perempuan kan?" jawab Hakimi tenang. Langsung tidak terasa akan sindiran Amzan. Bagi Hakimi, ia hanyalah satu pertanyaan.
"Eh, dah lah. Aku balik dulu! Dah nak senja ni. Pape rojer aku au," Hakimi meminta izin untuk pulang.
"Haa, yelah!"
Hakimi keluar dari perkarangan banglo keluarga Amzan. Dia memecut laju dengan motobike-nya.
Seseorang sedang memerhatikan Hakimi.
"Hmm kau tunggu nasib kau, Hakimi!" ujar satu suara garau.Sorry lah english author tak berapa nak betul. How about the story? Setakat ni, hope you all like it. Hmm please vote and promote this novel too okay! Tq for your help!
YOU ARE READING
Cinta Satu Dekad
RomanceCinta Satu Dekad, adalah sebuah kisah antara Talita Izany dengan Razif Hakimi. Mereka mula menyulam cinta sewaktu di sekolah menengah lagi. Mereka yang pada mulanya hanyalah sekadar berkawan, kemudian terbit rasa sayang dan cinta yang semakin mendal...