Bab 1

63.9K 503 23
                                    

Nureena kelam kabut bangun apabila terdengar jeritan teman baiknya Nana. "Dah pukul berapa dah Reen.Kau cakap kau ada interview hari ni. Sekarang pukul 7.00 pagi dah".

"Shit. Aku dah lambat. Interview aku start 8.30 pagi. Nana tolong siapkan baju aku kejap.Nak mandi jap. Malam nanti aku masak dinner kita ya. Sayang kau", ujar Reen sambil berlari ke bilik air.

Setelah siap mandi, Reen terus memakai pakaian yang disediakan Nana. Reen perasan bahawa baju yang dipilih Nana bukan bajunya tapi memandangkan sudah lambat Reen memakai sahaja baju yang disediakan Nana."Hentam jelah labu." Seksi pon seksilah. Dengan pencil skirt yang hanya paras paha dan blousenya yang agak ketat sehingga menampakkan bentuk payudaranya yang besar dan montok itu, dia pasti mesti dirinya akan menjadi perhatian mata-mata miang lelaki diluar sana.

Setelah siap memakai baju dan bermakeup ala kadar, Reen terus memecut kereta myvinya dengan laju. Mujur sahaja syarikat yang ingin ditemu duga oleh Reen jaraknya dekat sahaja

Setelah sampai ke destinasi, Reen bergegas ke kaunter pertanyaan."Tumpang tanya, dimana tempat untuk temuduga bagi jawatan personal assistant kepada CEO syarikat ini?" tanya Reen kepada pekerja di kaunter pertanyaan tersebut.

"Di tingkat 50, tunggu untuk dipanggil di bilik mesyuarat nombor 3. Sila lapor diri terlebih dahulu kepada Puan Farizah." Ujar receptionist tersebut.

Setelah sampai dan di tempat tersebut,Reen tunggu hampir sejam setengah sebelum namanya dipanggil. Reen agak gementar apabila namanya dipanggil kerana hampir semua orang yang keluar akan menangis.

Reen membaca bismillah sebelum masuk dah ketuk pintu. "Masuk" ujar suara garau itu dan Reen pun membuka pintu.

Reen terkedu apabila melihat lelaki yang duduk di hadapannya itu." He seems like a greek god" bisik hati Reen sambil menggigit bibirnya

Syed Haykal yang melihat Reen hanya menggigit bibir itu terus terangsang. Dia dapat rasakan yang juniornya sudah keras "aku kena dapatkan perempuan ni" bisik hati Syed Haykal sambil tersenyum jahat. Dia memang kaki perempuan tetapi tidak ada lagi perempuan yang mampu membuatnya sekeras ini dengan hanya satu pandangan dan aksi bibirnya yang seksi itu. Haykal tahu dia tidak patut berfikiran bukan-bukan dan dia harus professional tetapi aura wanita itu sungguh kuat untuk dia tepis.

"Sit" ujar Syed Haykal sambil berdiri. Reen duduk seperti diarahkan. Selepas itu, Haykal keluar. Beberapa minit kemuadian Haykal masuk kembali dan mengunci pintu tetapi tidak disedari oleh Reen.

Haykal duduk di kerusi sebelah Reen dengan agak rapat. "Kenapa mamat ni tak duduk kat kerusi dia? Asal duduk sebelah aku" bisik hati Reen.

"You may introduce yourself and your skill." Arah Haykal sambil memandang Reen.

Reen yang sedar akan pandangan Haykal agak cair dan cuba berlagak selamba.

Setelah siap memperkenalkan diri dan kelayakannya, Haykal terus berdiri dan mengajaknya ke suatu pintu di belakang meja Haykal sambil mengarahkan Reen supaya ikut. Reen agak pelik kerana dirinya tidak disoal seperti yang sering disoal semasa interview. Namun begitu, Reen hanya mengikut sahaja arahan Haykal kerana dia berfikir mungkin Haykal ingin menguji keupayaannya. Setelah masuk kedalam bilik itu,Reen terkedu. Ia merupakan sebuah bilik tidur dan bukan bilik yang dipenuhi fail atau komputer seperti bayangannya.

"kenapa kita ke sini Encik?"tanya Reen dengan gementar.

"I want to make u mine", ujar Haykal ringkas sambil mengunci pintu dan terus menolak Reen ke dinding bilik tersebut. Reen yang tidak sangka dengan tindakan Haykal itu berasa amat terkejut dan menjerit.

"Apa awak nak buat kat saya hah? Saya datang sini nak cari rezeki yang halal bukan nak menyundal" jerit Reen dengan takut-takut.

Amaran!! Sesiapa yang tidak selesa dengan matured content sila skip part di bawah ini.

His Loyal MistressWhere stories live. Discover now