Bab 5

31.1K 705 67
                                    

2 hari sebelum genap 4 minggu Reen menghilang

Haykal hanya memandang kosong makanan yang berada di depan mata.Semua perkara yang disembangkan oleh Danny dan Farid tidak dihiraukan.Kepalanya serabut memikirkan Reen yang masih tidak ketahui mana keberadaannya dan dalam tempoh itu juga Haykal tidak menyentuh mana-mana perempuan.Banyak kali Mayra berjumpa dan menggoda Haykal namun tidak sedikit pun Haykal pedulikannya.Kepalanya benar-benar serabut memikirkan Reen yang sudah hampir 4 minggu tidak dilihat.2 hari lagi genap 4 minggu Reen menghilangkan diri.Kata orang upahannya,keluarga dan rakan-rakan Reen juga tidak tahu keberadaan Reen.Haykal sudah buntu memikirkan cara untuk mencari Reen.

Air yang berada didepannya diminum dan dengan geram Haykal menghempas gelas air itu dengan kuat di atas meja.Terhenti perbualan Danny dan Farid.

"Asal bro,aku tengok kau ni sejak berapa minggu ni macam lost je.Kau ada problem ke?"Soal Danny yang perasan perubahan diri Haykal sejak beberapa minggu lalu.

"Haah bro.Kau ada problem ke?Ke pasal perempuan?Tapi aku tengok Mayra dengan kau okay je just kau tu yang layan dia macam nak tak nak je.Ke kau ada perempuan lain"Sambung Farid prihatin.Danny dan Farid sebenarnya tidak begitu menyukai Mayra bersama Haykal kerana mereka sudah banyak kali nampak Mayra dengan lelaki lain.Kalau nak kata kawan takkan la sampai berpeluk-peluk cium.Tapi yang mereka peliknya,Haykal tak marah pun.Dia hanya cakap 'dah aku pun ada perempuan lain kat belakang,takkan dia tak boleh ada laki lain.Lagipun dia tu bukan wife aku,so aku tak ada hak nak kongkong hidup dia'.Mereka pun pelik sama ada Haykal betul-betul cintakan Mayra atau tidak.Namun segala keinginan Mayra selalu dituruti.Jika Mayra ingin pergi shopping,Haykal teman dan segala barangannya dibayar Haykal.Jika ingin bercuti,Haykal bawa.Cuma tidak boleh lawan dengan kerja.Mayra tidak pernah menang jika hal yang diingini berkaitan dengan kerja Haykal.Haykal memang gila wanita,tetapi bagi mereka Haykal lebih gila kerja.Mayra banyak kali meminta Haykal cuti untuk menemaninya melakukan sesuatu yang diingini namun tidak pernah Haykal turuti.Bagi Haykal kerja adalah nombor satu.

"Arhhh.Aku pun tak tau nak cakap macam mana.Korang pun tahu kan PA lama aku dah bersara.Minggu korang pergi event kat Kuantan tu,aku buat interview and then I met one girl.I don't know what get into me that time.We did it inside of my bedroom in my office.Fuck it.Korang pun tahu kan kerja aku nombor satu.Aku tak suka campur adukkan kerja dengan hal personal but damn.Just one look at her and i know i'm in trouble.She doesn't even seduce me or try to get my attention and this time i force and seduce her to get into her pants.Korang tahu kan selama ni perempuan yang goda aku.It's strange that i am the one who made the first move.I had this strange feelings since i met her."Luah Haykal dengan sangat stress.Dia sudah tidak boleh simpan sorang-sorang lagi perasaannya."And now she's missing since that day.I don't know where is she.Maybe it's my fault.Dia ajak aku kahwin tapi aku tolak"Sambung Haykal kesal.

"Woww..First time dengar kau luah pasal perempuan.Selalunya kalau kau luah pun pasal their perfomance in bed.By the way,how is she?Is she a good fuck and tight?"Kata Danny dalam nada bergurau,namun melihat reaksi Haykal yang memandangnya tajam dan seakan bersedia membunuhnya membuatkan Danny mengangkat tangan tanda mengalah sambil berkata "okay chill bro.I'm kidding okay.Selama ni kami tanya pasal Mayra kau relaks je cerita kat kami.Siap tiru bunyi dia lagi.Ni aku gurau sikit pun macam nak makan aku".

"Haah la Haykal.Selama ni kau okay je kalau kitorang tanya soal dalam kain kau dengan perempuan lain.Kau dah try cari dia ke?"Kata Farid prihatin.

"Dah try dah tapi tetap juga tak jumpa.Tu yang aku kusut ni.Nampak Mayra tergedik-gedik dengan aku pun,rasa macam nak bagi kaki je."Luah Haykal lagi yang sememangnya sejak kebelakangan ini semakin meluat dengan kehaduran Mayra dan perempuan lain yang cuba mendekatinya.Lebih tepat lagi sejak Reen muncul dalam hidupnya.

His Loyal MistressWhere stories live. Discover now