Selam! ben fidan ben küçükken annemi ben doğduktan sonra kaybetmişim babam ise hala yaşıyor. bazen düşünüyorum "eğer dünyaya ben gelmeseydim"annem yaşayacaktı sonra vazgeçip hayatı yaşamaya devam ediyor ve bunu fazla kafaya takmayınca yemek masasına oturuyorum bu arada bizim ev alacak paramız bile yokken babam ben 13 yaşındayken bir kadınla evlendi. ve ismi çiçek di
Başta buna tepki göstermedim değil gösterdim ama zaman geçtikce seviyordum anne olarak değil abla olarak seviyordum. Babam ve çiçek abla bir gün akşam yemeğe çıkacaklardı işte o gece hayatımın değiştiği gündü
Bir telefon geldi ve baktığımda tanımadığım bir numaraydı açtığımda babamın çiçek ablanın ve şoförümüzhüseyin abi n kaza yaptığını söylediler. hemen apar topar hastaneye gittiğimde kapının girişinde olan danışmana sordum buraya acil olarak kaza yapan 3 kişi neredeler diye sorduğumda doktor "gelen hanım efendi hayatını kaybetti" o sıra duyduğumda şok geçirdim. doktor diğerlerinin nerede olduğunu söylüyordu ama ben duymayıp çiçek ablanın öldüğünü nasıl babama söylerim onu düşünüyordum.Sonra doktor iyimisiniz diye sorduğunda kafamı sallayarak iyi olduğumu ifade etmeye çalıştım. sonra tekrar sordum gelen 2 beyefendiler neredeler acaba sorduğumda kadın "3.kattaki ameliyathaneye aldılar" dediğini duydum kadın yine birşeyler söylüyordu ama ben koşarak oradan gittiğim için dediği geri kalanlarını duymadım.
ben 3. kata çıktığımda babamın doktoru olduğunu düşündüğüm doktora sordum - babam iyimi? -birinin ameliyatı iyi geçti şimdi getirirler diğerinin ne durumda olduğunu bilmiyorum.dedi ve kapı açıldı hemen kapıdan gelen kimmiş diye baktığımda sedyeyle ve bazı yerleri kırılmış olan hüseyin abiyi gördüm. hemen sonra babamında getirildiğini gördüm. babamın doktoruna sordum. - babam iyimi nasıl durumu? doktor geldiğinde - babanızın durumu iyi ama bazı yerlerinde zedelenme ve küçük bir beyin tranvası geçirebileceğini söyledi.
babam ve hüseyin abi karşılıklı olan odalarda kalıyorlardı ben oraya gittiğimde saat 9:00 da gitmiştim yine saatime baktığımda saat 00:30 geçiyordu. daha sonra hüseyin abinin ailesine haber vermelerini söyledim ama kimseye ulaşamamışlar ardından hemşire abla yanıma geldi
-çiçek hanımın yakınları sizmisininiz? diye sordu bende - evet. buyurun. - çiçek hanımın kaza yaptığı sıra üzerinden çıkan eşyalar. bunu duyduğumda gerçekten üzülmüştüm hemşire hanıma teşekkür edip eşyalara baktım 1 adet cüzdan 1 adet bilezik ve kolye ve 1 tanede yüzük vardı bunlara bakarken o sırada babamın uyandığını söylediler. ve ben o sıra elimde olan kutuyu yanımdaki koltuğa koyarak babama içeriye bakan cama baktım ve doktora onu görebilirmiyim diye sorduğumda doktor. - görebilirsin ama kısa sürsün dinlenmeye ihtiyacı var babanın. odaya girdiğimde babam uyanmıştı ve etrafına bakıyordu babamı gördüğümde ağlamamak için kendimi zor tuttum. babam gayet iyi gibiydi. biraz konuştuktan sonra onu sordu babam. çiçek ablayı ne diyeceğimi bilemeden hemen lafı gevelemeye çalıştım sırada hemşire geldi. hadi bakalım küçük hanım dışarı dedi. bende babamın yanağına öpücük koyup gittim. hüseyin abi ise hala uyuyordu.
O günden sonra babama söyledik ve babam baya üzüldü. babam buna dayanamayıp istanbula taşındık çiçek abla bütün mirasını babama bırakmıştı. babam birkaç gün geçtikten sonra taşınmıştık o evi ise sattık. 2 kişilik küçük bir ev almıştık küçük bir villa. taşındığımızın ertesi günü ise babamın beni yeni okula yazdıracağını ve bunun için hangi okula gitmek istediğimi seçmem gerektiğini söyledi. babama bıraktım o işi pek anlamazdım. ertesi gün olduğunda yatağımdan kalkıp banyoma geçtim orda bir süre aynada kendime baktıktan sonra yüzümü yıkayıp üzerime birşeyler giyip aşağıya indim babam da masada yalnız başına oturuyordu hemen babama yaklaşıp yanağına öpücük kondurup hemen oturdum. birkaç bir şey yedikten sonra babam masadan kalkıp okul kaydımı yaptıracağını söyledi. Babam yeni okulunun nasıl olduğunu görmek istersen gel beraber gidelim dedi oraya yeni taşındığımız için etrafı pek bilmiyordum. onun için azıma bir kaç bir şeyler daha koyup hemen botlarımı giyip arabaya bindik. okula vardığımızda dışı renkli bahçesi ise kocamandı ben ise lise 3 olduğumdan insanların beni garipleyecek olduğunu düşündüm daha sonra okulun içine girdiğimizde okul girişinde danışman ve okul ikiye ayrılıyordu lise 1 ve 2 sağ tarafta lise 3 ve 4 ler ise sol taraftaydı hemen müdürün odasının yerini sorduğumuzda babamla kadın bir şeyler konuşuyor bense etrafa bakıyordum babam biraz bana bakarak istersen okulu gez bende başvurup geleceğini söyledi. kafamı sallayarak onayladım. okul gerçekten de güzeldi her yer yeşil ağaçlarla doluydu merdivenlerden çıkarken bir çalışan ile karşılaştım sende kimsin diye sordu ben bu okulun yeni öğrencisi olduğumu söylediğimde babam o sıra arkamdan bağırıyordu gitmemiz gerektiğini söyledi çalışana görüşürüz dedim ve hemen koşarak babamın yanına gittim. babam başvuruyu yapmıştı eve vardığımızda babam bir miktar para verip neye ihtiyacım varsa onları almamın gerektiğini söyledi. ben hemen odama çıkıp altıma bir kot etek ve üzerine ise beyaz bir gömlek giyip ve deri ceketimide alınca olmuştum. hemen dışarı çıktığımda babam arkamdan seslendiğini duydu Fidan! hemen Efendim baba dediğimde babam kızım salakmısın bir yeri bilmeden nereye gideceğini söyledi bende sustum . babam Geliyorum dedi. ve birkaç dakika sonra geldi hemen arabaya bindik. babam müzik açmış ben ise yağan yağmur damlalarını seyrediyordum. o kadar dalmıştımki babam geldik dediğini bile duymadım babam beni dürtünce He dedim . babam geldik dedi .arabadan indim ve etrafa bakındım o sırada babamın beni aynı yerde 2 saat sonra alacağını söyledi babama Tamam diyerek babam arabayla hızlıca gitmişti. daha sonra etrafa baktım ve kalabalıktı herkes birine bir şeyler anlatıyordu ben hemen bir okul forması satan dükkana girdim . içerisi sıcacıktı hemen sonra okulumun ismini aradığımda en sonunda mehmet ali efendi özel koleji yazan bir pano gördüm orası benim gideceğim olan okulun formaları vardı hemen oraya yaklaşıp .arkamdan bir kadın seslendi Hey! hemen arkama döndüğümde buyurun dedim. kadın ne aradığımı sordu . okulumun adını söyledim kadın beni boydan süzerek. Tamam tatlım sen şuraya otur ben hemen getiriyorum dedi.ben oturduğumda bir sürü veli çocuklarına okul forması alıyordu. etrafa bakınırken kadın hemen sonra geldi. Al tatlım dene şunu dediğinde hemen kabine girip denedim olmuştu hemen sonra alıp çıktım. daha sonra kırtasiyeye girdim ve birkaç bir şeyler daha alıp çıktım. daha sonra alacağım şeyler bitmişti. bir yerlere oturup bir şeyler yaptıktan sonra babamın beni alacağı yere gittim babamı arayıp gelmesi gerektiğini söyledim. 20 dakika sonra babam gelmişti. eve vardığımızda babamın işi olduğundan beni hemen bırakıp tekrardan çıktı. okul 1 hafta sonra açılıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FİDAN
ActionKüçük yaşında annesini kaybeden fidan babasıyla beraber yaşar babası bu yanlızlığa dayanamayıp bir kadın ile birlikte olmaya başlar. Fidan bunu öğrenince pek hoşlanmaz ama zamanla alışır. Fidan bir okula yazılır ve onu orada neler yaşayacağını hep...