Ke esokan harinya ali,alicia,moon,dan Bakar di beri misi.
Mereka di arahkan untuk menghalangi para kumpulan cobra(nama geng) yang ingin mencuri intel dari menara Alpha.
Skip time
Mereka telah sampai di belakang menara itu dan terlihat ada kumpulan geng itu baru saja keluar dari gedung itu.
E.Bakar:Ha!!! Nak gi mana tu!!!
Mereka semua terhenti dan mula menyerang.
Masa berlawan moon senang je nak lawan tapi.....
Moon:Hhiiiyyaahhh!
Moon menyerang satu orang hingga jatuh,dan ada satu orang lagi nak serang moon,
tapi ia tak sempat nak elak sebab kaki nya di tahan orang yang jatuh tadi
Moon:Eh!,lepaslah!
Kaki moon di tahan oleh tangan orang tadi dan orang satu lagi mula nak menyerang,
Ali:moon.....!!!
Ali menolak moon hingga tangan orang tadi terlepas dan serangan orang tadi tak mengenai ia.
Ali: moon,kau Ok?!
Moon: aku Ok,terima kasih aliMoon termenung melihat ali,ali hanya meneruskan tugas nya.
Moon semakin suka pada ali,dan ia tak boleh lupakan perasaannya pada ali.
Tak lama misi pun selesai semuanya pergi ke M.A.T.A.
Sampai di mata,di sana ada moon dan iman,sedari tadi moon hanya melangkah kebelakang dan sebagai nya.
Moon ber fikir macam mana nak rebut ali dari pada alicia,moon sudah tak tahan lagi ia betul betul nak ali jadi miliknya.
Iman:moon,kenapa ni.... Ada yang tak kena ke?
Moon:macam mana ni...😣😣😣 saya betul betul nak ali....
Iman:tapi kan... Ali tu alicia punya
Moon:tak! Saya nak ali juga!
Iman:tapi tak baik tau rebut hak milik orang
Moon:tapi nak jugak!!Moon pun mencari ali, dan ia telah mandapat kan ali sedang berborak bersama alicia.
Moon senyap senyap intip alilicia
(Di tempat alilicia)
Alicia: ali,petang ni kau busy tak?
Ali: ermm....🤔 tak,kenapa?
Alicia: nak tak kau ke rumah aku
Ali: ish! Kau ni asyik mintak teman kan je
Alicia: alah.... Kan papa aku tak selalu ada kat rumah,jadi.... Boleh lah kau temankan aku,kau kan BF aku.
Ali: emm.... Ok lah😊(Di tempat moon mengintip)
Moon:Ooh.... Jadi.... Ali nak ke rumah alicia rupa nya,kalau macam tu,aku akan halang ia.Bersambung
YOU ARE READING
EJEN ALI:Misi Dan Cinta 2
RomanceIni merupakan sequel daripada cerita Ejen Ali:Misi Dan Cinta. ali dan alicia sudah lama bercinta tapi moon juga cinta pada ali dan ingin merebut ali dari pada alicia, akan kah usahanya akan berjaya. Kini alilicia sudah menjadi Super Ejen,karna itu m...