Di depan rumah Dimas dan Edo
Dimas: kunci mana kunci?
Edo: entar(meraba seluar dan baju) loh?! KOK ILANG?!!
Dimas: lah kok bisa ilang?!
Edo: enggak tau?! Gini aja kita pesan kamar di hotel,satu kamar kita dan satu kamar lagi untuk mereka.
Dimas: tunggu apa?! Mereka?! Mereka lelaki dan perempuan bisah kah berpikir sesuatu?!!
Edo:🤔 urmm.... Hehehe.... Aku paham aku paham 😏
Dimas: biar aku aja yang buka pintu AH!!!Dimas mengambil kunci rumah dari poket seluarnya,ternyata kunci rumah itu ada bersama Dimas.
Edo: lah?!! Kunci nya?!!
Dimas: sudah ayo masuk
Edo: ampun aing (garu kepala)Mereka pun mesuk rumah
Skip beberapa jam kemudian
Dimas mula menerangkan apa misi mereka saat ini
(Mode serius on)
Dimas: baiklah ini misi kita kali ni,misi kita ia lah menghalang daripada Keito untuk mendapatkan GoldKey dan sebuah Ruby/Red Diamond.
Alicia:apa kah ia memiliki pasukan?
Dimas:Heh,sekali lagi kita akan berhadapan dengan keluarga beruang
Ali: Eh?! Keluarga beruang?! Bukan ke... Ketua mereka Seito dan Reito dah kena hukum mati?
Dimas: sebenarnya ada lagi satu adik daripada Reito yang sebenarnya masih hidup,terakhir kali.... Kami dah anggap Keito tu sudah tiada ternyata ia telah palsukan kematiannya dan kembali memimpin keluarga beruang.
Alicia: tapi.... Apa tujuan dia? Keluarga beruang dah habis? Atau mingkin dia nak balas dendam untuk abang abang nya?
Dimas: tujuan dia ialah untuk meneruskan usaha abang abang nya itu untuk mendapat pecahan dari kepala 'Monas' untuk di jual ke negara jepun dan lagi satu keluarga beruang tidak hanya ada di malaysia dan indonesia tapi juga ada di seluruh asia.
Ali: banyak nya....
Dimas: tapi keluarga beruang tak akan bergerak tanpa ada yang memberi arahan,tanpa Keito mereka tak akan bergerak dengan kata lain kita mesti tangkap Keito agar keluarga beruang tak boleh bergerak.
Alicia: jadi misi kita untuk halang Keito untuk dapatkan GoldKey dan Ruby
Ali: jika boleh kita tangkap dia sekali
Dimas: baiklah,itu saja yang saya sampaikanTiba-tiba Edo terjerit dari dapur
(Mode serius off😂)
Edo: DIMAS...! KOPI SUDAH HABIS....!
Dimas: SUDAH KU BILANG BUAT TEH SAJA JANGAN KOPI...!!!
Edo:AKU TIDAK BISA MEMBUAT TEH DINGIN!!! BATU ES NYA SUDAH HABIS!!!
Dimas:BATU ES ITU HANYALAH MITOS!!! BUAT TEH PANAS SAJA!!!
Edo:OK BAIKLAH!!!
Dimas:yang benar saja....Bersambung
Ok Reader macam cerita sebelum ni mesti ada misi kan...😏 ini juga untuk keperluan jalan cerita ni jadi harap maklumlah biar cerita ni jadi panjang juga hehehe
Ok itu saja bye...🤗🤗🤗🤗
YOU ARE READING
EJEN ALI:Misi Dan Cinta 2
RomanceIni merupakan sequel daripada cerita Ejen Ali:Misi Dan Cinta. ali dan alicia sudah lama bercinta tapi moon juga cinta pada ali dan ingin merebut ali dari pada alicia, akan kah usahanya akan berjaya. Kini alilicia sudah menjadi Super Ejen,karna itu m...