(Voordat ik het hoofdstuk begin: je zult we zien dat ik bijv. Een (*1) plaats achter een woord. Onderaan zal dan een uitleg erover staan💕)
Pov Emily'Goeiemorgen mam. HEYO!'zeg ik. Een diepe zucht komt er uit mijn mond. Veel zal ik niet aan mijn tics(*1) wennen. Maar ik ben er toch ook wel weer blij mee. Ik heb mezelf hierdoor wel gevonden. Terwijl ik naar de koelkast loop doe ik een sapastische beweging met mijn arm en klik ik met mijn tong. Ik grinnik zachtjes. Soms moet ik nog wel eens lachen om mijn eigen tics. Vooral als er een nieuwe bij komt. Eergister liet mijn broertje me keihard schrikken door BLEH te roepen. Gisteren begon ik ineens random BLEH te roepen. Yay een nieuwe tic erbij dus. Ik schud even me hoofd. Ik pak een pak melk en een glas. Onverwachts gooi ik de melk naar de zeikant. Ik vloek zachtjes in mezelf. Ik pak de melk weer rustig en probeer weer in te schenken. Nadat dat gelukt is doe ik een klein vreugde dansje. 'Lukt het?'hoor ik mijn moeder vragen. 'Ja hoor. MOND DICHT!'zeg ik. 'Sorry.'zeg ik gelijk daarna. 'Het is al goed. Je hoeft niet steeds sorry ervoor te zeggen.'glimlacht mijn moeder. Ik knik en loop naar de tafel en zet het glas neer voordat ik het kapot gooi. Tja dat komt nog wel eens voor dat ik ineens met een sappastische beweging me glas naar vooren of zeikant gooi. Me broertje moet dan altijd keihard lachen. Nu nog wat eten. Op mijn tenen pak ik mijn chocopuffs en pak ook een schaal. Please please niet sappastische beweging. Ik zucht opgelucht als het kommetje nog heel is. En dan giet ik er melk en chocopuffs bij. Tevreden ga ik zitten. Ik ben trouwens mezelf vergeten voor te stellen. Mijn naam is emily en ik ben 18 jaar. Ik heb het Gilles de la Tourette. Makkelijk gezegt het tourette syndroom. Dit is vastgesteld toen ik 4 was. Ik ga niet naar school daardoor. Ik doe wel aan homeschooling. Of ik vrienden heb? Yap! Heel veel internetvrienden! Ook vrienden die best wel dichtbij wonen die ook tourette hebben. Een vader heb ik niet. Die heeft ons verlaten toen tourette werdt vastgesteld bij mij. Soms voel ik me daar nog wel eens schuldig over maar dat valt wel mee tegenwoordig. Ik heb zeker andere tijden gekent. Heb er echt door in de put gezeten. Ik hou ontzettend veel van muziek. En ben een big fan van Why Dont We. Ook de reden waarom ik veel internetfriends heb.
Mijn ontbijt is op. Ik pak het schaaltje. BOEM, het ligt in de hoek. 'Neeeee... verdorie. KAAS!'zeg ik en zucht diep. 'Tja toch wel kapot.'zucht ik. 'Alles goed hier?'vraagt mijn moeder. 'Alleen maar een schaaltje.'grinnik ik. 'Maar goed dat ik daar veel van heb ingeslagen.'grinnikt mijn moeder. Tja dit is mijn leven....
//*1: tics zijn die dingen die je zomaar doet. Zoals dierengeluiden, random woorden of scheld/vloekwoorden//
JE LEEST
big plans Ft. Why Dont We
Fanficemily is 18 jaar en op haar 4e is er bij haar Gilles de la Tourette vastgesteld. wat tourette is? Mensen die tourette hebben, voelen sterke prikkels om bepaalde bewegingen te maken of bepaalde geluiden of woorden te uiten. ze kunnen dit niet tegen...