“kisah cinta ku bersamamu , tidak sempurna..”
Banglo Al-fatehFarisha mencari ibunya , puan lili.diperhati segenap ruang banglo dua tingkat ini.mana ibu ni..tak nampak bayang pun..
Farisha melangkah laju ingin ke bahagian atas.kot kot la ibunya ada di atas.beg dan tudung sejak dia masuk ke dalam rumah telah dicampak ke atas sofa.setapak lagi ingin ke tangga langkahnya terhenti apabila dengar suara orang gelak tawa di taman belakang.aihh macam kat belakang ja..farisha berlari ingin menemui ibunya.tak sabar nak bercerita tentang rakan barunya.“ibuuu.farisha..”mata farisha yang memang bulat bertambah bulat melihat susuk tubuh lelaki itu.terundur badannya kebelakang.apa aku nampak ni?hantu dia ke? lelaki itu juga yang sedang enak mengunyah keropok lekor tercekik melihat gadis di hadapannya.perasaan teruja tapi menyampah menyerbu dalam hati.Dada yang perit akibat tercekik ditepuk berkali kali.merah mukanya menahan sakit.puan lili yang terkejut apabila tiba tiba aiyad tercekik terus meghulurkan cawan.pelik la juga dia tiba tiba budak berdua ni terkejut semacam.macam nampak hantu.aiyad menyambut cawan dari puan lili dan diminum rakus air tersebut.diurut urut dadanya yang beransur reda.matanya masih lagi memandang muka gadis itu.tidak berkelip melihat dia memandang aiyad.terkejut sangat dia ni nampak aku.haih..
Farisha memandang ibunya.puan lili yang pelik dengan sikap anaknya menggamit anaknya agar duduk sebelahnya.farisha menurut.mata masih lagi berlaga dengan mata helang aiyad.tidak terlepas walau sekali.perasaan berdebar tiba tiba datang.“erhh , kamu berdua kenal ke?”
soalan puan lili menghentikan mata farisha Dari terus memandang aiyad.dia termalu sendiri.tak pernah dia pandang lelaki sampai macam tu.terkejut sangat dia.aiyad yang melihat muka farisha agak kemerehan tau LA dia yang gadis itu berasa malu.soalan puan lili disambut dengan anggukan farish Dan aiyad.puan lili ouhh..“satu sekolah ke?”farisha mengangguk.kepalanya masih menunduk.aiyad tersenyum.“sekelas ke?”soal puan lili.farisha mengangguk lagi.dah macam burung belatuk dah.tak pernah farisha diam macam ni kecuali kalau demam atau exam nak dekat.tapi tu LA , exam lama lagi..aiyad pula menahan mulut dari gelak.lucu melihat gadis brutal itu diam semacam.kat sekolah berlagak.jumpa macam ni kecut pula.alahai comelnya laa..hati aiyad tercuit dengan farisha ni.tah kenapa dia suka melihat muka farisha yang malu itu.merah mukanya.matanya galak memandang farisha.
***
Puan lili semakin berkerut.dah kenapa ngan diorang ni?sorang menunduk sorang lagi pandang macam apa ja.haa jangan jangan..“kamu berdua bercinta eh?”puan lili bertanya sambil tersengih.tak pernah lagi anak daranya itu jadi macam ni dengan lelaki.selalunya dingin ja manjang.
Farisha mendongak memandang ibunya.terkejut dengan soalan ibunya.apa ibu merepek ni?! aiyad pula dah bantai gelak.kelakar dengan soalan puan lili tadi.“unty , aiyad baru pindah sekolah tadi.tak kan la terus bercinta pula dengan farisha ni.farisha ni bukannya layan aiyad pun.”jawapan aiyad membuatkan puan lili tergelak.aduh termalu pula..aiyad masih lagi gelak.gadis dihadapannya memandang dengan tajam.takutla tu kalau aku cerita pasal dia.heh..sorry awak , saya tak la jahat sangat..belum sempat farisha ingin bertanya dekat ibunya pasal kemunculan tiba tiba lelaki ini , baru dia sedar yang dia tak pakai tudung.terus dia berlari ke dalam rumah.malu yang amat.bodohnyaa kau farishaa !ergh ! aiyad dan puan lili masing masing terkejut tiba tiba farisha berlari ke dalam rumah sebelum dua duanya tergelak.“aiyad , biasa la farisha dah malu.dia terkejut sangat kot.sampai lupa dia tak pakai tidung.unty pun baru perasan sebenarnya.” “aiyad faham unty.aiyad pun terkejut juga tengok dia.tak sangka farisha tu anak unty.dan tau la mana farisha mewarisi kecantikan dia” puan lili tergelak.aiyad ni mulut dia memang manis.nasib baik bukan kaki perempuan.sejuk hati dia dengan sikap aiyad..nak ja dibuat menantu.hahaha.tunggula diorang habis sekolah dulu lili oii! hati mengingatkan puan lili.***
Farisha baring di atas katil queennya.pintu balkoni yang terbuka dibiarkan terbuka mengizinkan angin malam memasuki biliknya.selesai makan malam,terus dia naik ke bilik untuk solat isyak.nak lepak dibawah pun, ayahnya tiada.makan malam pun berdua dengan ibunya.kasihan ibunya.tua tua pun masih ditinggalkan ayahnya.“ayah kamu cari duit untuk kita.bukannya menggatal cari mami pula untuk kamu.ibu tau perangai ayah kamu tu.tunggu umur dia 56 baru dia bersara.”tu LA jawapan ibunya bila ditanya farisha.dan dia dah tak nak Tanya dah.takut kalau ibunya sedih.kadang kadang dengar juga ibunya meluahkan perasaan dekat bunga di taman belakang.pelik betul peel ibunya ni.ayahnya pun satu.tah apa disibukkan dengan hospitalnya tu tak tau la.boleh dikira dengan jari berapa Kali ayahnya balik ke rumah selama seminggu.tugas doktor memang berat.kalau pesakit dah mati, mereka suka menyalahkan doktor.doktor bukan tuhan untuk menentukan ajal maut seseorang.pernah dulu time dia umur 10 tahun dia masih ingat yang ayahnya gagal selamatkan anak ketua samseng disebabkan kemalangan.itupun lumba haram. habis teruk hospital tu dikerjakan anak buah samseng tu.ayah LA paling teruk kena.sejak tu ayah terus dipindahkan ke hospital swasta.pengalaman berharga ayah kata.biasa la manusia kalau dah terlalu sayang.setahun lepastu , samseng tu jumpa ayah Dan minta maaf untuk apa yang dibuat dulu.ayah pun terima dengan hati yang terbuka.sejak tu juga ayah rapat ngan samseng tu.pelik kan doktor kawan rapat ngan samseng ?nasib baik samseng tu samseng bersih Dari rekod jenayah.takut juga kalau ayah terlibat dalam kes kes jenayah.
***
Farisha tersenyum mengenang ayahnya.dia bangun Dari katil dan menapak keluar.disandarkan badannya menghadap luar.disebabkan rumahnya dihujung kawasan, suasana malam kelihatan Cantik dengan bulan mengambang.bunyi cengkerik Dari bawah seolah olah mendamaikan hatinya.tiba tiba fikiranya melayang teringat kejadian pagi tadi.tidak semena mena mukanya menjadi merah.dadanya berdebar.mana taknya ,pagi tadi dingin betul dia dengan aiyad.sejak dia tegur yang aiyad jeling dia terus lelaki itu menghadang mukanya dengan buku.tah apa lelaki itu maki pasal dia tak tau la dia.rakan kelas yang lain pandang ja mereka.mungkin faham maksud pandangan rakan kelasnya.takut kalau aiyad pula yang jadi mangsa dia.masa rehat dia pun dihabiskan dengan tidur.buka ja mata dia nampak aiyad yang sedang menulis disebelahnya.nak ditanya kenapa tak pergi kantin tapi malas.itu hal dia.bukan aku.dipandang muka bujur lelaki itu.bulu mata yang panjang , hidung yang cantik terletak dan bibir yang merah tanda bebas merokok.seronok dia pandang lelaki tu sampai tak sedar aiyad memandang nya.
Aiyad rasa macam ada yang memandangnya.dipandang sekeliling kelas.hanya ada mereka dibelakang dan beberapa pelajar perempuan bersembang di hapadan.aiyad tengok farisha masih seronok pandang muka dia.dah tergoda ke dia ngan aku? aiyad meletak pen dan menutup buku.dia baring menghadap farisha.farisha masih lagi dalam khayalannya.tah apa yang dia tenung tak tau la.dipandang juga muka farisha.muka comel dengan mata hitam bulat.bibir kecik pink.comelnya budak ni..masing masing senyap memandang satu sama lain.aiyad tersenyum memandang farisha yang agak terkejut.dan ,
Pukk !!
“auhh!”aiyad mengadu sakit.dia memegang kepalanya yang menjadi tempat pukulan farisha.diketuknya aku dengan kamus ! Kurang asam betul budak ni! Farisha yang terkejut dan malu sebab baru sedar yang aiyad pandang dia dalam keadaan dekat terus pukul dengan kamus.pelajar perempuan yang ada dekat depan terus menoleh kebelakang bila terdengar bunyi pukulan dan aiyad yang tiba tiba terjerit.masing masing tak nak ambik tau takut kalau mereka pula yang kena nanti.nasib kau la aiyad duduk sebelah singa betina tu..
Farisha tergelak pula.kelakar bila diingat muka aiyad yang berkerut tahan sakit.kamus kot dia hempuk dekat kepala lelaki itu.tindakan refleks dia.sapa ja tak malu bila kantoi husya orang.
Aiyad aiyad..aku tak tau la aku boleh bertolak ansur ke tak ngan kau.
Farisha tergelak lagi.nampak macam jahat sangat dia ni.nak buat macam mana?abagnya pun, si farihin disepak terajang kalau dekat dengan dia.ibunya pun tak tau penyakit dia ni apa.senang kata , lelaki tak boleh dekat kalau tak habislaa !haha
Farisha mula menguap.ngantuk sudah tiba.
Selamat malam dunia..farisha menutup pintu balkoni dan terus melangkah ke katil gebunya.ngantuk dan penat yang teramat..
— — —Panjang sangat ke?
Hehehe maaff🙇
YOU ARE READING
Nuestra Historia
Short StoryFarisha-gadis brutal yang ada kelebihan tersendiri tapi dirahsiakan keluarganya kerana takut menjadi buruan pihak luar. Aiyad-teman sebelah meja farisha dalam kelas lima anngerik.membawa identiti rahsia yang perlu di jaga demi satu tujuan. Namun ta...