bab 4

7 1 0
                                    

“stay with me..”


11 malam

Dan farisha masih tak boleh tidur.otaknya masih lagi mencerna tentang cerita daripada abangnya.nak kata abangnya bohong , apa sebab abangnya berbohong? Memang farisha betul betul terkejut dengan cerita abangnya itu.

Kalau orang lain kat tempat aku nak ka dia percaya cerita abang tadi ?aishh...

Otaknya masih lagi bingung.dipusing pusing badannya ke kanan dan kekiri.

Baik ambik wuduk solat sunat..

Farisha bangun dari katilnya menuju ke bilik air.semua bilik di rumahnya ada bilik air sendiri.tak de LA Susan susah nak turun bilik air bawah.daripada dia pening fikir pasal lelaki tu , baik dia solat dan tidur.esok nak sekolah lagi.haih..

***

Penthouse

Aiyad memandang sayu ke langit.malam ni bulan dan bintang langsung tak nak memunculkan diri.angin malam juga tidak terlalu terasa dinginnya.matanya juga tidak ingin beri kerjasama yang baik.ingin terbuka ja.pemikirannya jauh melayang.tiba tiba bibirnya mengorak senyum.

Farisha..

Gadis yang baru dikenali selama seminggu tu tak terduga Adik rakannya sendiri.heh.keciknya dunia ni.walaupun gadis itu melayannya acuh tak acuh namun hatinya senang dengan gadis itu.tak kan la aku suka dekat budak kecik kot...

Aiyad tergelak.lucu bila hatinya semacam terpaut dengan gadis comel itu.dia menggeleng cepat cepat.dia tak boleh ada perasaan dekat sesiapapun.

Bahaya.

Dia tak nak libatkan sesiapapun dalam hal ni.risiko yang diambil terlalu tinggi.mungkin dia senang dengan gadis itu kerana sikapnya yang selamba.itu ja.dia tak pernah ada adik.mungkin sukanya itu hanya sekadar Adik.
Aiyad meyakinkan diri sendiri.

Aku suka farisha macam Adik.haa betul tu betul...

Cepat cepat aiyad menutup pintu kaca itu dan menarik tirai sebelum membaringkan dirinya di atas katil.dia tak nak memikirkan perkara seperti tadi.

Esok pergi sekolah..heh...

Aiyad tersenyum...Dan terlelap..

***

“okey kelas sapa boleh jawab soalan ni?” soalan Cikgu hafezah dipandang sepi oleh pelajarnya.masing masing sibuk mengira.ada yang meniru rakan sebelah.ada yang menonong ja.dan tidur.Sapa lagi kalau bukan farisha?
Aiyad disebelah farisha menjeling gadis itu.orang lain struggle cari jawapan minah ni boleh tidur..haihsla..Cikgu hafezah mencari mangsa jawapan.dipandang anak muridnya satu persatu.dan dia tersenyum sumbing.

Nuestra HistoriaWhere stories live. Discover now