SINOPSIS

3K 83 0
                                    

CHRISS

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

SINOPSIS ( Game yang saya buat semalam , ini sinopsis dari peminat sis *pemenang* )

"perkahwinan bukanlah seindah apa yang kita impikan.. Ya, benar kata orang alam perkahwinan akan menjadi INDAH jika kita saling mencintai antara satu sama lain.. tapi bukan bagi saya.. ! Ketika umur ku baru sahaja menjejak ke 18 tahun iaitu lepasan spm, saya di jodohkan dengan seorang lelaki yang langsung saya tidak kenali bahkan dari segi latar belakang kehidupannya. Baikkah dia? Jahatkah dia? kayakah dia?.. Atau terlalu miskinkah dia?? Apa yang pasti saya sangat2 tidak bersetuju dengan pernikahan tersebut!! Saya sudah terbiasa dengan kehidupan mewah!! Sungguh saya akui, saya benci dengan pernikahan ini!! Sangat BENCI!!!!!

Setelah saya disatukan dengan lelaki yang saya tidak sukai, Tidak seperti apa yang saya bayangkan!! Ditambah lagi dengan ibu mertuaku ,    Tiap hari mendengar rungutan dan bebelan daripada mulut wanita tua itu membuatkan saya jadi membenci dirinya..!! Saya telah membunuh ibu mertuaku.. Semuanya hanya dalam sekelip mata sahaja..

Bila sahaja saya merasakan diri saya tidak layak untuk berada dirumah tersebut, saya telah melarikan diri dan kembali semula kepangkuan keluargaku.. Tentang suami saya? Saya langsung tidak kisah dengan keadaan lelaki tersebut..apa yang pasti saya tidak suka dengan pernikahan itu!! Ah, lantaklah apa sekalipun yang terjadi. Kau bukanlah pilihan saya!!..

Beberapa tahun berlalu, tiba2 sahaja keadaan diri saya berubah.! saya jatuh sakit secara tiba2.. Tetapi apa yang mengharukan saya, seorang insan yang telah saya pernah tinggalkan dan kecewakan dahulu yang telah mengutip saya kembali.. Dialah insan yang sanggup menjaga saya disaat saya sakit.. Ya, dialah suamiku!! Berada disisinya, dijaga dengan penuh kasih sayang membuatkan saya sedar akan kekhilafan saya yang lalu..
Namun begitu, baru sahaja saya ingin merasai manisnya alam perkahwinan kejadian buruk telah berlaku kepada sang suami.. Dia mengalami kemalangan dan lupa ingatan!! Hati mana yang tidak keruan??!!.. Tuhan, adakah ini balasan untuk diri saya yang telah berbuat dosa terhadapnya dahulu??..

Mungkin Tuhan telah mendengarkan doa2 ku selama ini dan akhirnya satu persatu masalah yang saya hadapi akhirnya terjawab.. Kebenaran yang saya dengar terpaksa saya tanggung.. Disaat saya bersedih dan buntu, datang pula seorang insan yang selama ini saya tidak sedari kewujudannya.. Apa sebenarnya yang berlaku? dan mengapa perkahwinan saya diatur sejak awal?? Apa muslihat orang yang telah merancang perkahwinan saya dahulu?? Dan akankah saya mengecapi kebahagiaan bersama suami saya yang dahulunya saya sangat benci namun sekarang saya sudah mulai cintai dan sayangi?? Teruskan follow story saya selanjutnya..

CHRISS [ COMPLETE ] Where stories live. Discover now