Review episod last
"Kenapa ko benci sangat dengan budak tu hah??,"kata Gempa seolah hilang sabar sementara matanya mengerling kearah Ice sambil mengangkat keningnya.
"Ko tak jawap pon soalan aq ta..".
Belum sempat habis lagi kata2 Ice dipotong "Aq nak ko jawap dulu soalan aq baru aq jawap,".
Ice mendengar itu hanya mampu beralah malas hendak bergaduh pada waktu sejuk macam ni.
"Aq..takut nanti..."
________________________________________________________________________________
*no one pov*
Belum sempat Ice nak ckp Gempa dah buka mulut dulu.
"Ko takut benda itu terjadi berulang lagi ke??", tanya Gempa perlahan sambil matanya merenung tepat pada pemuda beriris biru seperti langit itu. Gempa seolah-olah dapat membaca pemikiran Ice. Ice hanya mampu mengangguk perlahan lalu dia pun mengeluh perlahan.
Dia takut peristiwa hitam itu berulang kembali. Dia hampir kehilangan kesemua teamnya terutamanya kawan baiknya sendiri (Actually lover..tp Ice kn..Pfftt) . Masing-masing time itu dalam keadaan cedera parah dan tidak berdaya.
Namun, nasib mereka baik kerana mereka sempat menyelamatkan diri dengan bantuan kuasa Thorn. Thorn menggunakan kuasa teleportasinya apabila berlaku kecemasan seperti ketika itu namun kuasa itu memakan tenaga yang banyak disebabkan itu Thorn tak sedarkan diri buat beberapa hari. Thorn sanggup berkorban untuk menyelamatkan teamnya berbanding dirinya.
Jadi, disebabkan peristiwa itu dia nekad tidak mahu ulang benda yang sama lagi.
Ice kembali ke dunia nyata sebaik saja Gempa menggoncangkan badannya. Kini Gempa berada di hadapan Ice .Mukanya jelas menunjukkan riak kerisauan disitu. Mana tidaknya orng tgh cakap dan dia pula tak sahut malah dia dari tdi menunduk sambil badannya mengigil ketakutan cam org trauma.
"Ice!!Ko ok tak??".
Pelbagai pertanyaan dituju kepada Ice tapi dia masih berdiam diri sebaliknya dia pelik kenapa pipinya seperti basah lalu dia pon mengilap air yang mengalir di pipinya.
Dia menangis??Sejak bila dia menangis?? Sejak bila orang tsundere seperti dia ni menangis depan orang ??
Pemikirannya sekarang sedang serabut.Baru je dia nak buka mulut.
Tetiba dia dipeluk oleh seseorang iaitu Gempa .Gempa memeluknya erat sedaya upaya untuk menenangkannya dengan mengusap perlahan di belakang seperti seorang mak yang sedang menenangkan anaknya yang mengalami mimpi ngeri.Perlahan-lahan dia kembali rasa tenang .
YOU ARE READING
Finding the truth
ActionHali sedar dari pengsannya dan dia dpt tau dia tetibe ada dlm hutan.. dgn dlm keadaan cedera. Dia tak tau ap jadi .. Siapa diri dia.. Dari asl mne dia dtg.. Cam mne jdi cam ni.. Jdi bermula la kisah dia mencri siapa diri dia sebaik je dibantu oleh...