Maghii~bacaaa
Suasana di perkampungan maverick porak peranda.. Kerana diserang oleh naga yang sedang mengamuk sakan.Naga itu menyerang tidak kira sama ada itu orang atau rumah.. Semua dia redah je..
Kemudian, sekumpulan orang daripada kampung tersebut dilengkapi dengan alatan senjata bersedia untuk menyerang naga yang sedang mengamuk.. Lalu salah seorang daripada mereka selaku ketua mereka menjerit pada anak buahnya iaitu Zen.
"Maghi, kita serang raksasa itu!!! ".
Jerit zen sambil mengangkat batang cangkulnya..
"Yeahhh!!! ", teriak anak buahnya yang lain dengan alatan senjata mereka.
Mereka pon menyerang naga tersebut dengan membaling segala senjata yang ad pada mereka tepat pada sekitar badan naga dan menyebabkan naga tersebut mengaum kesakitan lalu ia pon menyerang semula pada mereka dengan melibas menggunakan ekornya.
Ada sesetengah daripada kumpulan tersebut tidak bernasib baik terkena libasan naga tersebut lalu cedera parah malah lebih malang lagi ad yang terkorban. Ini menambahkan kemarahan Zen menjadikan dia mengenggam tangannya dan mengetap gigi dek terlalu geram.
Matanya tetiba tertancap frag grenade ada dalam genggaman salah satu mayat yang terkorban lalu dia pon terus mengambilnya dan berlari mendekati naga tersebut.
Terdapat beberapa teriakan daripada penduduk kampungnya namun dia mengendahkan dan terus berlari mendekati naga , dia pon
mencabut pincu dan membaling frag grenade tersebut pada naga tersebut.Naga itu perasan pada benda yang ad pada genggaman pemuda tersebut cuba untuk melarikan diri dengan terbang namun malangnya frag grenade tersebut meletup tepat pada badannye di sebelah kanan menyebabkannya cedera parah dan ada sedikit kesan lebam.. Menyebabkannya tidak dapat terbang jauh daripada situ..
Beberapa kilometer daripada situ naga itu terus jatuh terhempas di suatu tempat lalu ia pun pengsan tidak sedarkan diri..
*Zen pov*
Kemarahanku masih lagi membuak kerana kerosakan yang dihancurkan oleh naga tadi..
"Patutnya aq bunuh saja raksasa tak guna tu!! ", bentaknya dalam hati sambil menghentakkan kaki tanda marah namun marahnya dilupakan apabila bahunya disapa seseorang lalu dia pon menoleh ke belakang.
"Tuan, ada masalah.. Budak tu s-sudah hilang.. ",kata koncoku takut-takut."Hah?!?!! Hilang.. Mula-mula masalah tu pastu ni pulak.. Macam mana bole hilang?!?!",bentak ku marah sambil merenung tajam pada koncoku..
"M-ma.. "
Belum sempat koncoku menghabiskan katanya ku memotong
" Ah, takde alasan.. Sekarang aq nak korang bahagi kumpulan pergi cari budak itu sampai dapat dan cari naga itu, selagi tak jumpa selagi itu x bole balik",arahku tegas lalu aq melangkah daripada situ meninggalkan koncoku sebab banyak masalah lain aq kena selesai.
"Jangan harap ko bole lari daripada aq.. Sampai ke lubang cacing aq cari ko.. " gumamku dalam hati..
________________________________________________________________________________
Heyyo ini la buku kedua aq..
also sorryla kalo permulaan dia cm... Crappy sikit.. and sorry if ad typo pape..btw sorry skali lgi yg aq ni suka guna shortform .
anyway thanks for visit and jangan lupa vote~Comment jika ad pape..
YOU ARE READING
Finding the truth
ActionHali sedar dari pengsannya dan dia dpt tau dia tetibe ada dlm hutan.. dgn dlm keadaan cedera. Dia tak tau ap jadi .. Siapa diri dia.. Dari asl mne dia dtg.. Cam mne jdi cam ni.. Jdi bermula la kisah dia mencri siapa diri dia sebaik je dibantu oleh...