Preview episod lepas
"Jadi ko ingat tak ko umur berapa sekarang ??"giliranTaufan pula yang bertanya. "Tak ", jawapnya pantas sambil mengelengkan kepala dia.
"Dey, da dia tak ingat tempat..Of course la dia tak ingat umur dia..Aduh, tu pon x le pikir ke??", celah Blaze disebelah taufan sambil bicara gaya tamil . Sume pandang dia hanya bersweatdrop..
'Hrrmmm, payah la gini..amnesia pula dia ni 'omel Taufan didalam hati lalu melepaskan keluhan berat tetiba bahunya disapa dariapda belakang. Gempa cam paham perasaan Taufan memberitahunya supaya bawa bersabar. Ice dibelakangnya hanya memeluk tubuh hanya diam je dri tadi.
__________________________________________________________
Hali merenung tangannya tetibe salah seorang daripada mereka buka mulut mencadangkan benda yg diluar jangkaan mereka sume kecuali Ice iaitu gempa.
"Kalau macam tu... Nak tak join team kitorg ??Da alang-alang tu bole la ko cari siapa diri ko.. ", ajak Gempa sambil menghulurkan tangannya.
"What ?!?Why ?? / Srsly gempa??", jerit diorg terkejut dengan tindakan gempa. Yelah, da la diorg tak kenal lagi hali cam mne tetibe je ajak dia join group diorg. Meanwhile lain pula reaction Thorn.
"Yay, ad ahli bru..Mesti best !!", teriak Thorn teruja sambil menepuk tangan membuatkan semua hanya bersweatdrop.
"Erk, whateverla..Citer skrg ni ko biar betul , Gempa?? ", tanya Taufan sambil mengelengkan kepalanya . Blaze dibelakang menganggukkan kepalanya turut menyokong . Srs dia terkejut.. bile dengar ajakan gempa yg agak susah nak percaya ngan orang ni.. Dgn mudah je dia ajak Hali. " Mne gempa yg susah nak caya org tu?? Ni bukan gempa yang dia kenall.. ", teriak Taufan sambil mengoncangkan badan gempa dihadapannya membuatkan Gempa menolaknya sebab rimas bile kena goncang cam tu.
"Eyy, ap- paaa..y-yaaannggg ..k-ko tanya l-lagi ni..Beee..tuu-llaa ..aq srsss ni..", jawap Gempa dengan ayat-ayat tersekat-sekat dek kena goncang. Taufan lps dapat jawap gempa tu terus berhenti goncang Gempa .
"Ok..Klo cam tu", balas Taufan ringkas pastu sambung buat keje dia balik cam takde pape berlaku sementara yg lain da anime falls kecuali Hali.
*Bape minggu lps tu*
"Hahaha.."
. Hali secara tak sengaja tergelak kecil bile teringat balik waktu pertama kali dia jumpa diaorg more like diorg yg jumpa dia..
Pastu lepas banyak kali dipujuk dia akhirnya setuju join group diorg lps byk kli kena pujuk oleh thorn. Dia pon tak tau kenapa Gempa dgn senang je terima dia masuk dlm group diorg..
"Da la bru kenal kot??
Why gempa percaya sangat dengan aq ni??
Macam mane kalo tetibe aq tikam diorang??
Macam mane kalo aq tetibe- ",
tengah sibuk Hali termenung tetibe kena hempuk kat belakang buatkn lamunan dia terhenti.
"Jalan tu jangan termenung..Klo jatuh kang aq gelak je..", pesan Taufan tp belum sempat pape dia yg terciduk dulu..
Yang lain terhenti jap tgk ap jadi pastu sambung balik jalan sambil menahan gelak.
"PPFFTTT", gempa menahan tawanya meanwhile ice kat depan x ckp pape tp dlm hati tgh gelak tu
" HAHAHAHAHHA !!!! " .
YOU ARE READING
Finding the truth
ActionHali sedar dari pengsannya dan dia dpt tau dia tetibe ada dlm hutan.. dgn dlm keadaan cedera. Dia tak tau ap jadi .. Siapa diri dia.. Dari asl mne dia dtg.. Cam mne jdi cam ni.. Jdi bermula la kisah dia mencri siapa diri dia sebaik je dibantu oleh...