KMKG 3¤

2.6K 92 0
                                    

Suasana yang tegang yang suram itu membuatkan anak anak buah Evan Rose naik bulu roma.Eva memandang setiap anak buahnya dengn pandangan membunuh.Hatinya yang menggelegak panas itu cuba menahan.Dia tidak mahu cept melatah.

rambutnya dilirik kebelkg sambil mendengus.Semua anak anak buah Eva Rose menunduk selepas mendengar dengusan bos mereka.Gerun melihat mata bosnya itu.Silap silap boleh tembus.

"Dapt dia?"soal Eva tenang.Cuba menahan amarah yang memuncak itu.Bibirnya melepaskn keluhan.

Anak buah Eva Rose tidak menjawab soalan Eva malah hanya diam dan dan menunduk.Tidak berani ingin menyatakn perkara sebenar.Silap silap nyawa melayang woi!

Danzell, Erina dan Ayna hanya diam.Tidak mahu masuk campur hal hal rakannya itu.

"Apa korang akan dapat kalau kerja aku tk selesai?"soal Eva dengn nada setenang yang mungkin.Dia harus berfikiran matang bukn berfikiran tidak matang.Mereka diam dan menunduk lagi

"Apa kejadah korang tengk meja tu.Pandang sini!!"

Ayat terakhir nada sudah naik satu oktaf.Matanya jelas kemerahan akibat menahan amarah yang memuncak itu.Terhinjut bahu mereka termasuk Ayna, Danzell dan Erina.

Sesekali mereka mengerling ke arah bos mereka.Seram wooo!.

"Ya Allah...."ucapnya perlahan.Wajahnya diraup lama.Haih stress betul dpt anak buah lembab mcm ni.Dadanya berombak kencang menahan sabar dan amarah.
Dia tidak dpt sabar lagi dia harus dptkn jawapannya

Bam!

Mahu melatah mereka akibat dpt kejutan mengejut.Haih sabar jerklah...

"Aku ckp sekali je...korang dpt dia tak?!!!"tengking Eva.Lagi sekali terhinjut bahu mereka akibat terkejut

"Tttt....tak bos"

Tergagap gagap mereka menjawab soalan bosnya.Eva yang mendengar itu sudah panas.Panas ni panas...lu memang buat wa bikin panas derrr...

"What?! repeat again?! i dont hear?!"soal Eva dengn sengaja menyuakn telinga kirinya pada budak budak dihadapannya.

"Ttt...tak bos"tergagap gagap mereka membalas.Mata bos mereka yang terang menyinga itu lagi menakutkn mereka.

"What?!! arghh shit!! How you alls buat kerja ha?!! makn gaji buta ke apa?!!"tengking Eva.Tangnnya menahan meja besar itu.Anak buahnya dipandang tajam.

"Aku tahu esok aku dh dpt bangkai tu faham tak?!!"

Laju mereka mengangguk.

"Dah bersurai"arah Eva dengn nada perlahan.

Mereka mengangguk dan berlalu keluar.Eva kembali duduk dikerusi kerjanya lalu bersandar sambil mengurut pelipisnya.Rasa pening belum hilang lagi,ntah mengapa dia cept baran kali ni.

"Kau ok Eva?"soal Danzell prihatin.Eva menoleh ke arahnya.Satu senyuman nipis diberi.Danzell menghela nafas.Dia tahu sahabatnya dalam tekanan.

"Aku tak tahu lagi kat mana aku kena cari dia weyh, i miss him"lirih Eva.Danzell terdiam, dia memandang mata gadis itu.Jelas gadis itu menahan tangisan yang bakal keluar

"Kat mana awak Xavier? i miss you"gumamnya perlahan.Air matanya yng bertakung tadi sudah mengalir lembut dipipi.Danzell segera mengusap bahu sahabatnya.Kasihan, bercinta 4 tahun tapi kekasihnya hilang tanpa dijejaki tapi khudratnya kuat menyatakn kekasihnya berada di malaysia.

"Aku faham perasaan kau Zerr...Sabar, mesti kita akn dpt jumpa dia kau boleh bawa dia ke paris dan hidup disana.Mulakn hidup kau dengn dia"

Eva memandang Danzell dengn wajah blur.Tak faham.Danzell yang faham dengn wajahnya itu, mengeluh.

KETUA MAFIA VS KETUA GENGSTERWhere stories live. Discover now