KMKG 6¤

2.3K 80 0
                                    

Hujan yang lebat lagi menyedihkn gadis itu.Tangn gadis itu mengusap batu nisan yang terukir itu.Air matanya deras mengalir.Sambar kikat sabung menyambung itu hanya diendahkn oleh gadis itu.Danzell, Ayna dan Erina sama sama memeluk gadis itu sambil menangis.

"Sudah Eva....jangn macm ni..."jerit Erina sambil memeluk Eva dari tepi.

"Papa!!...papa janji nk tengok result spm Eva...papa tak sayang Eva..."

"Eva...please stop..."Tangn Ayna memeluk Eva dari tepi kiri dan cuba menghentikn rontaan itu.Selendang hitam wanita itu sudah terbuka dan menampakkn rambut.

Danzell juga memeluk Eva dati belkg sambil menghentikn rontaan gadis itu.Y Allah dia tak kuat melihat keadaan sahabatnya begini...

Gadis itu masih mendaratkn kepalanya ditanah merah yang membukit itu.Tangnnya meraba raba tanah itu.Tubuhnya sudah lencun dengn air hujan yang semakin lebat itu.

Eva memandang ke langit yang gelap itu

"Papa!!..."

》》》》》

"Eva makanlah sikit nanti kau sakit, kalau kau macam ni papa pun akn sedih"pujuk Erina lembut.Cuba memujuk hati sahabatnya yang sudah termenung itu.

Eva masih mendiamkn diri.Bibir Erina melepaskn keluhan.Tidak tahu macam mana lagi ingin memujuk sahabatnya ini.Eva menundukkan kepalanya.

Hatinya luluh melihat keadaan Eva yang mendiamkan diri.Cukup gadis ini kehilangan kekasihnya tambah lagi bapa kandung juga sudah meninggalknnya.

"Kenapa selepas satu, satu lagi masaah dtg timpa aku.Tak cukup lagikah Xavier pergi inikan pula papa aku DIA ambil?"

Eva mengesat air matanya lembut.Tidak mahu menunjuk lemah dihadapan sahabatnya.Erina

Erina tersenyum nipis.Dia tahu gadis ini kuat.Kuat menghadapi ujian ini

"Eva, ada sebab kenapa Allah tarik nyawa papa dan Xavier.Allah nak lihat mcm mana kau hadapi ujian ni.Allah tak mungkir janji Eva.Allah tunaikan janji setiap apa yang DIA janji terhadap hambanya.

Percayalah Eva, Allah menarik kebahagiaan kau bukn saja saja tapi ada hikmah dan sebab disebaliknya.Jangn pernah bersangka buruk pada-Nya Eva kerana DIA maha berkuasa lagi maha pencipta.DIA boleh buat apa saja pada hambanya.

Ingat Eva,setiap manusia pasti merasai mati sama juga seperti kita.Kita hanya manusia biasa Tak sempurna mana pun.Aku harap kau kuat Eva.Eva yang aku kenal dulu bukn macm ni.Dia seorang gadis yang kental"

Nasihat Erina.Eva menoleh kesisi.Bibirnya yang pucat mengukir senyuman nipis.Sedikit demi sedikit hatinya tenang mendengar ceramah dari sahabatnya.Dia sudah berdosa.Dosa kerana bersikap salah sangka terhadap Maha Pencipta.

Dia akui Erina juga seorang yang kuat ceramah dan suka membuatkn orang bersemangat dengn kata kata nya itu.Erina sesuai jadi pembimbing kaunselor

"Aku cuba Erina"

"Cuba cuba juga Eva makan minum kena jaga juga.Aku tengok kau ni dah kurus semacm dah.Sedih nanti mama kau tengok kau keadaan macm ni"

Eva mengangguk akur.Dia rindukan mamanya.Mcm mana keadaan mama sekarang? adakah mama sudah sedar? adakah mama masih terkejut dengn kejadian itu?

Ya Allah kau berikanlah mamaku sedar dan sembuh sepenuhnya.Hilangknlah rasa takut pada dirinya.Aku tidak mahu melihat mama menjadi seperti  orang hilang waras

Bibirnya melepaskn keluhan.Baru saja dia ingin mencapai pinggan yang berisi bubur itu Erina sudah ambil.Eva tersenyum.Terharu dia melihat tingkah laku Erina yang mengambil berat tentangnya.Juga Danzell dan Ayna, dia sudah anggap mereka bertiga ini seperti adik beradik.

KETUA MAFIA VS KETUA GENGSTERWhere stories live. Discover now