BAĞIMLI

60 2 1
                                    

Yazar Adı:patchnora34

Tür:Macera/Kurgu Olmayan

Bölüm Sayısı:9

Sayfa Sayısı:12

Bir günlük verdiğim zorunlu aradan sonra incelediğim ilk Wattpad kitabı oluyor BAĞIMLI.Haliyle,isminin de kattığı bir heyecanla başlıyorum ilk bölüme.Giriş cümlesi beni belki de en çok etkileyen kısım oluyor. 

patchnora34,BAĞIMLI'sında Elsa Grey'in bir uyuşturucu bağımlısı olan Nate Archibald ile ilişkisini anlatıyor.Nate mecburî bir bencillik edip Elsa'yı seçiyor.Belki kurbanı olarak belki de kurtarıcısı olarak.Üvey annesi ve babasıyla birlikte yaşayan Elsa Grey,bir bakışıyla Nate'in dikkatini çekiyor.Ve Nate,kararını veriyor.

Olaylar buradan sonra sarpa sarıyor.

BAĞIMLI başlıyor.

Eleştiri kısmına gelirsem;

patchnora34 bir hata yapmış.Kitabını yanlış kategoriye koymuş maalesef.Kurgu Olmayan kategorisi,yanlış bir tercih.Bu hikayenin okuyucular tarafından bulunmasını zorlaştırır,pathnora34.

İlk bölümden dinamik bir giriş yapmanın hem avantajı hemde dezavantajı vardır,maalesef.Kimi okuyucu her şeyi en baştan bilmek ister.Fakat sen ustalıkla kısa bilgiler vererek hem merak uyandırmış hemde merak gidermiş oluyorsun.Bu okuyucunun devam etmesi için gerekli bir ögedir ve sen bunu ustalıkla işlemişsin.

Nate'in,Elsa hakkında bu kadar kolay karar vermesi de biraz ilginç kaçıyor.Bir bağımlı olarak bunu saklama gereği duymasa da,Elsa için hükmü bu kadar basitleştirmemliydi.Belki daha sonraları bunu anlatmayı deneyebilirsin.

Hikayenin anlatımında,akımında bir kopukluk yok değil.Üzülerek söylüyorum ki,karakterinin ağzından yazarken belirli bir düzende gitmeye dikkat etmeli yazar.Geniş zaman kalıbını ve -di'li geçmiş zaman kalıbını aynı yerde kullanamazsın.

Örnek;

Evet,her sabah koşuya çıkıyorum.Bundan nefret ediyordum.... Gibi.Hikayende sadece bir kalıp kullanırsan daha güzel duracaktır.

Bazı kısımlarda noktalama işaretleri ya eksik ya da yanlış.Buna da dikkat etmeni umuyorum.O kadar rahatsız etmese bile dikkat edilirse çok daha iyi olacak.

Hikayede sadece bize haber vermek için yazıyormuş gibi olma.

Örnek;

Haftasonu!Kız kardeşim ve annem evde olmayacaklarmış.Bir kayak merkezine gitmişler... Gibi.Böylesi rahatsız eder okuyucuyu ve birden tüm ipler kopar.Daha çok böylesini deneyebilirsin;

Annem ve kız kardeşimin hafta sonunu bir kayak merkezinde geçireceklerini haber vermeden gidişlerinin ikinci günüydü... Gibi.Bu şekilde daha sağlıklı olabilir.

Ayrıca Elsa'nın,Nate'in bir uyuşturucu bağımlısı olduğunu bilerek onun yanında bu kadar rahat olması,buna o kadar kolay alışması ve basitçe aşık olması kurguda biraz atlamalar olduğunun acı bir kanıtı ne yazık ki.

Dünyanın neresin gidersen git,uyuşturucu her şekilde tehlikelidir.Çünkü vücut belirli zaman aralıklarıyla alınmadığında krize girer.Kullanıcı ne yapacağını bilemez ve tamamiyle kontrolü zaaflarına bırakır.Bana kalırsa Elsa,Nate'e bu kadar kolay alışmamalıydı.Aşık olmayı bu kadar kabullenmemliydi.

Şimdilik bu kadar.Sevgili patchnora34,umarım seni kırmamış ve üzmemişimdir.Eğer öyleyse,özür diliyorum.

WetiKuyini'nin SeçtikleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin