Jag är över dig

93 4 0
                                    

2000, 29 januari

Pappa sitter på hennes högra sida, håller hårt i hennes hand.
Benjamin sitter i hans knä, och bara kollar på henne.

Jag studerar dom, och det vita rummet vi är i.
Från henne går det massa slangar, in i en liten maskin. Som varje gång piper till när hon andas.
Den ger hela rummet en lugn atmosfär.

Jag känner hennes kalla hud mot min, där jag sitter jämte henne i sängen.
För bara några minuter sen var hon vaken.
Jag flätar försiktigt hennes hår, trots att jag egentligen inte kan.
Även fast hon inte har någon känsel, så vill jag inte lugga henne.

Jag vänder min blick mot pappa, och ser en tår trilla ner från hans kind. Greppet han har runt hennes hand hårdnar lite samtidigt som han drar Benjamin närmre sig. Han kramar om pappas arm, som om det vore en livlina. Som på något sätt skulle rädda oss från det som vi alla visste var påväg att ske.

Trots att ingen ville att det skulle vara sant, visste vi att vi hade fått säga vårat sista hejdå till henne. Kvinnan i alla våra liv. Hon som var anledningen till att jag satt här.
Flätan jag hade gjort i hennes hår tog bort håret från ansiktet, och jag kollade på henne. Hon hade sitt ansikte vid mina ben där jag satt lutad mot väggen.
Sängen var lite och obekväm. Men jag ville vara nära henne.

Det trygga ljudet upphörde. I samma stund satta jag andan i halsen, och kröp lite närmre henne. Från pappas ögon forsade det floder med tårar, och Benjamin. Han skakade lika mycket. Han slet sig loss från pappas grepp, och kröp även han ner där jämte mig. Vi tog varandras händer och var nära våran mamma. För sista gången i våra liv. Han, dåvarande 8 år. Och jag, på mina ynka 4.
Samtidigt som det ständiga tjutet från apparaten som talade om hurvida hon andades tjöt, kom det in flera sjuksköterskor. Dom kollade på oss med medlidande blickar, och bekräftade det vi fruktade mest. Trots att vi alla egentligen var beredda på det.
Hon fanns inte mer.

-------------------------------
Hej allesammans! Detta är första boken på wattpad som jag kommer att publicera
Det är även första kapitlet på denna boken. Den kommer handla om Dante längre fram men det är några kapitel kvar tills han kommer in i boken.
I och med att denna är långt ifrån färdigskriven så kan jag inte garantera regelbunden uppdatering utan jag skriver när jag har tid och motivation.

Hoppas att ni kommer tycka om den och lämna gärna en kommentar isåfall.
Ta hand om er allesammans / begagnadsupreme AKA damnduskullesettmig på Instagram

Himmelsk Where stories live. Discover now