♥Bab 01~siapa ketuk tingkap♥

57 4 0
                                    

lisa seorang pelajar universiti seoul korea. Dia sebilik dengan kawan kawannya.. iaitu: jennie, jisoo, rose..

Mereka berampat kawan rapat dari sekolah rendah lagi.. mereka sangat rapat..

Pada suatu hari. lisa tidak menyiapkan kerja sekolahnya yang diberi kepada cikgunya..

"lisa... Kenape kamu tidak menyiapkan kerja sekolah yg cikgu berikan ni... Kenape lah dengan kamu hari ni.. selalunye kamu menyiapkan kerja sekolah yg cikgu kasi.. tapi tak pe.. cikgu nk hari kamu siapkan kerja awak ye.." Cikgu pun membebel kepada lisa.. lisa pun menganggukkan kepalanya..

"baiklah cikgu hari ni saye akan buat kerja yg cikgu bagi semalam.." Lisa pun berkata kepada cikgunya sambil terasa kecewa...

Di dalam bilik lisa.. lisa pun mengambil bukunya di dalam begnya.. dia pun terus pergi ke meja belajarnya sambil membawak bukunya tadi..

Tibe² jennie pun berkata kepada lisa.."lisa awak nk ikut kitaorang tak.. kitaorang nk pergi makan. Awak nk ikut ke?" jennie pun bertanye kepada lisa yang sedang menyiapkan kerja sekolah nya..

"tak pe lah.. Awak semua pergi lh.. saya ade banyak kerja nii.." lisa pun berkata kepada kawannya itu..

"betul ni awak tak nak ikut kitaorang.. kami risau lah awak bersendirian di rumah." mereka bertiga risau lisa bersendirian di rumah..

"tak pe..Awak semua jangan lah risau.." lisa pun menolak kawan nye dari biliknya itu.. lisa pub menutup pintu biliknya dan terus menkuncikan biliknya itu..

"betul ni awak tak ikut.." rose pun berkata kepada lisa..

"betul saya tak nk pergi." lisa pun berkata kepada kawan²nya dan lisa pun terus pergi ke mejanya untuk menyambung kerjanya...

Jennie, jisoo dan rose pun pergi dari situ.. mereka pun menunju ke kereta mereka..

Beberape minit mereka pergi.. tinggal lah lisa sorang di rumahh..lisa pun menyiapkan kerja sekolah nya..

Tibe² lisa terdengar orang mengetuk tingkap.. tapi dia membuat tidak tahu dan terus membuat kerjanya..

Tukkkk...

Tukkkkk.....

Tukkk....

Tiga kali ketukkan tingkap.. lisa terdengar ade org ketuk tingkap..

"Awak bertiga jangan lh kacau saye.. saye ade banyak kerja ni.." lisa pun memarahi kawannya itu.. seandai kate kawan²nya mne ade dia rumah.. mereka bertiga pergi ke kedai makan..

Tukkkk.....
Tukkk...
Tukk...

Lisa pun terus pergi ke tingkap itu dan lisa pun cube untuk membuka tingkap.. tibe² ade tulisan di tingka itu berwarna merah.

Perkataann yang di tulis di situ ialah.. "hi lisa.. awak nak main dengan saya tak?" Tulisan yang di tulis tu berwarna merah seperti darah yang pekat..


Lisa pun membukak tingkap itu.. dia ternampak seorang wanita yang sedang terapung di langit.. muke wanita itu sangat hodoh..

Lisa pun menuntup tingkap itu dan terus belari ke katilnya itu.. lisa mengambil selimutnya dan terus menutup mukanya itu..

Sejak itu lah lisa akan mengikut kawannya di mana² saja..









♥Tamat♥

Nota: sorry lah kalau cerita ni tidak seram macam mne pun..




♥Horrorr♥Where stories live. Discover now