Ha nem szoktatok műkorit nézni, akkor is nyugodtan kezdjetek bele a történetbe, érteni fogjátok.
Azért itt van egy kis segítség ha nem tudnátok, miről van szó (ugrások és forgások nevei, leírásuk):
Ugrások: http://lelato.transindex.ro/aktualis/20180119-eloszlatjuk-a-mukorcsolya-misztikumat-bevezetes-az-ugrasokbaForgások: http://www.figureskating.gportal.hu/gindex.php?pg=10012563
Yuzu:
Csak ismételni tudom magam, hogy nem baj ha nem tudjátok ki ő, de azért írok egy kis ismertetőt hisz egy csodás emberről beszélünk.
Hanjú Juzuru (japánul: 羽生 結弦, Hanyū Yuzuru, Szendai, 1994. december 7. –)Kétszeres olimpiai bajnok (2014, 2018), kétszeres világbajnok (2014, 2017), négyszeres Grand Prix Döntő-bajnok (2013-2016), a Négy Kontinens Bajnokság háromszoros ezüstérmese (2011, 2013, 217). Emellett négyszeres japán bajnok (2012-2015), junior versenyzőként pedig világbajnok (2010) és a 2009-10 Grand Prix Döntő győztese. Felnőtt világbajnoki aranyai mellé két ezüstöt (2015-16) és egy bronzot (2012) is nyert. Tucatnál is többször ért el rekord pontszámot rövidprogramjaival és kűrjeivel. Minden idők egyik legjobb és legeredményesebb férfi műkorcsolyázója. 2002 óta az első férfi versenyző, aki egy szezonon belül megnyerte a Grand Prix Döntőt, az olimpiát és a világbajnokságot; továbbá az első japán és az első ázsiai férfi, aki olimpiát tudott nyerni.
2018-ban, a pjongcsangi téli olimpián megvédte elsőségét a férfi műkorcsolyázók versenyében, mely teljesítménnyel 1952 óta ő az első férfi, aki megtudta védeni címét a férfiak versenyében.Szendai városában született és nőtt fel, egy nővére van, Szaja. Neve, melyet édesapja adott neki, magabiztosságot, erőt és céltudatosságot jelent.Középiskolai tanulmányait Tóhoku egyik oktatási intézményében végezte. 2014-ben a Vaszeda Egyetemen kezdte meg tanulmányait, ahol humán informatikát és kognitív tudományokat tanul.
(↑wikipédiáról ↑)
Eredményei:
Olimpia:
arany-2014, Szocsi-férfi egyéni
arany-2018, Phjongcsang-férfi egyéni
Világbajnokság:
bronz-2012, Nizza-férfi egyéni
arany-2014, Szaitama-férfi egyéni
ezüst-2015, Sanghaj-férfi egyéni
ezüst-2016, Boston-férfi egyéni
arany-2017, Helsinki-férfi egyéni
Grand Prix Döntő:
ezüst-2012, Szocsi-férfi egyéni
arany-2013, Fukuoka-férfi egyéni
arany-2014, Barcelona-férfi egyéni
arany-2015, Barcelona-férfi egyéni
arany-2016, Marseille-férfi egyéni
Négy Kontinens Bajnokság:
ezüst-2011, Tajpej-férfi egyéni
ezüst-2013, Oszaka-férfi egyéni
ezüst-2017, Gangneung-férfi egyéni
Junior világbajnokság:
arany-2010, Hága-férfi egyéni
Junior Grand Prix Döntő:
arany-2009-2010, Tokió-férfi egyéni
Érdekességek:- Az első ázsiai férfi, aki olimpiát tudott nyerni.
- az első férfi a világon, aki a rövid programban átlépte az álom 100 pontot, a kűrben 200 pontot és összpontszámban 300 pontot.
- Az első férfi versenyző, aki hivatalos ISU versenyen tiszta Quad Loop-ot ugrott.
- Az első férfi versenyző, aki egymásután négyszer nyert Grand Prix Döntőt (ezzel műkorcsolya történelmet írt).
- Ő az egyetlen korcsolyázó, aki a japán kormánytól átvehette a rendkívüli megtiszteltetésnek számító Lila szalag kitüntetést
- Példaképe és egyben barátja Jevgenyij Pljuscsenkó
- Négyévesen kezdett el korcsolyázni, miután kiderült, hogy súlyosan asztmás
- Rendszeresen jótékonykodik a 2011-es földrengés és a cunami túlélői számára (minden év augusztusában részt vesz a 24HTV elnevezésű jótékonysági show-ban, ahol általában két gálaprogramot ad elő élő adásban)
- Nagyon erősek az axel-jei (az axel a legnehezebb ugrás, mivel nem hátulról, hanem elölről kell belemenni, így egy szimpla ugrásnál nem 1 hanem 1,5 fordulatot kell megtenni, egy duplánál nem 2-őt hanem 2,5-öt, triplánál pedig 3,5-öt a 3 helyett. Éppen emiatt még senki nem csinált belőle quardot mivel a 4,5 fordulat szinte lehetetlen).
Azt mondta hogy tervei között szerepel a quard axel is (amire ha valaki képes, az szerintem mindenképpen ő lesz).
- Rendkívül hajlékony: programjaiban szerepel a hátrahajlós Ina Bauer és a Biellmann-piruett, amit csak nők szoktak csinálni (van 1-2 kivétel férfiaknál, ilyen pl.: Jevgenyi Pljuscsenkó)Ina bauer:
Biellmann-piruett:
- Versenyruhájához igazítja a vizesüvegét:
- Nagy Micimackó-rajongó, és van egy Micimackó alakú zsebkendőtartója is, amit minden versenyre magával visz, sőt még a Kiss & Cry-ban is vele van (az a hely, ahol összeszorult szívvel várja minden korcsolyázó az előadására kapott pontszámokat). A rajongóinál ezért is alakult ki az a szokás, hogy minden versenye után micimackókat dobálnak a pályára.
A micimackókat amiket kap, egyébként jótékonysági célokra használja fel (pl.: kórházaknak adja).Micimackó áradat:
YOU ARE READING
Remények
Romance"Teljesen elvarázsolt a mozgása. Olyan könnyedén siklott a jégen, amit szerintem én soha nem fogok megtapasztalni. Látszott, hogy csak a zenére figyel és egyé válik vele. Minden mozdulata precíz és kecses volt. Aztán a lábáról feljebb vándorolt a te...