Alohaaa bebeklerim. Bu gün yine aynı yazarın bir kurgusuna göz atacağız.Kurgu merak uyandıran bir hikâye açıklamasına sahip. Oldukça güzel betimlemesi olan bir kitap. Tabi yine de bir kaç ufak yazım yanlışları var. Diyeceksiniz ki neden aynı yazar? Yazara garezin mi var? Yahu daha yazarı bile tanımıyorum. Sadece gerçekten ilginç kurguların olduğu hikayeler arasındaki çürük elmalar ile sağlam olanları karşılaştırmak istedim.
Hikâyemiz Diabolik Lovers: Brain.
Ismi ilgi çekici , hikaye açıklaması tek bir kısa cümle de olsa bende garip bir merak uyandırdı. Çünkü hikaye açıklamasındaki cümlenin kısalığının içine sığdırılmış uzun bir yazı olduğunu düşünüyorum.
"Kalbimizdeki derin sulara gömdük benliğimizi"
Waoow. Bu cümle gerçekten beni etkiledi. Ama hikaye açıklamasını biraz daha uzun tutabilirmiş yazarımız.
Gel gelelim hikayenin ilk bölümüne.
Bir kaç ufak yazım yanlışına karşın ilk bölüm için gerçekten güzel bir giriş olmuş. Kelime bütünlüğü birbiri ile uyumlu olsa da aslında ilk okumada bile anlaşılacak olan bir tezatlık var.
Bakınız ilk satırlar;
"Yalnızlık gönüllere huzur veren melodi misali..."
Cümle baktığınızda oldukça çarpıcı ve güzel görünse de bir ikinci okumaya aklımda şunlara yer etti "Yalnızlık gönüllere huzur mu veriyor? "
Bu yalnız yaşamaya alışmış insanlar için belki belli bir süre huzur verse de insanlar tahammül edemediği yerlerde başlarını yaslayacak bir omuz arar.
Cümle güzel. Ama anlam bütünlüğüne zıt.
Ve yine beni düşüncelere iten şu satırlar;
"...Sevgiyi bulanlar hep umutsuzluğa düşenler olurlar"
Cümle güzel ama şu bir gerçek sevgiyi bulanlar umutsuzluğa düsmezler. Umutsuzluğa düşenler sevgilerini kaybedip , kaybettiği sevgi ile yalnızlıkla dans edenlerdir.
Ve yine ilk paragrafın son cümlesi;
"Ama yalnızlık ile kamçılanmış yürekler tarafından bu ne demek (?) Olduğunu az çok bilirler"
Cümlenin başı mükemmel bir betimleme ile ilerlerken sonrası gelen kelimelerin bunu bozması?? Kafam da soru işareti oluşmasına neden oldu.
Kurgu hoş , cümle bütünlüğü de hoş , ki aslında dikkat çekiciliği de hoş. Ama kelimelerin yerlerinin yanlış olduğunu düşünüyorum. Mesela şu şekilde yazılmış olsaydı;
"Sevgi gönüllere huzur veren bir melodi misali , herkesin kalbinde mühürlenmişken , yalnızlıkla tutuşan kalpler ise umutsuzluğa düşenler olur. Bazense kazanan yalnızlıktır. Ama yalnızlıkla kamçılanmış yürekler bu kazancın zafer olduğunu sanarken seygiyle mühürlü olan yürekler bu kazancın kısa süreli mutluluk olduğunu ve bu mutluluğun yerini acı bir kimsesizliğe dönüseceğini az çok bilirler."
Böyle bir girişin okuyucularda daha fazla bir merak uyandıracagını düşünüyorum.
Yine bir örnek vermek gerekirse. Gereksiz olan kelimeler aradan ayıklandığında ise bir anlam bütünlüğü kazanacağına inanıyorum.
Mesela aynı cümle için de "her zaman" ve "hep" kelimeleri gereksiz yere kullanılan kelimelerdir. Birini çıkar ve diğerini olması gereken yere koy. Anlam kazanmış olacaktır.
Ki zaten cümleler yapboz gibidir. Oluşturacağımız cümlelerin içindeki kelimeleri doğru yerlere koyduğumuzda ortaya daha hoş bir yazı çıkacaktır.
Yine bir örnek vermek gerekirse;
"Umutsuzluğa düşenler olurlar"
Burada zaten bir çoğul eki kullanılmış. Ikinciyi kullandığımız zaman cümle yanlış olmuş oluyor. Olurlar daki "lar" ekini çıkarırsak cümle yerine oturmuş oluyor.
Gelelim ikinci paragrafa. Ikinci paragrafın ilk cümlesinin noktasından sonra gelen ikinci cümle ilkiyle bağlantısız. O cümleyi oradan ayırıp devam ettiğinde tam yerine oturmuş olacak.
Ikinci paragrafın ikinci cümlesini anlatım tarzını çok sevdim. Çünkü okurken o satırlar gözlerimin önünde canlanıyor. Betimleme sağlam yani. Ama ilk cümleyi ayırmanı tavsiye ederim.
Son paragraf. Her hangi bir şey görmemiştim ilk okumamda ama fazladan iki gereksiz kelime var orada. Onları çıkar son paragraf mükemmelliği ile karşınızda.
Orada kullanılan fazladan olan "sonra" kelimesini ve "tekrar" kelimesini bir çıkaralım. Ek olarak "gözler" kelimesini ekleyelim. Ortaya şunlar çıkıyor;
"Bir süre sonra üstüne sinmiş kar tanalerini silkeleyerek etrafına son bir kez daha umutsuz dolu gözler ile bakıp adımlarını hızlandırarak yürüdü. Sonsuz karanlığına giden ilk adımlarını çoktan atmıştı."
Aslında yazarın betimlemeleri güzel. Kurgusu ilginç ve merak uyandırıcı. Ama gereksiz kelimeleri çıkarıp , yerleri karışmış kelimeleri doğru yerlere koyarsa mükemmel olur.
Bir önceki bölümde ki hikayenin (?) Aksine yazarın ilginizi çekeceği bir çok hikayesi var. Tabi dokunulmayı bekliyor hepsi. Aralarında gerçekten göze çarpan kurguları gördüğünüzde okuyup beğeneceğinizi düşünüyorum.
Son olarak eleştirmemi istediğiniz bir hikaye varsa yorumlara ve ya özele yazabilirsiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Diabolik Lovers Kurgularına Eleştiri
No FicciónSevgili ponçik okurlar. Yoğun isterk üzerine eleştiri kitabı yazmaya karar verdim. Öncelikle wattpad bir yazı yazma ve okuma portalıdır. Burada iyi ve ya kötü eleştiriler alabilirsiniz. Ki alabiliyoruz da. Eğer ki eleştirileri kaldıramıyorsanız yazm...