K. Ni sebenarnya nak cerita hantu.
Asrama mana je yang tak de cerita hantu kan. Tapi versi lain lain.
Sekolah aku ni, cerita femes dia ofcos:
1. Public phone
Ada sorang kakak ni nak call parents dia lepas lights off. Jadi dia turunlah bawah.
Dia turun dari tangga nampak ada sorang tengah call. Nak call public phone lain takut duk sesorang. Jadi dia pun minta after kat akak tu.Tapi tak menyahut. Dan dia pun cakap kat kakak tu suruh mengucap dua kalimah syahadah.
Kakak tu pun pusing dan baca
Ashaduanlalalalalalala dan mengilai.Endingnya tergantung saja di situ.
2. Dorm X
Dengar cerita, atas dorm diamond A ade lagi satu dorm. Dorm tu hanya certain orang je boleh nampak. Pintu masuk nya ada dalam diamong A.Dan tu sahajaaa
3. Maria
Citer ni femes jugak lah kat sekolah author.Time tu, ade sorang senior ni mandi time maghrib. (macam mana boleh mandi time maghrib tu. Jgn tanya sbb author tak tahu. )
Tgh syok mandi, ade orang minta after. At first dia fikir member dia. Then, dia tanya nama, org tu jawab ler nama dia MARIA.
Akak ni pun dengan bengapnya pergi jatuhkan sabun. Nak ambik sabun, tengok tak de kaki tapi suaranya ada.Last2 dia pun diam sekali dengan maria.
K. Tu je endingnya. Author ni tak reti lah nak cerita hantu.
4. Piano
Dulu, ada satu piano dekat bilik tamu aspuri. Tapi dah dipindahkan ke dalam stor dewan utama sebab pemilik piano tu dah mati. Pihak sekolah dah pernah bakar but piano datang balik dalam keadaan yang sempurna.
Dan pernah dikatakan bila malam, piano tu akan berbunyi lagu kegemaran pemiliknya.
Setakat ni author tak tahu sejauh mana kebenarannya, tapi author pernah nampak lah ada satu bilik dekat dewan ni berkunci dengan mangga besar.
EKCELI, BANYAK JE LAGI BUT TU NANTI DULU. NI SEMUA CERITA TURUN MENURUN DARI SENIOR AUTHOR. AUTHOR HANYA CERITA SAHAJA. YANG KEMUDIAN NI PENGALAMAN AUTHOR MASA AUTHOR FORM 1 DI DALAM DORM RUBY A.
Dan sudah semestinya nama dorm itu lain. JENGJENGJENG
YOU ARE READING
FAKTA ASRAMA
RandomTAK DE BENDA MENARIK PON PSL ASRAMA AKU NI. TAPI. TERIMALAH FAKTA DARI DIRI AKU SENDIRI TENTANG KAWAN AKU JUNIOR AKU SENIOR AKU DAN JENG JENG JENG SEKOLAH YANG AKU CHENTAIII 😁❤️❤️ TAK EKCELI INI BUKAN FAKTA BUT PENGALAMAN SELAMA AKU KAT ASRAMA NI ...