*Beberapa minit kemudian akhirnya sampai.
Yuju : Sowon unnie.. Yuju nak jalan2 dulu, boleh kan?
Sowon : Pergilah tapi jangan lama ya...
Sinb : Yuju unnie... Sinb nak ikut!!!
*Sinb berlari mengejar Yuju.
Sinb : Unnie..
Yuju : Apa??
Sinb : Unnie nak jalan mana dulu?
Yuju : Molla.. kita pergi situ lah(menunjuk ke arah kedai coklat)
Sinb : Kajja!
Skip
×Di Kedai Coklat Mel×
Sinb : Unnie, sinb nak pergi sana dulu
Yuju : pergilah
*Yuju mencari coklat kegemarannya tapi dia x jumpa2 lagi. Yuju berjalan sehingga ke hujung dan akhirnya jumpa. Yuju berasa sangat happy. Masalahnya coklat tu tinggal satu jak. Yuju cepat berlari ke arah coklat tu tapi seseorang sdh merampas coklat itu lebih awal dri Yuju
Yuju : (Dlm hati) tidak!!!!! My coklat!!!
*Yuju memandang tajam ke arah org tu. Yuju x nampak muka org tu kerana dia memakai jaket dan mask. Tiba2 org itu melihat ke arah Yuju dan lihat balik ke arah coklat yg dipegangnya itu.
?? : Kau nak kah? (Sambil menghulurkan coklat itu)
*Yuju hanya mengangguk dan melihat org itu dgn muka kesian.
?? : ambillah
Yuju : Betul ni??
?? : Ya
*Yuju terus mengambil coklat itu dr org tu.
Yuju : kamsahamida..
*org itu hanya memandang Yuju yg happy melihat coklat itu.
#?? POV#
?? : (Dlm hati) Comelnya dia ni... tapi siapa dia ni? X nampak mukanya sebab dia pakai mask..
*?? kecewa kerana x dapat nampak muka Yuju. Tiba2 seseorang memanggilnya.
? : Hoshi!!!! Cepatlah ke sini bayar.
*Rupa2nya org tu ialah Hoshi dan Yuju terkejut.
Yuju : (Dlm hati) Hoshi?? Hoshi dari Seventeen tu kah?
*Yuju cuba melihat Hoshi tapi dia sdh pergi dari situ.
Yuju : Dia pergi mana sdh? (Mencari2 bayang Hoshi tapi x jumpa)
*Yuju mengeluh dan kecewa. Tiba2....
??? : Bakk!!!
*Org itu mengejutkan Yuju sehingga Yuju berteriak dan membuatkan semua org di kedai itu melihat ke arahnya.
Yuju : Sinb!!!!
Sinb : Hihihi.... Mian
Yuju : Kau dah gila kah??
Sinb : sinb x gila lah.. sinb masih waras tau (sambil memuncungkan bibirnya)
Yuju : Dahlah.. kita pergi bayar nanti Sowon unnie marah lagi. Seram sejuk klu dia marah tau..
Sinb : Yalah...jom
*Yuju dan Sinb menuju ke kaunter dan membayar. Selepas itu, mereka mencari member2 yg lain.
Skip
*Manakala member2 lain sedang duduk di tempat berehat sambil menunggu Yuju dan Sinb datang.
Yerin : unnie.. Rinnie nak pergi tandas ni.. dah x tahan sdh
Sowon : pergi cepatlah... sebelum kau-
*x sempat Sowon sambung apa yg hendak dikatakan, Yerin terus berlari menuju ke tandas.
Skip
*Yuju dan Sinb masih mencari member2 yg lain tapi x jumpa2. Tapi org yg dorang jumpa ialah...
Sinb : Unnie..
Yuju : Wae?
Sinb : Cuba tengok sana(sambil menujuk ke arah dua lelaki yg sedang menuju ke arah mereka)
*Yuju cuba melihat ke arah yg ditunjuk oleh Sinb dan dia terkejut.
Yuju : Jhope oppa... dan jimin oppa..
Sinb : Unnie, mcm mana ni??
Yuju : aq pun x tahu.
~● Utk pengetahuan, semua member BTS kecuali RM bekas teman lelaki Gfriend. Sejak mereka berpisah, gfriend berasa kekok dan cuba melarikan diri apabila jumpa BTS. Ok itu jak..😊😊
*Yuju dan Sinb cuba melarikan diri tapi dua lelaki itu semakin dekat dgn mereka.
×Jhope dan Jimin POV×
Jimin : Hyung.. bukan itu Yuju dan Sinb kah?
Jhope : Sinb?! Mana?
*Jhope mencari tapi x jumpa. Jimin yg disebelahnya mengeluh dan dia terus memegang kepala Jhope dan putarkan ke arah Sinb dan Yuju.
Jhope : Yalah..
Jimin : Mahu kah jumpa dorang?
Jhope : Kajja!
*Jimin dan jhope semakin hampir dgn dua perempuan tu.
Jimin : Hai!!! Sinb dan Yuju!
Jhope : Hai guys!!
*Jimin memandang ke arah Yuju dan memberikan senyum manis kpd Yuju manakala Jhope pula x boleh melarikan pandangannya drp melihat Sinb.
Y & S : Hai (dgn suara yg perlahan dan suara yg kecewa)
Jimin : Apa kamu buat di sini?
Yuju : Kami akan buat persembahan di Mama awards.
Jimin : samalah kita. Boleh lagi kita jumpa nanti (senyuman semakin lebar)
*Senyuman Yuju dan Sinb semakin kurang.
Jhope : Aq dengar kamu akan buat persembahan dgn grup lain. Tapi dgn grup mana?
Sinb : itu kami belum pasti lagi.
Jhope : Ohh.. knplah bukan kami?
*Yuju dan Sinb terkejut dgn apa yg dikatakan oleh Jhope. Yuju dan Sinb semakin rasa x selesa dan hendak pergi dari situ. Tiba2...
-Sambung-
YOU ARE READING
Sevenfriend ll Seventeen × Gfriend
FanfictionSeventeen and Gfriend ff... Couple :- 1. Socheol (Sowon ♡ Scoups) 2. Junrin (Jun ♡ Yerin) 3. Eungyu (Eunha ♡ Mingyu) 4. Yushi (Yuju ♡ Hoshi) 5. Sinwon (Sinb ♡ Wonwoo) 6. Verji (Vernon ♡ Umji) Please support this ff.. and please votement ya..