*Lepas beberapa jam, akhirnya Gfriend sampai juga di Jepun . Mereka terus menaiki kereta yg telah disewakan utk mereka dan menuju ke hotel.Dalam perjalanan ke hotel, gfriend sedang berbincang siapa yg harus satu bilik. Mereka perlu bahagi kepada dua grup. Selepas beberapa minit berbincang, Oldest line(SW, YR, EH) satu bilik manakala Maknae line satu bilik (YJ, SB, UJ).
#Di Bilik Oldest line#
Eunha : Sowon unnie.. Eunha nak makan, boleh kan??
Sowon : kau ni tahu makan jak kan? Kemas dulu barang mu..
Eunha : alah... unnie boleh lah. Eunha dah lapar tau..
Sowon : Yalah2.. pergi.. pergi..
Eunha : Yeah!!!! Thanks unnie (sambil memeluk Sowon)
Sowon : eii.. Sanalah
Eunha : ok bye.. yerin unnie nak ikut sekali tak?
Yerin : tak naklah... unnie nak tidur
*Baru jak Yerin cakap, terus dia tidur.
Eunha : Yalah.. unnie nampaknya penat sangat.. tidurlah
*Eunha keluar dari bilik tetapi dia takut hendak pergi ke restoran di hotel(tingkat 12) tu seorang diri.
Eunha : tak kan lah nak pergi satu org.. Hah! apakata pergi bilik maknae line.. manatahu ada yg mahu teman
*Eunha pun ke bilik maknae line yg berada selang dua biliknya.
Skip
*manakala suasana di bilik maknae line sangat bising. Yuju dan Sinb berlompat2 di katil manakala umji menari di bawah. Semasa dorang sedang bergembira tiba2 seseorang mengetuk pintu mereka. Suasana yg bising tadi jadi senyap dlm sekelip mata.
Sinb : Yuju unnie.. siapa tu..
Yuju : manalah aq tahu.. kau tanya aq pula
*tiba2 pintu itu diketuk lagi sekali. Mereka bertiga mula berteriak kerana terkejut dan berasa takut.Umji dan Sinb terus memeluk Yuju.
Sinb : Unnie... knp sangat menyeram kan ni? Tak kanlah hotel ni ada hantu..
Umji : Yah, Sinb!! Janganlah cakap mcm tu.. Aq takutlah
Yuju : siapa yg berani pergi buka pintu..
*Mereka bertiga tidak bergerak pun utk buka pintu kerana takut.
Umji : Yuju unnie.. unnie lah pergi buka sebab unnie kan lebih tua
Yuju : nae???
Sinb : betul tu
Yuju : Aq tak nak!
*Sinb & Umji menolak Yuju ke pintu.
Yuju : Kamu dua ni kan..
*Yuju tidak dapat buat apa2. Dia terpaksa memberanikan dirinya walaupun takut.
Yuju : (mengeluh) siapa tu(dgn nada rendah)
*Yuju pun buka pintu. Yuju cuba melihat dan ia hanyalah..
Yuju : Eunha??
Eunha : Yah, Yuju! Knp lama sangat buka pintu ni?
Yuju : ohh.. mian tapi apa kau buat sini?
Eunha : Aq datang ni mau tanya klu ada org mau teman aq pergi makan.
Yuju : ohh..Masuklah..
*Eunha pun masuk. Masa Eunha masuk ke dlm, Eunha pelik dgn Sinb dan Umji yg sedang berpeluk.
Eunha : apa kamu dua buat ni??
*Sinb dan Umji mula berteriak kerana terkejut dgn suara yg bercakap dgn mereka. Eunha pun terikut sekali dan terus memeluk Sinb dan Umji. Sinb dan Umji serentak melihat siapa yg memeluk mereka secara tiba2 dan ia adalah Eunha.
SB & UJ : Eunha unnie..
Sinb : apa unnie buat sini?
Eunha : unnie nak tanya siapa yg mahu teman unnie pergi makan... tapi knp kamu berteriak..
Umji : Itu..
*Yuju menceritakan semuanya kpd Eunha. Eunha ketawa dgn cerita yg baru diberitahu kepadanya tu.
Eunha : sebab itu jak kah.. knp kamu sangat penakut ni (ketawa)
Sinb : unnie pun ikut sekali berteriak
Eunha : itu sebab kamu duluan berteriak baru unnie ikut.. ahh! Sebelum itu, siapa nak ikut unnie makan..
*YJ, SB, UJ diam dan hanya memandang Eunha. Mereka bertiga tidak mahu ikut tapi tidak berani bercakap. Eunha rasa kecewa dan terus memuncungkan bibirnya.
Umji : Biar umji teman..
Eunha : Betul ni??
Umji : Ya
Eunha : Thanks umji... saranghae.. (sambil memeluk Umji)
Umji : unnie sdhlah. Kajja..
Eunha : Kajja! Annyeong Yuju, Sinb..
YJ & SB : Annyeong..
Skip
YOU ARE READING
Sevenfriend ll Seventeen × Gfriend
FanfictionSeventeen and Gfriend ff... Couple :- 1. Socheol (Sowon ♡ Scoups) 2. Junrin (Jun ♡ Yerin) 3. Eungyu (Eunha ♡ Mingyu) 4. Yushi (Yuju ♡ Hoshi) 5. Sinwon (Sinb ♡ Wonwoo) 6. Verji (Vernon ♡ Umji) Please support this ff.. and please votement ya..