Ia adalah........wonwoo.. Mereka berdua saling berpandang dan langsung ndak bercakap.
#Sinb Pov
Sinb : (Dlm hati) perasaan apakah ni? Knp jantung ku berdegup dgn laju ni? Yah Sinb! Kau pasti dah gila.. Yah jantung! Berhentilah!
*entah knp dia x dapat berhenti melihat wonwoo seperti dia dipukau.#Wonwoo pov
Wonwoo : knp dia cantik sangat ni? Apa?! Apa yg aq cakap ni? Tapi memang betul dia cantik sangat. Like angel.
*wonwoo melihat sinb ada bunga2 berada di belakangnya.
Wonwoo : yepoda..*masa2 org sedang dilamun cinta, datang pula c pengacau iaitu siapa lagi bukan seungkwan..
Seungkwan : Wonwoo...hyung?
*dengar jak suara seungkwan, mereka berdua terus cepat menjauhkan diri. Sinb pergi ke tepi sedikit. Wonwoo pula pergi ke belakang. Seungkwan rasa pelik dgn gelagat dorang berdua.
Seungkwan : oh! Sinb... Annyeong..
Sinb : ohh.. Ann.. yeong
*Sinb menjawab dgn teragak2.
Seungkwan : apa ni? Knp suasananya pelik? Ada sesuatu terjadikah tadi?
Sb & WW : tiadalah!!! (kata mereka serentak)
*sinb dan wonwoo saling berpandangan sekali lagi. Tapi sinb cepat2 pandang ke tempat lain.
Seungkwan : memang ada sesuatu terjadikan?
*Seungkwan cuba mengusik wonwoo dan sinb. Seungkwan cuba ndak senyum tapi x dapat kerana dia rasa mereka berdua nampak comel sangat bersama. Sinb rasa ndak selesa dan terus ambil snek yg lain.
Sinb : aq pergi dulu.. Bye
*sinb cepat2 pergi dari situ tanpa melihat belakang. Wonwoo x henti2 melihat Sinb walaupun Sinb sdh jauh dari situ.
Seungkwan : sdh2 lah tu.. Knp? Tak puas lagi tengok dia kah? Jgn risau esok hyung akan jumpa dia.
Wonwoo : apa kau cakap ni? Bolehkah jgn cakap sembarangan..
*Wonwoo pun pergi dari situ kerana dia rasa malu. Seungkwan tak henti2 ketawa kerana dapat mengusik wonwoo.
Seungkwan : hyung... Hyung.. (menggeleng kepala )Skip
*Sementara sowon pula sedang mencari snek kegemarannya. Sowon berjalan2 tanpa melihat depannya dan disebabkan itu dia terlanggar seseorang.
Sowon : mian
*Sowon minta maaf tanpa lihat org tu sebab mau mencari snek kegemarannya tu. Tapi dia ndk perasan yg gelangnya jatuh. Lelaki tu perasan dan ambil. Dia cuba memanggil sowon tapi sowon sdh tiada
?? : mcm mana ni?
Seungkwan : Scoups hyung!!
*Scoups berpaling melihat ke arah suara tu dan cepat2 menyimpan gelang tu ke poketnya.
Seungkwan : Kajja!
Scoups : jomSkip
#Keesokkan harinya
*Sowon mencari2 gelangnya .
Sowon : mana perginya ni??
*Yerin yg baru keluar dari tandas rasa pelik dgn sowon.
Yerin : unnie.. Apa yg unnie cari tu?
Sowon : gelang
Yerin : mcm mana boleh hilang?
Sowon : manalah aq tau. Semalam ada lagi.
Yerin : itulah ndak pandai jaga barang
*sowon memandang Yerin dgn pandangan tajam.
Yerin : apa?
Sowon : tiadalahSkip
#Seventeen POV
*Member seventeen sedang menuju ke pentas utk reheasel. Scoups dari tadi ndak berhenti melihat gelang yg dia jumpa semalam.
Scoups : siapa punya lah agak ni? Tapi benda ni memang cantik..
*dlm masa yg sama, seungkwan ndak henti2 melihat wonwoo yg duduk di sebelahnya.Wonwoo : Knp kau tengok2 aq ni?
Seungkwan : Hyung.. mesti kau teringat pasal semalam kan?
Wonwoo : Tiadalah...
Seungkwan : eihhh..jgn tipulah. aq tau ada sesuatu terjadi semalam dgn... (berbisik) sinb
Wonwoo : APA KAU CAKAP NI? TIADA APA2 TERJADI PUN SEMALAM!!!
*Suara wonwoo sangat kuat sehingga member lain sama manager terdengar apa yg dicakap olehnya.
The8 : apa yg terjadi semalam?
Wonwoo : tiada apa2..
*Wonwoo berasa malu. Dia memandang Seungkwan dgn muka yg marah. Seungkwan pula ndak henti2 ketawa dari tadi lagi. Dia gembira sebab dapat usik wonwoo.
Skip
*Akhirnya, Gfriend sampai di dewan . Seventeen lambat sedikit kerana kesesakan jalan raya.
Gfriend : Annyeonghaseyo... (tegur org yg ada di dewan)
*Apabila Sinb dan Yerin nampak guru choreography dorang, mereka terus berlari.
Sinb & Yerin : Unnie!!
Unnie : oh!
Yerin : unnie... bagitau lah kami grup lelaki mana yg akan collab dgn kami nanti... (dgn suara comel)
Unnie : Nanti dorang datang juga tu
Sinb : alah... bagitau lah sekrang supaya nanti kami boleh ready
Unnie : kamu dua ni kan knp suka betul mengacau unnie ni?
Yerin & Sinb : bagitau lah cepat (dgn suara yg comel dan muka comel)
*Ndak lama kemudian, akhirnya Seventeen sampai.
Unnie : Ah! tu dorang sampai sdh..
*Sinb dan Yerin serentak menoleh ke belakang dan nampak Seventeen yg sedang menuju ke arah mereka. Sinb dan Yerin saling berpandang. Apabila Sinb ternampak wonwoo, tiba2 terlintas kejadian semalam tu.
#Sinb Flashback
*Mereka berdua saling berpandangan. Agak lama juga mereka berdua berpandang dan tangan wonwoo masih pegang tangan Sinb.
#Sinb Pov
Sinb : (Dlm hati) perasaan apakah ni? Knp jantung ku berdegup dgn laju ni? Yah Sinb! Kau pasti dah gila.. Yah jantung! Berhentilah!*entah knp dia x dapat berhenti melihat wonwoo seperti dia dipukau.
#Flashback The End
*Sinb terus cepat2 menggeleng kepala nya supaya melupakan kejadian semalam.
Sinb : (bercakap dgn diri sendiri) knp dgn aq ni.. andwae... sinb kau mesti lupakan apa terjadi semalam.
*Wonwoo POV
*Baru jak dia masuk ke dlm dewan, dia terus nampak Sinb. Dia mau lari dari situ tetapi Seungkwan halang.
Seungkwan : Hyung mau pergi mana?
Wonwoo : tan...das
Seungkwan : jgn tipulah.. jom
*Seungkwan tarik Wonwoo masuk.
*Dlm masa yg sama, umji ternampak seseorang yang dia kenal.
Umji : oh! itukan...
Bersambung
YOU ARE READING
Sevenfriend ll Seventeen × Gfriend
FanficSeventeen and Gfriend ff... Couple :- 1. Socheol (Sowon ♡ Scoups) 2. Junrin (Jun ♡ Yerin) 3. Eungyu (Eunha ♡ Mingyu) 4. Yushi (Yuju ♡ Hoshi) 5. Sinwon (Sinb ♡ Wonwoo) 6. Verji (Vernon ♡ Umji) Please support this ff.. and please votement ya..