Aku dilahirkan dalam suasana keluarga yang tidaklah susah dan tidaklah kaya. Aku hanyalah anak perempuan keluarga yang biasa-biasa. Taraf sosial yang biasa dan tidak lah segah orang lain. Aku diberi pendidikan di sekolah yang bertaraf biasa bukanlah Private School tapi Open School. Huhhhh, it's better than we don't even get the education like others. I'm bless yesss I'm bless. Baba aku pun bekerja sebagai salah seorang anggota kerajaan dan maaa pula tidak bekerja hanya menjadi suri rumah sepenuh masa tapi masih busy dalam hal-hal organisasi perihal wanita. Well my maa still can do anything she want cause yaaa maa tak perlu risau nak jaga anak because I'm the only daughter and I'm the only one for them. Walaupun baba and maa still busy doing their works but diorang tak pernah lupa menjaga segala kebajikan aku. Yaaa again I'm bless to have them in my life .
Okay now let me introduce myself ! Hahahaha.
Nama aku Arianabella Rose Adam, my babaa pula Adam Sam Hilton and my maa Rose Diane Samson. Yaaa at first my family hanyalah biasa-biasa but then our life change 360 darjah, it's happend bila baba ambil keputusan untuk berhenti kerja dan mula berjinak dengan perniagaan. Itu pun hasil bimbingan keluarga angkat maa yang always take care pasal maa bila maa keluar dari kampung . Lagipun atuk angkat aku ni pula merupakan anak angkat atuk aku. Selepas perniagaan baba berjaya dan mula menempah nama dalam negara. Hidup kami sekeluarga pun bertukar menjadi keluarga yang berada dan kaya. Aku mula hidup dalam kemewahan. Maa pula semakin giat denga kerja-kerja usahama dengan Datin-datin membantu kaum wanita mencapai matlamat dan sebagainya.
Sewaktu baba mula menempah nama dalam perniagaan aku mula menginjak alam remaja. Aku baru masuk tingkatan 1 but my family still hantar aku Open School. Maka aku sama dengan orang lain sama taraf tiada yang miskin tiada yang kaya. Aku diajar supaya tidak meninggi diri walaupun baba menjadi seorang ahli perniagaan yang berjaya. Aku belajar seperti biasa dan mempunyai beberapa orang rakan yang mampu memahami aku.
Tapi segalanya mula berubah bila keluarga sebelah baba mula nampak kesenangan yang baba kecapi untuk kami sekeluarga. Mulanya baba cuma memiliki motorsikal dan mula bertukar membeli sebuah kereta kancil milik Perodua. Bila baba dan maa pulang ke kampung halaman keluarga baba merendahkan baba yelah baba hanya mampu pakai kancil sedangkan adik-beradik baba pakai kereta Toyota , Honda dan selainnya. Walaupun macam tu mereka mula buka mata bila baba mula bertapak di Pahang dengan membeli rumah di kawasan perumahan. Mula dari situ keluarga belah baba kerap bertandang datang kerumah kami. Namun selepas itu, baba semakin berjaya baba pun berpindah belikan kami sekeluarga rumah di Pahang juga cuma rumah baru kami Banglo 2 tingkat dilengkapi dengan guard dan kemudahan gym , kolam renang dan lain-lain. Baba juga mula membeli kereta baru untuk kemudahan baba berurusan. Baba tukar kancilnya dengan kereta Range Rover manakala baba hired seorang driver untuk maa dengan membawa kereta Lexus LS 500 Executive. Aku pula setiap kali balik dari sekolah diambil oleh baba. Disebabkan maa busy , baba pun seakan faham baba pun hired maid untuk kemas rumah setiap seminggu sekali.
Itulah life aku serba sedikit . Next.......
YOU ARE READING
Cebisan Kehidupan
Random*Nukilan ringkas aku titipkan bagi netizen diluar sana. Hasil nukilan aku tidak secantik buah fikiran penulis lain, penggunaan bahasa yang tidak bombastik sekadar bahasa yang mudah difahami. Hasil tulisan ringkas ini adalah cebisan kehidupan aku ya...