Billede af Zoey Adams*
***
Jeg så på mens pigen lænede hendes hoved op, stirrede op på Chris. Hun er lige pt pigen med kysset og Chris er vores klassekammerat som snart ville modtage det. Han smilede ned til hende, opfordrede hende til at give kysset videre til ham, og før jeg vidste det, gik hun op på sine tåspidser og læner sig frem, for at møde hans læber. De kyssede og alle andre i klassen skreg, fordi de så kysset blev givet videre. Jeg rullede mine øjne.
"Oh my god!" udbrød Hannah, min bedste veninde. "Chris har kysset nu!"
"Godt for ham", mumlede jeg, bringer min opmærksomhed til Hannah som sad ved min side.
"Du er sådan en party pooper", drillede hun. "Du er den eneste person på hele skolen som ikke giver en fløjtende fuck omkring Kysse Spillet."
Det var rigtigt, men hvorfor skulle jeg? Det var et komplet dumt spil. Et spil jeg ønskede ikke eksisterede fordi alle omkring mig drev mig til vanvid.
"Det er sådan et dumt spil." Jeg sukkede. "Der er bogstavelig talt ingen pointe i spillet."
"Hey, hvem ville ikke blive kendt som 'Den Hellige Kysser' til slut af vores sidste år på gymnasiet."
"Ikke mig, det er helt sikkert."
Jeg kunne ikke fatte det her spil har været igang siden mit første år på den her skole. Spillet omhandlede kun min årgang og hele pointen ved spillet var at videregive et kys. Den som blev den sidst-kyssede-person til slut af afgangsåret var dømt som vinder, og de ville blive kendt som 'Den Hellige Kysser'. Ja, vores skole var lam nok til at give den titel.
"Tænker du ikke tit over om vores årgang har klamydia, takket være det her spil?" Spørg jeg, rystede mit hoved. "Det her spil kunne let ødelægge andres liv."
"Jeg har modtaget kysset flere gange og jeg har ikke klamydia." Hanna rullede sine øjne. "Zoey, nogle gange synes jeg du skal slippe dig selv lidt løs."
"...og jeg synes ikke jeg burde være venner med en person, som er så aktiv i Kysse Spillet."
Hannah sukkede og jeg vidste at jeg testede hendes tålmodighed, så jeg besluttede mig at droppe det. Vi snakkede tit om Kysse Spillet. Fordi det var sådan en stor ting, næsten alle snakkede om det dagligt. Alle andre snakkede meget godt om spillet, men ikke mig. Jeg mener det er et latterligt spil. Det er det jo også fordi alle, undtagen mig, er blevet kysset mange gange af forskellige folk, takket være spillet. Efter min mening, er den eneste du burde kysse være din kæreste som du har været sammen med længe. Det her spil gik imod mine værdier.
"Oh my god," Hissede Hannah pludseligt. "Axel er lige ankommet i klassen."
Mine øjne fløj hen mod indgangen af engelsk-klasselokalet, og jeg så ham. Jeg så en af de mange drenge som skulede mit ansigt med det samme, og jeg rullede med mine øjne da jeg så han smilede til den pige, der lige har givet kysset videre. Hun rødmede febrilsk, som fik Axel til at gløde mere.
"Undskyld mand," sagde Chris. Axels opmærksomhed bliver bragt op til ham. "Jeg fik hende først, men hvis du virkelig vil have det kys så kan du have det."
"Luk," Sagde Axel, rullede øjnene med det samme Chris åbnede munden. "Det er ligegyldigt. Jeg skal nok ende med det sidste kys."
Chris trak simpelt på skuldrene, vendtes sig om og stod dermed ved sine venner. Axel gik stille og roligt forbi ham og satte sig ved sit bord, ignorere alle som prøvede at snakke med ham. Han var tydeligvis sur, simpelt fordi han ikke fik det kys.
"Han er så lækker," hviskede Hannah pludselig, som bringer min opmærksomhed tilbage til hende. "Gud, hvad jeg ikke ville gøre for ham."
Jeg lavede bræk-lyde, som fik Hannah til at rulle med øjnene. Det var endnu en af de ting vi var uenige om. Hun troede Axel er en form for gud... lækker, farlig, og en hver piges drøm. Min mening er at han er en opmærksomhedkrævende idiot - en som var alt for besat af Kysse Spillet.
"Stakkels Axel," sagde hun, ignorere hvordan jeg har det omkring ham. "Han vil have det kys så slemt meget. Hvor længe tror du Chris beholder det?"
"Et par dage, for at være ærlig," svarede jeg.
Der var ingen grænser for hvor lang tid du kunne beholde kysset, men de fleste ønskede at det blev sendt videre hurtigst muligt. Det er åbenbart sjovere på den måde. Men fyrer som Chris ønskede at holde kysset lidt længere, så pigerne var i hælene på ham. De ville beholde kysset indtil en pige de virkelig kan lide kommer ind i billedet, hun vil få kyset og spillet ville fortsætte som det ville før.
"Stakkels Axel," Sagde Hannah, med en lidt trist stemme. "Jeg har endnu et spørgsmål."
"Hvad?" spørg jeg, og har en slem fornemmelse omkring at det spørgsmål omhandler Axel.
"Hvis Axel er tiltrukket af blondiner, tror du så jeg ville have en chance? Synes du jeg skal farve mit hår lysere?"
"Selvfølgelig skal du ikke det!" mine øjne blev store. "Hannah, du er smuk som du er. Du kan score ham som du er lige nu."
"Det var sandt. Hannah var smuk med hendes lyse, bølgede hår og store grønne øjne. Hun var tynd men med flotte former. På grund af hendes fantastiske udseende, har hun modtaget kysset op til flere gange. Det var altså også derfor hun kunne lide Axel. Han har taget kysset fra hende en gang, og lige siden har hun været besat af ham.
"Jeg burde have ham kæmpe for det kys," sagde hun og ryster på hovedet. "Jeg burde have ladet ham falde for mig, før han skulle kysse med mig."
"Hannah, du kan gøre så meget bedre," sagde jeg, og undrer mig endnu engang over hvorfor min bedste veninde er forelsket i en idiot.
"Hvorfor hader du ham?" skyder hun tilbage. "Hvad har han nogensinde gjort dig?"
Han har ikke gjort mig noget, men han irritere mig. Axel var arrogant og i enhver situation han kunne få opmærksomhed, der tog han den. Han opførte sig som om han er hævet over alle andre, og det irritere mig. Det gjorde mig simpelthen så frustreret, så jeg hadede ham.
Jeg skulle til at fortælle det til Hannah, men pludselig kommer læreren ind. Klassen blev stille og snart begyndte dagens første time. Hannah og jeg fokuserede på læreren, for i år betyder timerne virkelig meget. Karakterne er virkelig vigtige.
YOU ARE READING
Game Over // Cole Sprouse // Dansk
Teen FictionZoey Adams kunne ikke bekymre sig mindre om den største tradition på skolen. Nemlig "Kysse Spillet". Nu hvor det er deres sidste år, går hendes klassekammerater amok over spillet, hvor hver enkelt kys bliver passeret rundt hele tiden. Kysset går fra...