Kapitel 17

122 4 0
                                    


***


Jeg var en høj pige, men utrolig tynd. Mine arme bar rundt på ingen muskler og intet fedt - ligesom mine ben. Jeg har heller aldrig været den atletiske type - så jeg tænkte lidt over hvad jeg havde tænkt mig at gøre, hvis en dreng pludselig springer på mig. 

Jeg havde aldrig tænkt, at havne i sådan en situation. Min årgang hader mig, men alligevel har de brug for mig. De fleste plejede ikke engang at ligge mærke til mig, men takket være kysset, er jeg hele tiden i sådanne situationer. Og hver eneste gang vidste jeg, at drengen ville bruge sin styrke mod mig - og efterlade mig forsvarsløs. Eric kom op i mine tanker og jeg følte nervøsiteten stige.

Timen startede snart - og jeg havde allerede taget de bøger fra skabet, som jeg skulle bruge. Og imens jeg ventede, begyndte jeg at tænke på igår. Der er ikke rigtig sket noget idag, men jeg kunne ikke lade hver med at bekymre mig. Især når jeg tænker på hvor håbløs jeg er i de situationer. Hvis Axel ikke var kommet, hvad ville så ske?

Axel. Mit hjerte begyndte at opfører sig sært når jeg tænkte på ham. Han var begyndt at blive urolig, på en måde jeg ikke kunne styrer. Og hvis jeg skulle være komplet ærlig, var jeg lidt skræmt.

Jeg opdagede at jeg havde 5 minutter tilbage, så jeg gik mod toiletterne for at køle lidt af. Jeg har engelsk som det næste fag, med Axel, så jeg kunne ikke gå til time med røde kinder. Hvis jeg gjorde, og han opdagede det, ville han vide det var pga. ham. Jeg ville dø af pinlighed.

Jeg gik hurtigt ind på toiletterne og over til spejlende. Jeg var helt alene - thank god - så jeg stod bare der, foran spejlet, stirrede på mig selv.

Mine kinder var stadig lidt røde og mine runde, chokoladebrune øjne var store. Jeg tog mit mellemlange brune hår væk fra ansigtet og sukkede. Nu hvor jeg stod foran et spejl, begyndte jeg at ordne de ting som ikke sad ordentligt. Hår, makeup, tøj. Jeg hadede mig selv for at gå så meget op i mit udseende. Sådan plejer jeg ikke at være, men jeg kunne ikke lade være. Det var blevet til en dårlig vane i 3.g.

Pludselig åbnede døren til toiletterne. Fra reflektionen i spejlet kunne jeg se tre smuk pige komme ind. I film ville de blive kategoriseret som de stereotypiske, populærere, lede piger - men på min skole, var de bare nogle randompiger fra min årgang. Eller, sådan så jeg dem ihvertfald.

"Er det dig, Zoey?" Spurgte en af pigerne.

Da de alle trådte tættere på mig, kunne jeg genkende hvem de var. Den høje, dirtyblonde var Louisa. Den lave, sorthåret var Amy, og den høje blondine var Ashley. Den som lige snakkede til mig var Louisa.

Jeg vendte mig og så pigerne stå foran mig, og de smilede alle til mig. Jeg stirrede på dem og opdagede at deres smil var fake. Så, jeg krydsede mine arme over brystet, undrede mig over hvad de havde gang i. Jeg havde det mærkeligt nok helt fint med at pigerne kom efter mig, nu hvor jeg ikke har styrke til at tage drengene.

"Ja," sagde jeg efter et godt stykke tid. Jeg kigger ned på Louisa efter jeg ser hende give mig et skævt smil.

"Sødt navn." Sagde hun og tog et skridt frem. Hun placere sin hånd på sin hofte. "For en kælling at være."

Jeg rullede med øjnene. Jeg er træt af folk som kaster rundt med ordet 'kælling'. Det bliver brugt så nemt, og jeg hadede det.

"Hvad vil du?" Spørg jeg tørt.

"Hvorfor beholder du kysset?" Spørg Amy vredt.

"Ja" tilføjede Ashley, "Hvorfor ødelægger du spillet for os andre?"

"Hvorfor går i så meget op i det?" Spyder jeg tilbage.

"Det er en tradition her på skolen. Det betyder meget for os," kommer det fra Louisa. "Jeg ved ikke hvorfor du ødelægger det."

Jeg trak på skuldrene og er alt for træt af at snakke med de her piger allerede. De havde en dømmende-vibe over dem, som jeg ikke kunne lide, og jeg havde en følelse af at de snart sprang i luften med deres drama.

"Svar mig," sagde Louisa irriteret. "Giv mig i det mindste en grund."

"Grunden til jeg beholder kysset, kunne ikke være mere simpelt." Sagde jeg med et venligt smil. "Kysse Spillet er idiotisk. Alle fra skolen er alt for besat af det. Jeg gør hele skolen en tjeneste ved at beholde det kys."

Deres øjne blev store, mens jeg blev ved med at smile. De knibede øjnene sammen og fortsatte med at stirre på mig. Jeg lagde mærke til hvor stødte de så ud og jeg vidste jeg nok snart skulle smutte herfra.

"Spillet er... det er sjovt." forklarede Louisa, trådte et skridt fre med et blik af irritation. "Du er sådan en mood-kiler. Jeg forstår 100% hvorfor alle hader dig."

"Søde ven." Jeg lagde mit hoved på skrå og samlede hænderne. Nu er jeg skam også irriteret. "Tror du ikke bare, at du er frustreret over ingen drenge vil kysse dig, mens alle vil kysse mig. Fyrene går efter hende med kysset og du er desperat efter at få det - derfor kaster du rundt med ordet kælling, i håb om at jeg bliver såret og fortsætter spillet - så folk som dig kan blive tilfredse med dem selv igen."

Hun tabte kæben, mens Amy og Ashley's øjne blev så store som om de så en skræmmende gyser. Jeg ved godt jeg måske gik over stregen, men til mit forsvar tænkte jeg på at smutte inden Louisa åbnede kæften. Jeg beslutter derfor at smutte nu, men Louisa tog fat i min arm. Hun skubbede mig hårdt bagud. Jeg fik et chok og mine øjne så overrasket og store ud da min ryg rammer væggen bag mig. Før jeg kunne nå at reagere, omringede de tre piger mig.

Deres øjne var fyldt med had og deres hænder var presset ind til knytnævner. Mine øjne kører rundt i rummet for at finde en udvej, men jeg fandt ingen. Jeg sank hårdt, og opdagede at jeg havde begået en fejl.

"Hvad fuck sagde du lige kælling?" Sagde Louisa meget vredt. "Hvem tror du at du er? Ingen person så grim som dig har rettighed til at snakke sådan til mig."

De to andre piger nikkede. Klokken ringede, og timen begyndte - mens mit hjerte hamrede derud af. Nu kommer jeg både forsent OG jeg er i store problemer. Det her sker bare ikke...

"Hør her," begynder jeg, "Jeg-..."

"Luk røven!" Udbrød Louisa og tog hænderne op til hoved i frustration. "Hvis du ikke selv er villig til at give det kys videre, så har jeg intet andet valg en at få nogle til at tage det fra dig."



* TO BE CONTINUED *

Game Over // Cole Sprouse // DanskOnde histórias criam vida. Descubra agora