1

8 0 0
                                    

Ik droom weg in de golven die telkens om slaan tegen de harde stenen waar ik op zit. Ik hoor de vogels die met elkaar aan het communiceren zijn, wat een prachtig geluid. Ik kan hier zeker uren zitten om te staren naar de zon die langzaam onder gaat in de horizon van de zee. Ik vind het fijn om hier mijn hoofd leeg te maken en om al mijn gedachtes op pauze te zetten. Het wordt al donker. In mijn broekzak trilt mijn telefoon. MAMA staat er op mijn scherm. Hay mam, ik ben al onderweg naar huis. Dat is goed lieverd, dan zie ik je zo. Tot zo zeg ik. Fietssleutel... waar is mijn fietssleutel? Ik ga al mijn broekzakken af, niets. Op de plek waar ik zat glimt iets. Rustig loop ik weer terug naar de plek waar ik zat. Ik buk voorover om mijn fietssleutel te pakken, die is vast uit mijn zak gevallen. Het is maar een klein stukje lopen naar de plek waar ik mijn fiets heb neergezet. De straat verlichting staat al aan. En mijn lichten doen het weer eens niet. Ik stop mijn rugzak in de fietsenkrat voorop de stuur en stap met een onzeker gevoel op mijn fiets, ik weet nu al dat mensen gaan schreeuwen tegen mij. "JE LICHTEN DOEN HET NIET!!" Ja mevrouw dat weet ik zelf ook wel. Zou ik willen terug schreeuwen, maar ik zeg niets. Ik moet altijd door een parkje fietsen als ik naar huis fiets. Weer hoor ik alle vogels met elkaar communiceren. Na het parkje is het nog een klein stukje fietsen. Het licht bij mijn huis springt aan als ik aan kom fietsen. Ik zie mijn moeder in het keukenraam de afwas doen. Snel zet ik mijn fiets in de schuur. Ik voel me moe maar eigenlijk heb ik niet veel gedaan. Mijn gedachtes die maken mij moe. De pauze voor mijn gedachtes zijn weer op play gedrukt zonder dat ik dat wil. Hay mam! Ik geef mijn moeder een dikke kus op der wang. Dag lieverd. Was je weer even naar het strand? Ja.. vind je het erg dat ik gelijk ga douchen en dan naar bed ga ? Ik wil morgen even naar oma. Oké is goed lieverd maar, wil je geen bakje thee voor het slapen ? Vraagt mijn moeder. Nee bedankt mam. De trap kraakt als ik naar boven loop. Ik zet de douche aan, trek mijn kleren uit en voel even aan het water of het op de goede temperatuur staat. 38 graden lekker warm daar hou ik van. Ik sta misschien al 10 minuten weg te dromen onder het warme water dat als regen op mijn hoofd valt. Snel pak ik wat shampoo voor mijn haar daarna de conditioner. En dan nog snel even mijn lichaam in smeren met zeep. Na dat alles van mijn lichaam en mijn haar is afgespoeld draai ik de kraan dicht. Ik droog mij af en vouw mijn handdoek om mijn lichaam. Nog even mijn tanden poetsen. En mijn gezicht in smeren met een lekker crémetje. WELTERUSTEN  MAM! Roep ik boven aan de trap. Welterusten hoor ik zachtjes terug. Eindelijk in bed, ik heb mijn bed echt gemist. Nog heel even scrol ik door mijn Facebook en mijn Instagram. Ik kan mijn ogen bijna niet meer open houden. Langzaam wordt het zwart..

Gedachtes Where stories live. Discover now