2

8 0 0
                                    

Goedemorgen lieverd klinkt het zachtjes. Ik voel dat mijn moeder op het randje van mijn bed zit. Mmmm.. ik strek mijzelf even helemaal uit. Goedemorgen mam. Ga je straks naar oma toe? Het is namelijk al 12:30 uur. Ik ga recht op in bed zitten. is het al zo laat? Ik was echt moe. Mijn moeder glimlacht en streelt met haar hand over mijn hoofd en loopt de kamer uit. Dan ga ik mijzelf maar eens even klaar maken. Ik maak een knot van mijn haar. En loop naar de douche. Na 5 minuten gedouchte te zijn draai ik de kraan dichten. Begin mijzelf af te drogen en trek mijn Schoone kleren aan. Nog even mijn tanden poetsen. Na het tanden poetsen maak ik de was bak schoon en leg er een handdoek overheen. Snel kijk ik op mijn horloge 12:50. Make-up tijd. Na dat ik mijn make-up heb opgedaan ruim ik netjes alles weer op. En zet mijn make-up tas weer netjes op zijn plek. Als ik beneden kom heeft mijn moeder al lunch gemaakt. Ze zit zelf al aan tafel. Thee? Vraagt mijn moeder. Lekker mam bedankt. Ik kijk naar mijn bord en prik met me vork in het brood. Heb je geen honger ? Vraagt mijn moeder. Het is even stil..Kijk lieverd ik weet dat je papa mist. Ik mis hem ook verschrikkelijk erg. Zegt mijn moeder. Als ik naar mijn moeder kijk zie ik tranen in haar ogen. Ik begin nu zelf ook tranen te krijgen in mijn ogen. Ooit zijn we weer met zijn drieën zegt mijn moeder. Hij is altijd bij ons. En ik weet zeker dat hij super trots op je is zegt mijn moeder verdrietig. Ik sta op en om hels mijn moeder. Dat weet ik mam, mijn stem klinkt trillerig. Het voelt als of er een grote brok in mijn keel zit. Het is al 14:00 zegt mijn moeder. Ik haal mijn neus op en geef haar een kus op der voorhoofd. Ik ruim wel even op mam. Na het opruimen spring ik even op de bank om nog een serie op Netflix te kijken. 15:45 mam ik eet vanavond bij oma. Is goed lieverd. Ik maak mijzelf klaar en pak mijn fiets uit de schuur. Snel nog even langs de winkel, iets lekker voor oma halen. Dropjes daar is ze gek op. Eenmaal bij de kassa zie ik een mooie bos gekleurde gerbera's. Nogmaals kijk ik op mijn horloge. 14:30 het begint buiten te schemeren. Snel stap ik op mijn fiets, nog steeds zonder lichten. Ik fiets op een rustige tempo door het park en ik luister naar alle mooie geluiden om me heen. Dat is een vreemde vogel.. een soort gepiep. Een gewonde vogel misschien? In de bosjes zie ik wat glimmen. Wat gek, ik stap van mijn fiets af en kijk om mij heen of er iemand aan komt lopen. Snel pak ik mijn telefoon en zet mijn flits aan. Niet te fel anders schrikt het arme vogeltje. Met mijn handen splits ik het bosje in twee. Een kooi? In het hoekje van de kooi zie ik iets opgerold liggen. Een zwart zacht diertje. Er komt een klein zwart snuitje uit de vacht gekropen. Een Puppy! Hay zeg ik zachtjes. Ssst..Ssst stil maar. Ben je hier achter gelaten?

Gedachtes Where stories live. Discover now