Heel voorzichtig probeer ik het kooitje te pakken. Wat moet ik doen ? Ik kijk om mij heen, er is helemaal niemand. Voorzichtig kijk ik in het kooitje. Je zult vast honger hebben kleintje. Ik zet het kooitje in mijn fietsenkrat. Ik voel me verward wie doet nou toch zo iets ? Ik stap op mijn fiets en hou één hand op de kooi. Zachtjes fiets ik naar oma. Oma! Oma! Wat is er aan de hand Marie! Vraagt mijn oma geschrokken. Ik heb dit arme schat gevonden in de bosjes in een kooi oma. Mijn oma probeert me te kalmeren. Maar wie heeft hem daar achtergelaten ? Vraagt mijn oma. Ik heb gekeken oma maar ik kon niemand vinden. Mijn oma komt met een bak water en wat worstjes aan gelopen. De puppy begint te bewegen. Maar is erg bang. Na een uur wachten komt de klein pup naar Marie toe gelopen. Hay.. zeg ik zachtjes. Oma het is een meisje! Mijn oma glimlacht. Ik probeer voorzichtig de puppy op te pakken. oma we moeten naar mama. Laat je fiets maar staan Marie, we gaan met de auto. Zegt mijn oma. Ik stap in de auto met de pup op mijn schoot. Mam.. zeg ik zachtjes als ik de deur van de woonkamer open doe. Mijn moeder kijkt geschrokken naar mij. Marie! Wat is dat ? Een puppy mama, ze is achtergelaten in een kooi. De dierenarts is al gesloten. Zegt mijn moeder.
We maken een plekje voor der. Ik zie dat mijn moeder nog steeds geschrokken is. Ik ren snel naar boven en pak een paar kussens en dekens. En leg het op de grond van mijn kamer. Ze mag hier slapen mam! Dat lijkt mij niet zoon goed idee zegt mijn moeder. Aaah toe! Ik wil biet dar ze vannacht bang is mam. Oké morgen gaan we gelijk naar de dierenarts om te kijken of ze gechipt is. Her klinkt als of mijn moeder het niet ziet zitten. Mijn oma komt me boven gedag zeggen, ze gaat weer naar huis. Doet u voorzichtig oma? Tuurlijk Marie, zorg maar goed voor de kleine pup. Zal ik doen oma. Mijn moeder doet zachtjes de deur dicht. Hay kleintje zeg ik zachtjes. Morgen moeten we naar de dierenarts om te kijken of je van iemand bent, maar stiekem wil ik jezelf houden denk ik. Voor nu noem ik je Maya. De pup begint te kwispelen. Oh ja vind je dat een mooie naam? Ik begin mezelf moe te voelen. En leg mijn hoofd zachtjes op de kussen naast Maya. Zachtjes leg ik mijn hand op haar buikje.
YOU ARE READING
Gedachtes
Short StoryMarie is een meisje van 18 jaar ze is een echte levens genieter. Maar zoals iedereen heeft Marie alleen maar gedachtes zo veel gedachtes. Om haar hoofd leeg te maken gaat ze vaak naar het strand. Ze vind een speciale vriend die in de steek is gelat...