"Mane laa si perempuan ni..cakap nak tunggu..batang hidung pun tak nampak'bebel aku sorang sorang sambil mata melilau mencari kelibat sepupu aku yg bernama Ani..
"Aku bukan nya tahu area sini sbb bukan tempat aku.baru sampai dr kg laa katakan.."bebel aku dlm hati.
Hoi..!Aduh..!sakit bahu aku kena tepuk ..tersengeh sengeh aku tengok Ani berjaya peranjatkan aku.."Hoi perempuan..kenapa lambat?
"Sorry..baru dpt perlepasan dr superviser aku..lagi pun jln jem..ni kan bandar.."dah dah jgn byk cakap..jom ikut aku balik"Tanpa berlengah aku membontot Ani dr belakang sambil tarik begasi ala ala pramugari gitu..sambil mata aku memerhatikan bontot Ani yg jalan melenggang"Boleh tahan besar jugak bontot sepupu aku ni"bisik hati aku..
Oh ya..lupe nak kenalkan diri.Nama aku..Rahimah Binti...umur awal 20an..asal dr salah satu negeri dlm Malaysia..korang pilih laa negeri mane..masih bujang,badan aku tak kurus dan tak terlalu gemok,berisi laa jugak,SPM cukup cukup makan,
O.k Imah..kita dah sampai.sambil Ani menhulurkan tambang pada driver Grab..sila laa masuk..pelawa Ani sambil tangan dia menolak pintu.Selamat datang ke rumah sewa kita..Haa..!terlopong mulut aku tatkala pintu dibuka..ini rumah ke.. tongkang pecah..baju tergantung sana sini,meja ruang tamu penuh dgn pnggan gelas,plastik aiskrim,majalah hiburan atas lantai,kasut atas tv,seluar dalam pun ade..tersidai kat sofa pulak tu..baju dalam kat tingkap..Adui..pening pening..
O.k Imah..kau masuk aje bilik aku kat tengah tengah,tak kunci.aku terpaksa balik Office sambung keje,nnti malam kita sambung borak o.k..belum sempat aku tanya ape ape Ani dah bergegas ke tempat keje dia.Tinggal lah aku sorang sorang dlm tongkang pecah..
Aku buka bilik yg Ani katakan tadi..sekali lagi mulut aku ternganga sbb keadaannya tak sama mcm kat ruang tamu..kemas,tersusun rapi,eemmm..wanyi semerbak sama bau Ani tadi,mungkin bau perfume Ani kut..tanpa buang masa aku hempaskan badan aku atas salah satu katil yg ade dengan kaki aku kankang seluas luasnya..mata aku hampir terlelap..penat perjalanan..tiba tiba terasa cipap tembam aku geli,makin lama makin kuat gelinya..aku biarkan seketika kerana rasa syok pulak..dengan penat masih terasa aku raba ape yg menyebabkan cipap aku geli ni..laa..handfon aku rupenya..bila masa pulak benda ni pergi merayap sampai ke sana..baru aku ingat..aku set silance mode dlm bas tadi..Hello..sape sana cakap..?Hoi..!Imah..
aku laa Ani..lupa nak cakap..kita orang malam nnti baru ade kat umah,kau pandai pandai laa cari makan kat dapur tu..kalau rajin masak,kalau malas..cari laa ape ade dlm peti ais..satu lagi nak tidor jgn lupe kunci pintu depan..kan ade kes kena rogol pulak..ingat tu..o.k bye..Bye!jawap aku malas ngan mata kuyu..dengan kaki berat aku melangkah ke pintu depan untuk kunci ape yg patut..lepas tu aku sambung balik tidur yg dah terasa paras ubun ubun..#O.k guys aku tidor dulu..ngantuk sbb baru sampai "Rumah sewa"nak tahu ape jadi lepas ni..nnti aku sambung lepas bangun dr tidor..sabar yea..zzzzzz..
YOU ARE READING
RUMAH SEWA
DiversosImaginasi semata mata..tiada kena mengena dgn sesiapa..tp untuk Dewasa sahaja..