Chaptet 11

9 2 0
                                    

Seonho POV

Seonho: hah saya dah lewat..( seonho berlari ke pagar sekolah yang hampir ditutup). Seonho kepenatan dan keadaannya tidak baik. Kerana seonho mengalami selesema.

Jonghyun: ya seonho ah awak lambat hari ni.

Seonho: maafkan saya. Disebabkan saya selesema, hari ni saya lewat bangun.

Jonghyun: takpelah kali ni awak boleh di maafkan.jangan lupa nanti pergi ke UKS ambil ubat.

Seonho: baiklah.

Setelah Im saem masuk mereka memulakan pelajaran. Selepas itu, seonho ingin ke UKS untuk mengambil ubat.

Euiwoong: seonho ah nak saya temankan awak?

Seonho: tidak perlu saya boleh pergi sendiri.

Setelah sampai ke UKS, seonho ingin masuk tetapi dia matikan niatnya kerana di dalam ada orang lain. Dia adalah Park saem.
Seonho menunggu di luar semetara itu, dia curi-curi dengar perbualan antara Park saem dan pemilik UKS.

Pemilik UKS: Park saem awak sudah makan ubat yang saya beri tu?

Park saem: sudah. Saem macam mana dengan lebam di perut saya ni?

Pemilik UKS: saya sudah periksa. Nampaknya lebam ni hampir sembuh. Jadi awak perlu selalu pergi buat pemeriksaan di hospital. Saya sudah sapukan ubat. Jangan risau perut awak tu akan sembuh.

Park saem: baiklah terima-kasih saem.

Apabila park saem ingin keluar seonho dengan pantas bersembunyi. Setelah dia memastikan Park seam telah tiada, dia pun masuk.

Seonho: annyeonghaseyo..

Pemilik UKS: seonho ah kamu nampak tak sihat.

Seonho: saya cuma selesema. Jadi saya mahu ambil ubat.

Pemilik UKS: oh begitu.. baiklah.

Seonho: aa saem tadi saya nampak Park saem keluar tadi. Nampaknya park saem pun tak sihat.

Pemilik UKS: oh itu.. perut bahagian kirinya lebam.

Seonho terkejut mendengarnya. Dia mengingat semula kata-kata jihoon.

Jihoon: bahagian perut belah kiri. Saya syak bahagian tu pasti lebam sebab dia kesakitan malam tu.

Pemilik UKS: seonho ah.. seonho ah..!

Seonho tersedar dari lamunannya.

Seonho: saem

Pemilik UKS: seonho ah tadi kamu kata nak ambil ubat kan?

Seonho: oh. Ya

Setelah itu seonho menuju ke kelas sambil memikirkan tentang hal tadi.

Euiwoong: ha. Seonho ah.

Seonho pergi ke arah jihoon.

Seonho: jihoon ah mari ikut saya sekejap.

Jihoon: nak pergi mana?

Seonho: sekejap je.

Setelah keluar dari kelas, seonho memandang ke sekeliling untuk memastikan tiada sesiapa.

Di rooftop.

Jihoon: seonho ah ada apa-apa ke ni?

Seonho: sebenarnya.. saya ada sesuatu nak bagitahu awak.

Jihoon: apa dia?

Seonho menceritakan tentang hal di UKS tadi. Setelah itu, jihoon pun terkejut.

REVENGEWhere stories live. Discover now