| KIM TAEHYUNG |

37 6 16
                                    

Perkara yang paling menggembirakan aku adalah apabila berada dengan lelaki yang sentiasa menerangi hariku.

Tapi..

"Awak ni.. Jangan la sedih. Kita cuma terpisah kelas je. Bukannya berbeza sekolah" kata Taehyung. Tangannya mengurut dahi. Pening agaknya dengan perangai kebudak-budakan aku.

"Ta.. Tapi saya tak boleh sentiasa bersama awak" kataku lalu menundukkan kepala.

Taehyung mengeluh. Dia mula menghampiri aku.

"Alaa jangan risau eh ? Walaupun berbeza kelas, saya tetap selalu ada di sisi awak" kata Taehyung lalu mengusap lembut rambutku.

"Harini lepas habis waktu kelas, saya free. Nak keluar date dengan saya tak ?" sambungnya lagi.

Aku yang mulanya merajuk terus excited.

'Yeahh yeahh.. Keluar date dengan Taehyung' gumamku lalu tersenyum ceria.

Aku dan Taehyung dah lama bercouple. Hampir setahun kami bersama. Tak sangka Taehyung berani meluahkan perasaannya kepadaku masa musim sejuk yang lepas.

Aku sangat gembira sebab aku pun sebenarnya telah lama menyimpan perasaan terhadapnya.

°°°°°°°°°°

Keesokan harinya,

"Korang ada nampak Taehyung tak ?" aku mula bertanya sebaik saja sampai ke kelas Taehyung.

Aku ingat nak habiskan waktu rehat sama-sama. Lagipun aku ada masakan bekal untuk dia.

"Tak silap aku dia pergi library" jawab rakan sekelas Taehyung, Hoon.

"Ouhh terima kasih" kataku lalu melangkah menuju ke library seperti yang diberitahu boleh Hoon.

Sesampainya aku di sana, aku lihat Taehyung amat fokus melakukan kerjanya.

Taehyung merupakan ahli Kelab Teater. Dia selalu ditugaskan untuk menulis skrip bagi persembahan yang bakal dibuat. Yaa.. Taehyung bukan saja pandai malah berkebolehan.

Sebab tu la aku sukakan dia >.<

Aku mula mengambil tempat di hadapan Taehyung. Aku memerhatikan dia membuat kerja. Sangat kacak.

Salah satu view yang aku suka dekat Taehyung ialah ketika dia fokus. Muka seriusnya sangat mengancam.

Hampir dua minit aku berada di depannya, namun kehadiran aku masih tidak disedarinya.

"Taehyung..." aku mula memanggil. Lelaki ni kalau tak tegur, sampai ke sudah dia tak sedar aku ada depan dia.

"Ehh awak. Buat apa kat sini ?" tanya Taehyung dengan riak wajah terkejut. Hahahah mesti dia tak expect aku akan cari dia sampai sini.

"Saya nak ajak awak makan" kataku dengan senyuman ceria. Tangan kananku mula mengangkat bekal yang aku bawa.

"Okay jom. Kejap saya kemaskan barang"

Langkah kami ambil menuju ke meja kecil berdekatan dengan taman kecil dalam sekolah. Kalau pergi kafeteria confirm penuh waktu-waktu macam ni.

Setibanya di sana, aku mula membuka bekal makanan yang aku buat sendiri pagi tadi. Takda la special sangat. Biasa-biasa je.

I M A G I N E || B T S Where stories live. Discover now