Kolejny Brytyjski styl, a dokładnie kontrkultura(czyli nie chcieli tworzyć kultury i subkultury, chcieli się temu sprzeciwić). Wywodzi się po cześci z kultury o której pisałam na początku-modsów, lecz nie tylko. Duży wpływ miała kultura jamajska np. Rude boys. Tacy chuligani, ale z klasą. Właśnie to była wsumie filozofia.
Muzyka była podobna jak u modsów, tylko zamiast stylu raczej było to ska i już bardzo odbiegali od rzeczy w stylu The Who*:"<*. Też była to raczej klasa robotnicza, co w stylu też się ukazywało. Byli agresywniejsi od nawet hard modsów(najbardziej agresywni modsi). Skinhead przechodzilo różne zmiany, lecz ja skupię się na pierwszej fali typowo brytyjskiej. Sama ona nie miała wsumie jakiś wieelkich filozofii czy cos, np. Pojawiały się też skutery takie same jak u modsów (Ale nie miały takich,,ozdob")(dop.a. patrz modsi, modsi vol.2)
Aktualnie każdy mógł być skinheadem, wtedy różnice pochodzenia, czy polityczne serio były pomijane(i bardzo dobrze). Nowsi skinheadzi często kojarzą się z rasizmem, nazismem, byciem narodowcem itd. CO TAK Z JEDNEJ STRONY JEST PRAWDĄ:/ Ale o tych będzie później-_-.
Tradycyjnie skinheadzi raczej poprostu byli anty hippisowscy itd.
Ta pierwsza fala weszla wraz z końcówką modsów. Ok. 1968-1969. Styl ten podobnie tyczyl dziewczyn i chłopaków.Właśnie wracając do nazwy Skin*skóra*-head *glowa*. Nosili głownie bardzo krótkie fryzury, nie całkiem na łyso, ale bardzo, bardzo krótkie. Również dziewczyny tak nosiły, chociaż zdarzało się często zauważyć u nich fryzurę na ,,małpkę" czyli jakby krótkie włosy, grzywką i dłużej z boku.
Skinheadki(?xD nwm czy powinnam odmieniac)
CZYTASZ
•Fashionable Truths~przewodnik po stylach•
Non-FictionPrzełamujemy stereotypy. Widziałam sporo takich książek, ale chce żeby ta naprawę mówiła coś prawdziwego! c: