Grunge

533 37 26
                                    

Tu będzie jazda xD.
Według wielu osób grunge to insta girls noszące band merch, kurtki skórzane, czerwone koszule i makijaż w kolorach bordowym, bądź brązowym. No dobra powiem jedno: ten styl j e s t zainspirowany G r u n g e'm, ale nim nie jest. Sądzę, że nazywanie tego z mostu grungem(wiece sensie, że to niby true grunge) jest brakiem szacunku dla czegoś co umarłoxD.Według mnie i wielu innych osób cała ta prawdziwa otoczka grunge'u zniknęła przed połową 90 lat, nawet przed śmiercią Kurta. Myślę, że w porównaniu z poprzednim tematem, aż tyle o społeczeństwie grunge'owym nie będę się rozpisywała(ale zaciekawionych zachęcam do researchu).
Ale podstawy powiem, zeby lepiej było można zrozumieć styl:). A więc grunge oczywiście pochodzi z okolic Seattle. Wplywy mialy takie gatunki jak punk(glownie popularly w latavh 80 podgatunek hardcore) ,indie rock, metal oraz heavy metal. Naprawdę pełno różnorodnych zespołów miało wpływy na artystów grunge'oeych. Sam w sobie był dość ciężkim, czesto takim,,ciagnacym sie"(idk jak to nazwaç, moze wiece 9 co mi chodzi xD takin powowolnym)chociaz jest tez duzo energetycznych i szybkich utworów. Gitary często mają brudne, zniekształcone brzmienie, które wywodzi się z wszystkich odmian noisy rock(mój ukochany shoegaze/ing xd). Można powiedzieć, że był,, niedbaly". Aktualnie zwykle teksty niosły przekaz. Bylo to często nie zabardzo optymistyczne, nawiązywał do negacji rzeczywistości , nawet agresji dzisiejszego świat i ogólnie o destrukcyjnych myślach. Nazwiazania do generacji X. A więc kojarzy się dość nie radośnie.
N o ok ale co z tym co nosili tacy grunge'owcy? Hmm czy ogonie grunge mial jakiś wyznacznik? Trudno mi dokładnie odpowiedzieć xD Czemu? Lecimy z tym!

Ok uzylam już raz słowa ,,niedbale". Myślę, że osoby związane aż grungem miały właśnie taki dosc niedbały styl, ich outfity często były pewnie czymś co pierwsze, wzięli z szafy. Ale w końcu zaczęły się pojawiać i powtarzać różne elementy. Czesto były to ubrania oversize, zwalsza swetry, koszulki, kurtki,koszule itd. Można było zaobserwować, że często są elementy tak jak w stylu punkowym- D.I.Y. Zauważalne były zniszczone, podziurawione, oh boy nawet pobrudzone ubrania. Byl to dosc wolny styl i bardzo luźny. Jak wspominałam ,,generacja x", można nawet wspomnieć, że jakos nie patrzyli jak mają się ubierać itd.

Ok, z obserwacji znalazłam, że bardzo często nosiło się różne paski*wzor*xD. Wsumie w jakimś stopniu właśnie teraz przywraca się taką moda. W sensie, nie mówię, że grunge to był jakiś kult pasków (what The hell pisanie o 2 mi nie pomaga) ale zdarzało się takie looki. No i np. W legendarnym teledysku do smells like teen spirit Kurt nosi koszulkè z długim rękawem i t-shirt na tym :"). Czyli coś co teraz jest bardzo na topie.
Było jak widać wtedy używane, w latach 00s było teeeez bardzooo i wsumie od długiego czas przed ta teraźniejszą falą mi się to podobało ugh. DLATEGO jak nosiłam taki outfit, a koleżanka się powiedziała ,,O podlapalas trend nowy xD" to troszeczkę mnie to rozdraznilo i jak lubi mnie nazywać emo *x'D* to powiedziałam, ze,,emo" już w 00s tak nosili i nic nie podlapalam od nowych trendów:").

Obserwując zespoły grunge'owe często możemy zauważyć, że noszą różne trampki, tenisówek, czasem cięższe buty - yup, dokładnie tak bylo.

K O S Z u k e flanelowe w kratę, w dzisiejszym,, grunge'u" przedstawiane najczęściej jako CZERWONE ZAWIĄZANIE W PASIE. Jaka jest prawda? Jak najbardziej koszule flanelowe(wsumie nie tylko) często były zauważalne. Ale w różnej formie. I mean często w różnych kolorach niebieskie, zielone czy nawet ten nieszczęsny czerwony. (Sama taką posiadam i są spoko, ale teraz mówimy o związku tego z grunge'm.) Założone były często jak bluza np.

Dobra wracając do grunge'u przedstawię głównie Na zdjęciach najpopularniejszej z kapeli związanych z grunge'm - nirvanie:").
Wiecie trzeba przyznać, że mimo wszystko jest to legenda.

Wspomnijmy o make-upie. Był on różny albo nie było go nawet wcale. Ale potem pojawiła się Courtney Loveeeeee! Byla to osoba, która wpłynąła na wsumie nawet dzisiejszą modę trochę, wsumie dalej niektóre gwiazdy się inspirują jej lookami. Wsumie ubierają się raczej kobieco i raczej miała swój charakter ubierania się I make-upu. Często właśnie były to różnorodne sukienki np. Właśnie w dość ,,messy" stylu noszone. Ok przejdźmy do zaprezentowania.

•Fashionable Truths~przewodnik po stylach•Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz