Pagi tu , aku sidai baju dekat luar rumah nenek. Nenek kata kalau aku sidai baju , dia masak lauk favourite aku egegeheh.
" teriknya , nasib matahari pagi elok " kata aku sejurus aku melangkah keluar rumah nenek.
Jungkook dengan yang lain main kejar kejar dekat belakang rumah. Katanya best main dekat kampung aku sebab kiri kanan sawah.
Tu yang jakun sikit tu.
AHAHAHAHAH
VROOM VROOM
Bunyi motor kedengaran di telinga aku. Aku jenguk siapa yang datang , dan ianya faris.
Cis (・∀・)
" aisyah , we need to talk "
" nak cakap apa lagi? "
" awak kata awak nak kahwin dengan saya , tapi end up awak kahwin dengan lelaki yang datang entah dari mana tu "
Tang bila pulak aku kata aku nak kahwin dengan kau ni ? ಠ_ಠ
" siapa kata saya nak kahwin dengan awak? awak tu yang terhegeh hegeh dekat saya tau. dan awak jgn nak cakap apa apa pasal suami saya "
" please aisyah , bagi saya peluang kedua. tinggalkan lelaki itu dan kahwin dengan saya "
" malas saya nak cakap dengan awak ni. saya isteri orang dah please jangan kacau saya " aku angkat bakul baju dan terus jalan tinggalkan faris sorang.
Susah nak cakap dengan orang yang tak faham bahasa melayu ni. Kena cakap keling ha baru faham.
Tapi tulah , sayangnya aku tak pandai cakap tamil AHAHAHAHAH
Tiba tiba badan aku ke belakang disebabkan faris tarik lengan aku kuat.
" please aisyah " dia cengkam tangan aku kuat.
" faris , sa-sakitlah lepas " aku cuba lepaskan tangan aku dari genggaman dia.
Tapi dia kuat gila nak mampos.
" please faris lepas , sakit "
" saya takkan lepa- DUSHHH " tangan aku terlepas dari genggaman faris yg dah terbungkang.
Disebabkan oleh jungkook yang dah tumbuk dia.
" jangan , sentuh isteri aku " jungkook memberi amaran.
Tapi biasalah orang india kan , mana paham melayu.
AHAHAHAHAHAH YA ALLAH AKU DAH KENAPA
" jgn kacau aku dengan dia lah " kepala jungkook terteleng ke tepi disebabkan ditumbuk oleh faris.
Dengan itu , diorang berdua gaduh bertumbuk depan rumah nenek aku.
-
" auch awak , sakitlah " jungkook mengaduh sakit sambil pegang bibir dia.
" tau pulak sakit , tadi time gaduh tak ada pulak sakitkan "
Jungkook diam dan aku pulak teruskan cuci luka dia pakai first aid kit. Jarak aku dengan jngkook , sumpah terlalu rapat.
Mana taknya , dia suruh aku duduk atas riba dia. Apa sebabnya pun aku taktau lah ┐( ̄ヮ ̄)┌
" jungkook , stop tenung saya macam tu. Malulah " kata aku. Dari awal aku cuci luka dia , sampai dahnak habis dia masih tenung muka aku dengan innocent face dia.
" biarlah , apa salahnya tenung muka isteri sendiri " kata dia sambil muncungkan mulut dia.
Ya allah , kenapa dia comel sangat ni ? ಥ_ಥ
YOU ARE READING
MY MUALAF IMAM | ✓
Romantik❝ Put Allah first , and you will never be the last ❞ •siri bts mualaf• -completed-