6

4 0 0
                                    

Küçük bir olayı büyütmeyin. Atmayın sürekli içinize çürük sözleri. Dirençli olun hayata karşı, hemen ceset gibi serilmeyin yere. Büyük bir olayı ise ceset gibi sermeyin yere. Tutun elinden onun kaldırın ayağa. Ezmeyin hayatın doğru olan şeylerini, çıkarın gün yüzüne; çıkarın ki görsün herkes. Tutmayın içinizdeki sevgiyi. Utanmayın hayata karşı. Sonradan hayıflanacağınız olaylar için sakin kalmayın. Kısaca utanmayın girişken olun. Hayata karşı dirençli olun. Sözünüzün eri olmaya çalışın arkasında durun yani. Yapmış olduğunuz etkinliklerde henüz geç kalmadınız. Bundan dolayı peşinden gitmeye devam edin, korkak davranıp bırakmayın hayallerinizin peşini. Anlayın hayatta birbirinizi. Herkesi kendin gibi sanma, senin sarayın varken birilerinin yiyecek tek lokması olmayabilir. Bunları düşünüp hareket edin. Birde olacakları önceden sezmeye çalışın. Çünkü olacaklar için biraz geç kalmış da olabilirsiniz. Her dakikanı ölecekmiş gibi yani ölmenin bilincinde yaşa. Senin için bir saniyenin bile önemli olduğunu unutma. Hayatının her anını dolu dolu yaşa. Her gün bir adım ileri atmaya çalış, atamıyorsan atmayı isteyenlere attır ki; buda senin bir adımın olacak. Gerçekleri saklama çıkar gün yüzüne. Yanlışını vur yüzüne, vur ki yanlış olmasın bir daha. Bu konuda asla benmerkezci olma. Sürekli gerçekleri ara ve doğruluğun yönünde ilerle. Tıkandığın yerde aklını kullan. Belki hakikattir doğru olan. Bir de fikirlerinle uyuştuğun, sevdiğin ortamlara gir. Yoksa sıkılırsın, kör kalırsın hayatta. Hakir olanların yanında kalırsan sende hakir olursun. Bu yüzden bunlardan ayrı ama bunların yanında olacaksın.

AKIL ZAMANIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin