1942-Berlin
Familia Glückberg traieste in Berlin. O familie linistita, cu 4 copii: Claudia, Karl, Semiluna si Elfrida.
Totusi ne aflam in Al doilea Razboi Mondial. Radioul este pornit si nu promite vesti bune.
- Berlinul este din ce in ce mai amenintat. Sansele de a fi bombardat sunt enorme, iar cei mai multi oameni sunt pregatiti sa paraseasca orasul. Același lucru vi-l spunem si dumneavoastră. Plecati! Locul acesta nu este sigur!
Domnul Glückberg, Johann, se teme mult de aceste posibile atacuri. De ceva timp împachetează si nu crede ca mai e de cuviință să rămână în Berlin.
- Gata, asta e! Plecam maine dimineata, daca mai apucam! In Spania! Uwe mi-a spus ca acolo e o zona buna in care sa stam. Cu cortul bineinteles.
Dimineata veni repede. Johann stransese toata noapte tot ce putu. Erau gata de plecare. Fiind o familie înstărită, au o masina, cu care urmeaza sa plece.
Copiilor le e greu sa se desparta de casa, dar la urma urmei asa e cel mai bine
<°*°>
De doua saptamani familia Glückberg e pe drum. Se apropie incet de câmpul sigur unde sa puna cortul.
Doar cativa kilometri ii mai despart de siguranță.
Peste cateva minute cei sase ajung pe un camp micut. Totusi, in mijlocul campului este o piatra mare,care le va schimba viata...