Pada waktu pagi , Wawa dibuai mimpi yang indah tetapi mimpi buruk mulai muncul
Dalam mimpinya
Wawa : jangan tinggalkan saya di sini sorang sorang!!! Saya takut!!!
??? : jangan risau...saya sentiasa bersama awak walaupun saya sudah pergi dari hidup awak...
Wawa : saya x kan lepaskan awak!! ( Memegang lengan lelaki misteri itu dengan erat )
??? : Demi awak saya sanggup buat ape saja Wawa .... Jaga diri elok elok ye..Assalamualaikum
Lelaki misteri itu pun pergi
Wawa : jangan!!!
Alarm berbunyi
Fire!!!! Fire oh we oh!!!!Wawa : arghhhh!!!!!! Jangan tinggalkan akuuuu!!!!! Eh??? Nape bantal ngan selimut semua ada kat bawah katil lak ni??? Aku ngigau ke tadi???
Selimut bantal semua dibalingnya , aduhhh aku un x tahu kenape
Eomma : Astaghfirullahalazim.....Wawa , Wawa !!!! Solat subuh dulu!!! Janganlah layan kpop waktu waktu ni!!! Ish!!! Budak ni!!! Sampai habis bersepah bilik kamu ni!!!! Kamu ni jadi ape ni!!!!! Dah besar un perangai cam budak budak!!!!
Wah...Wawa kene marah pepagi buta...wah...ha , tepuk!!!
Wawa : -,- , what???
Lepas solat, Wawa terus turun ke ruang tamu dan terus senyap senyap pergi dapur
Wawa : hehehehe 1,2,3 eomma!!!
Eomma : o mak kau meletup letup!!!
Tercampak bawang merah lepastu kene kepala Wawa , nasib baik bukan pisau
Wawa : aduh!!! Sakitnya kene hempuk ngan bawang
( gosok kepala )Eomma : ha!! Sape suruh buat eomma terkejut !! Kan dah kene !!!
Wawa : ' x pernah mengalah eomma aku ni ' ( bebel seseorang )
Eomma : ape??!! ( Tarik telinga Wawa )
Wawa : ampunkan saya eomma!!!! Sakitlah!!!!
Eomma : Hish!!! Budak ni!!! Pergi duduk luar gi!!!
Wawa : kenape kene duduk luar pepagi buta ni?? Baru pukul 6.45 kot....
Eomma : ishhh...pergilah jogging ke...main basikal ke...kamu ni x de keje ke kamu mengusik eomma pepagi ni!!
Wawa : malaslah....esok lak jogging -,-....
Eomma : ha , x de x de!!!! Pergi jugak , eomma nak masak ni!!!!
Wawa muka be like -,- dan terus
pergi ke ruang tamu sambil tercari cari handphone dieDalam hati Wawa
Wawa : ' mane pulak handphone aku ni!! Semalam charge kat sini tapi , tetiba lak hilangggg!! '
Wawa : eomma!!!
Eomma : Hei!! Jangan jeritlah eomma x pekak lagilah!!!
Wawa : habis kenape eomma menjerit lagi!!!??
Eomma : ha!! Kamu pun same kenape kamu menjerit jugak?!!
Appa : Hei!
Eomma ngan Wawa takut
Appa : kenape jerit jerit pepagi buta ni?! Abang nak tido un susah
Eomma : tanyalah anak awak!
Appa : Wawa ...
Wawa tunduk dan pergi ke arah appa nya
Appa : cenggini ah👍👍
Wawa : yeah!! Sep sikit!!
YOU ARE READING
Siapakah pilihan ku?? • J Hope •
FanfictionMohlah baca cerita aku ye... Watak utama : 1) Wawa & j hope Watak sampingan : 1) ain , Najidah , Faz , af , Nani , holi , Aida & member member BTS Watak jahat : Nana & lelaki misteri... # yang lelaki misteri tu kalau nak tahu , bacelah...