Q1

3.5K 98 2
                                    

Pagi yang indah bagi semua org tetapi tidak bagi Azimah. Semalam dia di khabarkan dengan berita bahawa nendanya Tengku Hazimah Maria telah meninggal dunia setelah mengalami masalah pernafasaan lebih kurang satu jam .  Dia terpaksa pulang semula ke Malaysia untuk melihat jenazah nendanya buat kali terakhir .

keadaan bilik azimah yang seperti tongkang pecah itu menarik minat aisyah dan izzah untuk melihat keadaan sahabat mereka yang satu itu .

"Azimah kenapa ni? Kau ade masalah ke? " soal aisyah sambil mendekati tubuh azimah yang terduduk lemah di bucu katil . 

"Kenapa ni azimah ? come share with us . you know right , kitorang tak suka tengok kau sedih macam ni . " izzah mengambil tangan azimah yang berada di atas lantai dan di genggam seerat mungkin . 

"i'm fine . don't worry okay.  " air mata yang hendak mengalir cuba di tahan sabaik mungkin . bukan kerana malu hendak menangis di hadapan kedua dua kawan baiknya , tetapi dia tidak mahu mereka risau akan keadaannya . 


"Tengok tu. Kau tak payah nak tipu kitoranglah imah.Kitorang kenal kau dari kecik kot. come , share with me . lepaskan semua yang kau rasa sekarang . kalau kau pendam pun tak ade guna azimah . benda tu hanya akan menambah beban kau je . "  benteng air mata yang di bina sebentar tadi kini telah hancur . muntiara jernih azimah mula turun dengan lebatnya . Seakan akan faham dengan keadaan izzah dan aisyah terus memeluk azimah .  

"Nangis lah imah. we are here for youForever. " tangisan azimah semakin lebat . dia bersyukur kerana di kurniakan kawan yang baik dan sentiasa ada di sisinya tatkala dia jatuh mahupun dalam kesusahan . 

selepas lebih kurang sejam menangis ahkirnya azimah pun tertidur dalam pelukan aisyah dan izzah . mereka turut berasa sedih akan kehilangan nenda hazimah tetapi sesedih mereka pun , azimah pasti lagi sedih . cucu mana yang tak sedih bila neneknya pergi buat selamanya . lagi lagi bila mereka tidak dapat berada di sisi orang yang tersayang dan tidak dapat meluangkan masa bersama mereka . 

" sleep well dear . tomorrow gonna be a long day for you , and for us too. remember we are always by your side , no matter what happend. we love you , azimah . " kemudian aisyah dan izzah pun mengucup dahi azimah yang sedang tidur dengan lenanya . mereka pun keluar bagi memberi ruang kepada azimah untuk berehat .                                                  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Suasana di meja makan senyap tanpa sebarang suara .  hanya bunyi sudu dan pinggan berlaga yang kedengaran . sememangnya adat keluarga itu tidak boleh bercakap semasa makan kerana mereka menekankan prinsip meja makan hanya tempat untuk makan dan bukannya tempat untuk berbual . 

sebaik sahaja mereka selesai menjamu selera , si adik pun mengatur langkah untuk naik ke bilik. baru sahaja kakinya menapak di atas tangga , kedengaran suara si abang memanggil namanya . dengan penuh rasa malas , dia pun kembali ke arah ruang tamu dan duduk bersimpul di atas lantai .

" haa ade ape abang . adik penat ni . " kesakitan di belakang badannya kini jelas terasa . mana tidaknya , perjalanan daripada jepun hendak ke malaysia bukannya sekejap . tambahan pula , bila dia sampai di malaysia petang tadi , dia terus mengikuti rombongan ke kubur . demi menemani nendanya buat kali terakhir , dia sanggup mengenepkan rasa penat dan sakit . 

"esok jadi tak nak daftar dekat sekolah tu ? " 

"tak tahu lagi . nenda baru di kuburkan pagi tadi . so i think maybe after two or three days baru adik daftar masuk sekolah . lagipun sekarang syarikat adik ade masalah sikit . so i need to solve that thing first .  " mendengar jawapan si adik , adrian hanya menganguk dan kembali menatap handphone nya .

melihat si abang tiada tanda tanda ingin bertanya soalan lain , azimah bangun daripada duduknya dan berlalu pergi setelah menyalami tangan kedua dua ibu bapanya serta kakak dan abangnya tadi . 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vroom vromm vroooommm 

Kelihatan tujuh buah kereta sport Ferarri memasuki sekolah. Siapa lagi kalau bukan The Boyz dan The Handsome Boyz . Kumpulan yang terkenal dengan perangai buaya darat nya dan kekacakan yang tiada tandingan  . [Haha biasa lah lelaki zaman sekarang mana cukup seorang]. Keluar sahaja mereka dari dalam kereta , mereka terus diserbu oleh kaum hawa yang tergila gilakan mereka . 

apabila berasa rimas  dikelilingi oleh perempuan , mereka pun berlari ke arah bangunan kelas mereka . apabila sampai di hadapan bangunan kelas tingkatan 5 tersebut , tiba tiba kedengaran bunyi bising yang terhasil daripada kereta yang baru memasuki perkarangan tempat letak kereta sekolah . terdapat lapan buah kereta sport keluaran terbaru dengan harga yang mencekik darah berada di situ . pelajar sekolah tersebut berasa terkejut dan dalam masa yang sama berasa kagum melihat kereta tersebut . 

The Boyz n The Handsome Boyz

gila .. itulah perkataan yang keluar daripada otak mereka bertujuh saat ini . dengan kadar segera dan laju mereka berlari ke arah kereta impian mereka tersebut . pelajar lain yang melihat mereka saat itu hanya mampu menggelengkan kepala . tak sangka begitulah perangai mereka yang sebenar .

"Kereta impian aku weh!! " Jerit ketua the boyz , amirul . 

"Gila. Gaji bapak akumtiga bulan pun belum mampu nak beli satu.  Ni kan pula nak beli lapan. " kata zakwan , kawan kepada amirul .

belum habis rasa kagum mereka melihat kereta mewah tersebut , kedengaran sebuah lagi kereta sport memasuki perkarangan tempat letak kereta . kereta yang berlipat lipat kali ganda lagi mahal daripada lapan buah kereta mewah tadi . 

"GILA! Kaya gile dia tu. Dah lah keluaran terbaru harga pun mencecah 10 juta sebijik. "Jerit The Boyz dan The Handsome Boyz serentak. kumpulan the handsome boyz yang pada mula senyap kini turut menjerit . adalah hari ini hari pertunjukan kereta mewah sedunia ? 

melihat kesesakan yang berlaku seorang gadis tinggi lampai keluar daripada kereta tersebut . pelajar lelaki sekolah tersebut seakan akan terpegun melihat bentuk badan gadis muda itu . pelajar perempuan pun apa kurangnya . mereka berasa seperti melihat bidadari dunia . 

" heyy kiddos . boleh tolong ketepi sikit tak ? you are now at car parking . tempat letak kereta dan bukannya tempat artis korea buat konsert . so please ketepi sikit . i want to park my car . " suara lantang dan seakan akan marah milik gadis muda itu menyentakkan mereka semua . apabila masih tiada tanda bagi para pelajar itu untuk ke tepi dan memberikan laluan untuknya, gadis itu membunyikan hon kereta dan menekan sedikit minyak lalu terhasillah bunyi yang teramat bising . dengan kadar segera semua pelajar termasuk kumpulan the boyz dan the handsome boyz ketep bagi membagi laluan kepada kereta milik gadis muda itu . 

Tbc. Author tahu banyak yg merapu. Hope enjoy!

QueenWhere stories live. Discover now