Kelihatan Azimah duduk termenung di ruang balkoni biliknya . Dia teringat kembali perbualannya bersama hanif , anak buahnya .
flashback
Azimah yang baru sahaja keluar daripada kereta terkejut dengan deringan telefon pintarnya. panggilan tersebut di angkat tanpa melihat nama si pemanggil .
"Hello? Who's there? " sapa Azimah dengan penuh hemah .
"Aik boss. Baru tiga tahun tak jumpa terus tak ingat dah ehhh dekat saya. " kata si pemanggil. Apabila mendengar suara serak basah si pemanggil dia kemudiannya teringat akan seseorang.
"hanif ke? Mohamad Hanif Abdullah eh? "
"Ye boss. Ingat lagi rupanya dekat saya ye. siap panggil nama penuh. hehehe" Azimah pun turut ketawa.Macam mana lah dia nak lupa dekat hanif yang memerangkap abang angkat dan tunangnya .
"Awak ni asyik panggil saya boss. Cuba lah panggil nama cik abang oi. " kata azimah apabila hampir empat tahun berkenalan dan tiga tahun bertunanag si cinta hati asyik memanggil dirinya sebagai boss .
"Ye lah. Kalau nak panggil sayang boleh tak? hahaha" Azimah hanya tersenyum. semestinya si hanif mempunyai banyak ragam dan telatah yang membuatkannya jatuh cinta dan sentiasa ceria walaupun berada dalam keadaan emosinya yang tidak begitu stabil.
"Ikut suka hati awak lah. Ha ni ada apa call? Tk pernah pernah awak call selamani. "
"Aaa. Kawasan kita dah banyak kena kacau dengan geng mafia yang lain. Diorang makin tunjuk taring la. Saya risau nanti makin banyak pulak budak kita mati. " Azimah mengeluh kecil. tidak dinafikan menjadi seorang ketua kepada kumpulan mafia yang berpengaruh besar sememang bukan suatu perkara yang senang dan boleh di ambil remeh . sekiranya silap sedikit pasti akan ada perkara yang tidak di ingini berlaku , sama ada pertumpahan darah mahupun kawasan pegangan di rampas .
"Hrmm kalau macam tu besok kumpul semua budak budak kita jumpa dekat markas. Pukul lapan tepat . " hanif hanya mengangguk . azimah sememangnya seorang yang bijak dalam membuat apa jua keputusan mahupun strategi serangan . tak kira lah dari segi pelajaran mahupun dunia luar . iq milik si tunang sememang tiada tandingan . hanif tidak menafikan bahawa si tunang merupakan seorang yang serba boleh . bertuah rasanya mendapat tunang seperti azimah .
"Ok awak. Ni dah makan belum? " soal hanif dengan penuh prihatin . azimah hanya tersenyum dalam hati .
"Belum lagi. Ni baru sampai rumah. " dengan suara lembut azimah menjawap pertanyaan si tunang kesayangan .
"Oo..Kalau macam tu awak pergi lah masuk. Mandi, solat then makan. Bye assalammualaikum." risau dengan keadaan si tunang yang belum menjamah makanan , hanif membuat keputusan untuk memutuskan talian . tambahan pula si tunang baru balik dari jepun beberapa hari lepas . kepenatan mesti masih lagi terasa di tambah dengan isu kematiaan nendanya . sememangnya dua kali ganda penat si tunang .
"Baik boss. Waalaikumsalam hahaha" sebelum memutuskan talian azimah sempat mengusik si tunang dengan panggilan boss .
end flashback
Tok tok tok
Ketukan di pintu bilik mematikan lamunan Azimah.
"Boleh abang masuk? " tanya Adrian sambil berdiri di pintu bilik azimah yang terbuka luas .
"Masuklah.. Azimah dekat balkoni ni" ujar azimah sambil memusingkan badannya menghadap pintu balkoni .
"Azimah ade masalah ke? Abang tengok Azimah senyap je dari petang tadi .. kalau ade masalah meh lah share dengan abang . mana tahu abang boleh tolong selesaikan . kalau tak boleh tolong selesaikan pun sekurang kurangnya kurang lah sikit beban azimah daripada azimah pendamkan je perasaan tu . " kata abangnya sambil mengambil tempat disisi azimah dan memaut bahu satu satunya adik perempuan yang dia ada . kasih sayang adrian sememangnya tiada tandingan . begitu kuat sehingga dia tak sanggup melihat adiknya cedera mahupun luka walaupun sedikit dan kecil .
YOU ARE READING
Queen
Random✊🏻 No description ✊🏻 ✊🏻 Author x pandai nk buat ✊🏻 ✊🏻 jln cerita merapu ✊🏻 ✊🏻 Thanks sbb support ✊🏻❤️ LOVE YOU GUYS SO MUCH ✊🏻❤️