perkarangan hotel mewah milik keluarga alexender kelihatan meriah . hari ini merupakan hari yang mereka paling tidak nantikan tetapi disebabkan oleh keputusan yang telah dibuat oleh azimah , mereka terpaksa terima walaupun berat hati . hari perlantikan azimah sebagai ketua black devil merupakan hari paling bersejarah bagi keluarga alexender , perempuan pertama yang memegang jawatan ketua kumpulan black devil dan ketua mafia perempuan yang pertama malah mengetuai kumpulan mafia yang penuh dengan lelaki . namun azimah masih tidak dapat mengalahkan the king of mafia . identiti yang tidak diketahui tetapi kekejamannya tersebar luas di seluruh dunia . kekuasaannya sememangnya tiada tandingan .
selepas selesai berucap dan menyerahkan jawatannya kepada adrian , azimah kembali ke tempat duduk . luka akibat di tores tadi masih mengeluarkan darah yang banyak namun sedikit pun tidak mendatangkan rasa sakit kepada azimah . kawan kawannya mula berkumpul di meja khas untuk azimah . semasa berbual bual bersama kawannya , azimah di serbu banyak ketua mafia yang lain bagi tujuaan mempromosi kumpulan mereka .
"So azimah ape yang kau nak buat apa lepas ni? " soal izzah apabila seorang laki ketua mafia yang mempromosikan kumpulan mereka kepada azimah pergi . matanya tidak lepas memandang langkah lelaki tersebut .
" maybe fly to italy. " apabila kerap di ganggu begitu emosi azimah menjadi sedikit tidak stabil . nada suara yang sudah berubah sedikit sebanyak menggerunkan orang sekelilingnya . siapa sahaja yang tidak mengenali az atau pun lebih dikenali sebagai syaitan bertopengkan manusia dalam kalangan mafia . sifat kejamnya , personalitinya yang sering berubah dan kepandaian az sememangnya tiada tandingan .
" ohhh i see . so bila flight ? tomorrow or after this ? " azimah hanya pasrah bila di soal siasat seperti banduan . nafas ditarik panjang dan dihembus kasar .
" tomorrow or the next day . " aisyah hanya mengangguk dan tidak lagi menanyakan soalan kepada azimah apabila melihat muka dingin milik si dia .
mereka meneruskan perbualan sehingga majlis tersebut tamat. apabila telah lewat petang , mereka pun balik ke rumah masing masing manakala azimah pergi ke penthousenya . panggilan telefon daripada salah seorang anak buahnya , sememangnya menjejaskan mood azimah sepanjang hari .
____________________________
setibanya azimah di rumah , kelihatan keluarganya sedang berkumpul di ruang tamu . azimah bercadang hendak terus naik ke biliknya , namun hasratnya itu terpaksa dibatalkan apabila si ibu memanggil . dengan penuh perasaan terpaksa , azimah melangkah balik ke arah ruang tamu. azimah terus melabuhkan punggung di atas lantai .
"imah pergi mana tadi sayang ? kenapa tak ikut mama dengan papa balik rumah ? " soal mamanya dengan lembut sambil membelai rambut panjang milik azimah .
" tadi imah pergi penthouse kejap . ada benda yang imah kena selesaikan . " belaian si ibu sedikit sebanyak menenangkan hati azimah yang sedang membara .
" mama nampak imah macam serabut . anak mama ni okay tak ? nampak macam banyak masalah je . " tidak di nafikan naluri si ibu sememangnya tidak pernah salah .
" imah okay je ma .. cuma sekarang ni banyak benda yang kena handle . Penat sikit . " si ibu hanya mampu menganggukkan kepala sahaja walaupun masih merasakan ade benda yang disorokkan oleh anaknya itu . sekiranya dia bertanya lagi pasti si anak akan naik angin .
melihat keadaan azimah yang kepenatan dan sepertinya serabut , dia menyuruh azimah untuk masuk ke dalam bilik untuk berehat . dengan kadar segera , azimah bangun dan menuju ke biliknya yang terletak di tingkat atas . mereka berempat hanya melihat langkah azimah yang sedang menuju ke arah lif dengan pandangan kasihan .
---------------------------------------------------------
disisi lain kelihatan seorang lelaki yang segak bergaya bersama mahkota miliknya sedang duduk di atas singgah sana seperti milik seorang raja . di hadapannya kelihatan tiga orang lelaki yang berbadan tegap dan segak sedang setia berdiri di hadapan sang raja .
" how are my princess right now ? is she fine over there ? " soal sang raja apabila sudah lama berdiam diri . kerinduan kepada anak bongsunya kian tinggi selepas pertemuan kali pertama mereka sebelum ini .
" she's fine , your highness . but it seem like she have alot of trouble right now . "
Seusai itu mereka bertiga melangkah keluar dari ruang singgah sana selepas melihat anggugak daripada sang raja .
" baby , i hope you are fine there . i'm sorry for leaving you back then . " raut wajah menyesal kelihatan di muka sang raja .
-------------------------------------------------------
azimah yang baru sahaja turun menggamit perhatian mereka yang berada di meja makan . selepas azimah melabuhkan punggung di atas kerusi , mereka bersarapan dengan tenang dan senyap . selepas selesai bersarapan , mereka sekeluarga duduk bersembang di ruang tamu .
" so imah nak buat apa lepas ni ? nak buat kumpulan baru ke ? " tanya tansri adam .
" imah nak pergi itali . nak uruskan syarikat dekat sana . imah akan fokus seratus peratus dekat syarikat je lepas ni . hal yang berkaitan dengan kumpulan imah tak akan ambik tahu . " yang lain hanya mampu menganggukkan kepala sahaja .
" so bila imah nak fly ? " tanya kakaknya , amirah . yang lain pula hanya senyap sambil menunggu jawapan daripada azimah .
" i don't know . maybe this evening or next morning .imah tunggu keputusan daripada hanif . kalau tak ada halangan , kitorang mungkin akan gerak petang ni . "
mereka sekeluarga hanya mengangguk dan kemudian suasana kembali sepi seketika . tidak alama selepas itu , muncul seorang lelaki yang segak berjaket dan menggunakan seluar jeans . kehadirannya menggamit pandangan semua orang yang ada di situ .
" imah , rasanya kita dah boleh pergi sekarang . jet dan ready and i dah settle kan semua benda." imah dengan kadar segera meminta diri untuk bersiap . jejaka itu tadi menyapa mesra keluarga tan sri adam dan meminta diri untuk menunggu azimah di dalam kereta .
azimah turun dengan mengenakan pakaian serba hitam dan menyalami keluarganya dan terus beredar ke kereta bagi tidak melenggahkan masa . kereta RR yang kelihatan mewah itu mulal bergerak keluar dari kediaman tansri adam dan kini meluncur laju di atas jalan raya dan menuju ke arah airport milik azimah . mereka bertolak ke itali dalam keadaan yang aman tanpa gangguan .
----------------------------------------------------------------------
Itali
"Welcome back boss! " keluar sahaja dari gate antarabangsa , kami berdua di sambut oleh sekumpulan lelaki segak berkot hitam dan disertakan kaca mata hitam .
aku hanya mengangguk dan meneruskan langkah melimpasi mereka untuk ke kereta vellfire yang tersedia di hadapan airport . suasana bumi itali jelas sekali berbeza dengan malaysia . cuaca yang redup dan sejuk , membuatkan mata azimah memberat . sepanjang perjalanan ke penthouse miliknya , dia melelapkan mata dengan nyenyak seolah olah tidak terganggu oleh suasana bising di persekitarannya .
---------------------------------------------------------
azimah bangun dengan keadaan dirinya diselumbungi baju tidur satin dan berada di atas katil king . jelas sekali dia telah sampai di penthouse miliknya dan barangkali dia terlalu letih hingga tidak sedar apabila dikejutkan oleh anakk buahnya .
jam di handphone nya menunjukkan kini tepat jam 5 pagi waktu itali . bumi itali yang kini telah bising dengan bunyi kenderaan sedikit sebanyak membuatkan azimah di dalam dilema .
______________________________________
maaf kalau ade kekurangan !
YOU ARE READING
Queen
Random✊🏻 No description ✊🏻 ✊🏻 Author x pandai nk buat ✊🏻 ✊🏻 jln cerita merapu ✊🏻 ✊🏻 Thanks sbb support ✊🏻❤️ LOVE YOU GUYS SO MUCH ✊🏻❤️