Q5

1K 37 1
                                    

"Dah siap belum? Aku dengan Hanif tunggu dekat bawah."

"Okayy.. " sahut Rayyan dari dalam biliknya .

Tanpa menunggu  aku pun turun ke bawah .

"Eh awak. Kenapa duk tercegat dekat depan lif tu. Sinilah duduk sementara tunggu Rayyan. " aku pun berjalan (takkan nak berenang pulak ye idok) ke arah dia. Malu ye orang tegur masa tengah termenung .

"Awal awak siap. Dah tak sabar ye nak balik Malaysia? " biasanya dia ni lah yang paling lambat siap kalau nak pergi mana-mana.

"Hehe. Tak lah buah hati . Saya saje je siap awal. Kan flight kite awal. Kang saya siap lambat awak membebel macam mak nenek pula .  "

"Erm yelah .. " Dengan malas aku mengiyakan jawapan panjang berjela dari Hanif .

Tak lama kemudian , kelibat Rayyan pun kelihatan . Menyapa dengan muka tak bersalah dan mulut yang penuh dengan makanan .

"Korang jom lah aku dah siap ni. " Suara rayyan menyedarkan aku dari lamunan . Kami pun bergerak untuk ke airport . Walaupun menggunakan private jet milik sendiri tetapi harus tetap menepati waktu .

Malaysia here i come!!

##########

Finally Malaysia. Selepas dipaksa mama untuk balik beribu kali dan akhirnya aku kalah . Alasannya ?  'Kamu kena tolong abg kamu handle kumpulan. ' Ceh. Apelah guna aku letak jawatan kalau aku yang kena tolong handle . Aku sampai rumah memang aku tembak dia tu..

"Azimah!! Sini!! " Tengah syok aku mengelamun ada pulak yang panggil nama . Kelibat Adrian sudah nampak dari banjiran orang di airport.

"Yow dude. Pe kabar? " tanya Rayyan. Ber'dude'-'dude' bagai. Menyampah i

"Sihat alhamdulillah. Kau sihat? Nif sihat? " tanya Adrian kepada Rayyan dan Hanif. Naik menyampah lah pulak aku dekat sini.

"Dah lah tu. Aku nak balik rumah ni. Penat. " celahku apabila bosan dan menyampah yg teramat.

"Jom lah. " kata Adrian

##########

Malam

Arghhh!! Dah 30 minit aku tunggu dia ni. Cakap pukul 8 nak jumpa tup tup sampai sekarang batang hidung pun tak nampak.

"Mana boss kau? " Tanya aku dekat Faiz .  Walaupun diorang kawan tapi kalau time kerja diorang memang panggil Adrian  boss.

"Entah. " Sepatah .

"Kau call dia sekarang. "

"Malas lah aku. " Aku keluarkn pistol yang aku selit dekat pinggang then aku letak dekat kepala dia .

"Baik kau call sebelum peluru aku tembus kepala kau" Menyakitkan hati betul . Dah la balas sepatah-sepatah .

"Y... y.. ye. A... aa.. aakkuu c.. ca.. call.. Le.. le.. letak du.. du.. dulu pis.. pis.. pistol k... k.. kau t.. t.. tu" aik baru acu pistol dah gagap. Heh lembik

Belum sempat Faiz nak call tiba-tiba pintu bilik mesyuarat kena rempuh dari luar. Sape lagi kalau bukan si Ad.

"Sorry sorry.. Tadi kena kejar dengan b*** sesat mane entah. " Nasib kau ada alasan

"Erm. Kau nak apa suruh kumpul ni?" soal aku. Dah lah aku mengantuk. So kita straight to the point je lah .

"Kalau aku ckp kau jgn marah tau. " Herm? Asal lak aku nak mrh? Pelik bebeno.

"Cakap je lah"

"Actually tempat kite kene kacau dengan geng COBRA. "Ceh aku ingat ape lah tadi.

"Tahu." Jelas dimuka mereka terpapar riak bingung .

"Macam mana kau tahu? Sape bagi tahu? "

"Erm. Tunggu jap aku ade suprise untuk korang. " Kataku tanpa menjawap soalan Ad. Sian kena palau. Hahaha..

"Awak tolong bawak b*** sesat tu masuk."  arahku kpd Hanif

"Ni untuk korang. " kata Black(Hanif) selepas meletakkan lelaki tu dekat depan mereka berlapan . Riak terkejut dan gelisah dipamerkan oleh mereka apabila melihat ketua kumpulan cobra di hadapan mata mereka .

"Macam mana kau dapat dia ni? Bukan dia selalu dengan bodyguard dia ke? "

"Kalau stakat lima orang tu huh celah gigi aku je. Dah lah aku nak balik. Ingat lepas ni aku tak tolong dah. Kau pandailah handle sorang ye. Iz, Syah balik. Rayyan ,  Hanif korang stay sini dengan diorang. Bye. " Kataku lalu berlalu pergi bersama dua sahabat baik aku .

Makin merapu je cite yg aku buat ni. Haha abaikn. Hope you guys like it and pls vote.. Byee

;pssss.. Saya tukar DR dgn COBRA atas sbb ² tertentu.

QueenWhere stories live. Discover now