#senyum dia buat aku terbang😆😆
Eunki mengeleng beberapa kali.Dia menghilangkan kejadian itu.Cukup sakit.
dia mula mengorak langkah ke katil.Tidur kerana esok dia akan mula kerja.
pagi itu
eunki berjalan ke cafe dengan penuh semangat.Mana taknya hari ini merupakan hari pertama dia kerja jadi dia harus berkerja bersungguh-sungguh.
eunki sampai dihadapan cafe tersebut."Cafe Friend"
"hai hari ni hari pertama saya kerja boleh saya jumpe dengan cik sowon kata eunki.
"Oh mesti awak perkerja baru selamat bekenalan nama saya shin yujin awak boleh panggil yujin..Cik sowon cakap kalau awak dh datang pergi pejabat dia untuk lapor diri kata yujin.
"oh thanks..nama saya han eunki..Pangil eunki atau senang eun je ok kata eunki lalu berjabat tangan dengan yujin.
"ok baik eun kata yujin."saya pergi dulu jumpa nanti ok kata eunki.
Yujin menganguk lalu menyambung semula kerjanya.
Skip
"saya harap awak selesa dekat sini ok kalau ada apa"boleh tanya ok jgn segan2 perkerja cafe semua kag sini baik2 kata sowon selaku pemilik cafe.
"baik cik sowon kata eunki."tak payah cik dengan saya panggil uniee jarak umur kita takla beza sgt betul?kata sowon.
"baikla uniee kalau itu yang unie nak..Saya pergi kerja dulu kata eunki.
Syarikat Jeon Star
"kau fikir fail ni tak penting!ini saham syarikat kalau hilang macam mane?!kata jimin sambil memandang ke arah perkerjanya.Kim Chewon.
"saya mintak maaf cik bukan saya..Saya tak buat kata chewon membela dirinya.Jimin masih tidak puas hati.
PAP!!!!
"habis macam mana fail saham syarikat ni ada kat kau!kata jimin.Chewon mengeluh kasar.Sedikit pon jimin tidak percaya akanya.Dia memilih untuk diam.
"jawab!kau nak amik saham syarikat kan?!pastu kau kaya gitu!kata jimin.
"tak bukan saya tak amik !kata Chewon.Jimim ego tidak percaya.
"benda ni kalau jungkook tahu habis kau!memang dia pecat kau!kata jimin.
"Cik jimin sedikit pon tak percaya saya...Saya tak amikla!kata chewon.
"habis kalau bukan kau siapa?kau ni kan?dasar miskin ada hati nak jadi kaya!tengokla diri kau dulu!kata jimin.
chewon terkesan dengan apa yang jimin katakan.Dia menangis.semua ni tak adil yang kuat dibela yang lemah dihina.
"dah malas aku nak tengok drama air mata kau keluar kata jimin dengan nada tegas.
Chewon langsung keluar.Sakit hatinya.Baru 3hari dia dinaikan pangkat dari berkerja di kaunter pertanyaan ke PA jimin.
Semua ith bukan kehendaknya.jungkook beria2 suruh dia jadi PA jimin memandnngkan bahagian kewangan syarikat jimin sahaja uruskan.Kesian.
Chewon pergi ke mejanya.Beg tangan diseluk surat peletakan jawatan sedia ditanganya.
Sebenarnya sudah lama dia nak letakan jawatan kerana ramai perkerja tidak suma akanya kerana dia miskin.
Satu fakta pasal dia sahaja semua tidak suka kanya.Cuma segelintir sahaja.Itu pun layan acuh tak acuh.
Beg sandnng diambil.Tujuanya satu bilik jungkook.
tuk2!
"Masuk kata jungkook.
Lantas pintu itu chewon bukak.jungkook yang sedang sibuk menaip terhenti."ye chewon ada apa?jimin nak jumpa?soal jungkook.
chewon mengeleng.Lalu surat itu diberikan ke jungkook.Jungkook ambil dan buka.Membulat mata jungkook.
"letak jawatan kenapa?ada masalah?gaji tak cukup?nak aku naikan?soal jungkook.
Tidak mahu melepaskan perkerjanya.Sudah lama dia berkerja disini.
"saya nak cari kerja lain tuan saya nak tukar angin kata chewon.
"awak pasti dengan keputusan awak?kata jungkook.Chewon menganguk.Yakin.
"baikla saya tak boleh halang kata jungkook lalu menanda tnngan dikertas itu.
"nanti duit saya bank in kata jungkook.Chewon menanguk.
"saya pergi dulu gembira saya dapat kerja dengan tuan kata chewon.
Jungkook angguk."saya pun tapi kalau awak nak kerja balik sini amat dialukan kata jungkook.
Chewon hanya angguk.
Cafe
eunki sedang mengelap meja cafe tersebut.Tiba2PLAK!!
Terangakt bahu dia.Dia memandng yujin sedang menunduk berkali2 ke hadapan seornag jejaka.
"kau ni xde mata ke?soal jejaka itu.yujin menunduk."saya mintak maaf encik saya tak senaja kata yujin.
"kau fikir maaf kau boleh kawan aku terima kata seorag lelaki.kawan lelaki itu.
Eunki langsung ke tempat kejadian tersebut."yujin kau ok tak?soal eunki.Yujin menanguk.
"encim maaf sekali lagi kata eunki."eunki nampakla kita jodoh kuat kata lelaki itu,Jungkook.
"maaf kawan saya tak senaja cik maaf kata eunki.Dia cuba untuk hormat jungkook sebagai pelangan.
jungkook senyum sinis.Lalu memghampiri eunki.Pipi eunki diusap.Licin lembut seperti dulu.
"jungkook behave tempat awam kata eunki cuba menahan jungkook makin galak mengusap pipi eunki.
"kalau nak kawan kau dimaafkan jom malam ni dgn aku kata jungkook."no kata eunki.
"betul?ok aku tak maafkan kwn kau kata jungkook.eunki memandnag tajam jungkook.
PAP!
Pipi jungkook ditampar.Jungkook terteling ketepi."jaga percakapan awak saya tak semurah macam jalang yang awak amik selama ni!sekarang keluar dari cafe ni!!kata eunki tegas.
jungkook hanya merenung eunki."KELUAR!!!!!jerit eunki.
"eun sabar eun sabar kata yujin."dah kook jom orf tengok malu jadi muka kau kata teahyung selaku kwnya.
Jungkook langsung menepis tangan teahyung dari bahunya lalu beredar dari situ.
"sorry pasal tadi kata teahyung lalu beredar mengikut jungkook.
"ok eun dh kau rehat kat belakang sana tenangakan fikiran kau ok yg ni biar aku suruh sungwoon bersihkan kata yujin.
Eunki menanguk lalu pergi ke belakang.yujin mengeluh."maaf semua pasal tadi kata yujin sambil menunduk.
Semua menganguk faham.Yujin mengeluh lalu pergi beredar dari situ.
TBC🌸
HAiii vote and komen plssLove you💜💜💜💜
YOU ARE READING
(C)DOLOR[Jeon Jungkook]
Romance+ Ketika dia tahu dirinya dipermainkan dia memilih untuk pergi meninggalkan lelaki itu "Tolong jangan tinggalkan aku . Aku minta maaf sebab mainkan kau .Jujur aku cakap aku mula sayangkan kau " -Jeon Jungkook- "Tolong jangan pernah mainkan saya Jung...